С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 14 авг 2018, 14:46, 3828 прочитания

Пътниците на летищата във Варна и Бургас растат със 17.3% от началото на годината

Това изпреварва прогнозите на концесионера Fraport, които бяха за увеличение от 10%

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ръстът на пътниците на летищата във Варна и Бургас изпреварва очакванията от началото на сезона. Това става ясно от отчета на оператора на летището във Франкфурт Fraport, която има 60% участие във "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", концесионер на двете черноморски летища, като неин местен партньор е компания от групата на "Химимпорт".

От отчета й за юли се вижда, че ръстът на пътниците на летище Бургас за първите 6 месеца на годината е 12.1%, а на летището във Варна до юли включително е имало с 25.6% повече пътници спрямо година по-рано, като средният ръст от двете летища е 17.3%. В началото на сезона очакванията на концесионера на летищата във Варна и Бургас бяха за ръст на пътниците от около 10%.


Усещане за туристи

Очакванията за трафика на варненската аерогара бяха за над 2 млн. души, а за бургаската - над 3 млн. за годината. Основните пазари, от които трябваше да дойдат пътниците, са Германия, Русия, Полша, Великобритания. До края на юли през Бургас са преминали над 1.8 млн. пътници, а през Варна - 1.2 млн.

Ръстът освен по пазари идва и по линия на новите авиокомпании, изпълняващи чартърни и редовни полети. Голяма роля имат двата големи лоу-коста Ryanair и Wizz Air. В началото на сезона от Rayanair, които осъществиха първите полети до Бургас в края на март след едногодишни преговори с концесионера, съобщиха, че през тази година ще оперират 11 линии от летището, като капацитетът им е за 250 хил. пътници. Wizz Air оперира и на двете аерогари, като от Варна линиите са с една повече спрямо предходната година, а общият капацитет за превоз на пътници за тази година е 653 хил.



Fraport глобално

В глобален мащаб ръстът на Fraport е 8.8%, като европейският трафик остава основен мотор за растежа. На летище Франкфурт той е също 8.8% до края на юли, или 39.5 млн. пътници. В Гърция, където компанията е оператор на 14 летища, повишението е 9.8%, а в Любляна – 11.8%. Най-сериозен е скокът от началото на годината до края на юли в Анталия – 25%, или малко над 17 млн. пътници, а в Санкт Петербург – 11%.

Компанията оперира още две летища в Бразилия, летището в Лима, Перу, Хановер и една аерогара в Китай.

Някои разширения

Fraport се смята за един от сигурните кандидати за концесионер на летище София. Заради ръста по морето компанията планира някои разширения, които трябва да се случат през 2019 и 2020 г.

В Бургас трябва да се разшири зоната за регистрация в терминал 2 с 12 допълнителни гишета за чекиране. Увеличен трябва да бъде и паркингът, като са необходими и допълнителни рентгенови машини. Ще са необходими и някои разширения на капацитета на летателните полета и на двете летища.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Летище София" увеличава приходите си с над 10% 2 "Летище София" увеличава приходите си с над 10%

Значително се влошават резултатите на аеропорта в Пловдив за деветмесечието

13 ное 2019, 783 прочитания

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 633 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Компаниите ще получат 19 млн. лв. за обучение и наемане на безработни с трайни увреждания

Очакванията са проектите да осигурят заетост на 200 младежи до 29 години и на 800 лица над тази възраст

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10