Най-голямата верига за матраци в САЩ Mattress може да обяви фалит
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Най-голямата верига за матраци в САЩ Mattress може да обяви фалит

През 2016 г. Steinhoff придоби Matress за 3.8 млрд. долара

Най-голямата верига за матраци в САЩ Mattress може да обяви фалит

Причините са скъпите лизингови договори и засилващата се конкуренция от фирмите за електронна търговия

2768 прочитания

През 2016 г. Steinhoff придоби Matress за 3.8 млрд. долара

© Reuters


Най-голямата американска верига за матраци Mattress обмисля да започне производство по несъстоятелност. Компанията търси начини да се справи със скъпите лизингови договори и да затвори някои от своите 3 хил. магазина, които не са печеливши, съобщават източници на Reuters.

Засилваща се конкуренция

Финансовата борба за оцеляване на веригата е пример за засилващата се конкуренция от фирми за електронна търговия като Amazon. Акциите на компанията за матраци Tempur скочиха след новината. Tempur е производителят на известния бранд Tempur-Pedic. Компанията обаче не доставя на Mattress от миналата година, защото веригата ограничи предлагането си. Тогава Mattress си осигури револвиращ заем от 225 млн. долара, обезпечен с активи. Компанията майка на Matress - Steinhoff, от известно време се опитва да сключи сделка с кредиторите си след счетоводен скандал, в основата на който е преструктурирането на дълга на някои от дъщерните й дружества.

Какво ще предприеме Mattress

През 2016 г. Steinhoff придоби Matress за 3.8 млрд. долара. Двете компании работят с консултантската фирма AlixPartners. Според тях тя им помага да планират и изпълняват стратегии, за да се справят в условията на несъстоятелност. Засега обаче Mattress не е взела окончателно решение и може да промени плановете си.

Производството по несъстоятелност би позволило на компанията за матраци да се освободи от излишните магазини и да подобри паричния си поток и рентабилността си, отбелязват анализатори от Piper Jaffray в бележка от миналата седмица. Много търговци на дребно минават към тази практика, за да се спасят от лизинговите си дългове, като намаляват броя на магазините си.

Често срещана практика

По този начин компанията в затруднение ще понижи разходите си и ще се преструктурира, за да продължат с бизнеса си. Американският търговец на дребно Payless Shoe например затвори около 700 магазина в различни молове заради фалит през миналата година, а веригата за детски дрехи Gymboree - около 300. Разбира се, не всички ритейл компании затварят магазините си поради тази причина. Bebe затвориха почти всички свои локации, без да са изпадали в състояние на несъстоятелност, а преговаряха със собствениците си.

Mattress придоби HMK Mattress - компанията майка на конкурента Sleepy’s, за 780 млн. долара през 2016 г. и тогава ребрандира магазините ѝ. Sleepy’s разполагаше с 1050 магазина на Източното крайбрежие и в щата Илинойс.

Най-голямата американска верига за матраци Mattress обмисля да започне производство по несъстоятелност. Компанията търси начини да се справи със скъпите лизингови договори и да затвори някои от своите 3 хил. магазина, които не са печеливши, съобщават източници на Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK