Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 14 авг 2018, 14:46, 4012 прочитания

Пътниците на летищата във Варна и Бургас растат със 17.3% от началото на годината

Това изпреварва прогнозите на концесионера Fraport, които бяха за увеличение от 10%

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ръстът на пътниците на летищата във Варна и Бургас изпреварва очакванията от началото на сезона. Това става ясно от отчета на оператора на летището във Франкфурт Fraport, която има 60% участие във "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", концесионер на двете черноморски летища, като неин местен партньор е компания от групата на "Химимпорт".

От отчета й за юли се вижда, че ръстът на пътниците на летище Бургас за първите 6 месеца на годината е 12.1%, а на летището във Варна до юли включително е имало с 25.6% повече пътници спрямо година по-рано, като средният ръст от двете летища е 17.3%. В началото на сезона очакванията на концесионера на летищата във Варна и Бургас бяха за ръст на пътниците от около 10%.


Усещане за туристи

Очакванията за трафика на варненската аерогара бяха за над 2 млн. души, а за бургаската - над 3 млн. за годината. Основните пазари, от които трябваше да дойдат пътниците, са Германия, Русия, Полша, Великобритания. До края на юли през Бургас са преминали над 1.8 млн. пътници, а през Варна - 1.2 млн.

Ръстът освен по пазари идва и по линия на новите авиокомпании, изпълняващи чартърни и редовни полети. Голяма роля имат двата големи лоу-коста Ryanair и Wizz Air. В началото на сезона от Rayanair, които осъществиха първите полети до Бургас в края на март след едногодишни преговори с концесионера, съобщиха, че през тази година ще оперират 11 линии от летището, като капацитетът им е за 250 хил. пътници. Wizz Air оперира и на двете аерогари, като от Варна линиите са с една повече спрямо предходната година, а общият капацитет за превоз на пътници за тази година е 653 хил.



Fraport глобално

В глобален мащаб ръстът на Fraport е 8.8%, като европейският трафик остава основен мотор за растежа. На летище Франкфурт той е също 8.8% до края на юли, или 39.5 млн. пътници. В Гърция, където компанията е оператор на 14 летища, повишението е 9.8%, а в Любляна – 11.8%. Най-сериозен е скокът от началото на годината до края на юли в Анталия – 25%, или малко над 17 млн. пътници, а в Санкт Петербург – 11%.

Компанията оперира още две летища в Бразилия, летището в Лима, Перу, Хановер и една аерогара в Китай.

Някои разширения

Fraport се смята за един от сигурните кандидати за концесионер на летище София. Заради ръста по морето компанията планира някои разширения, които трябва да се случат през 2019 и 2020 г.

В Бургас трябва да се разшири зоната за регистрация в терминал 2 с 12 допълнителни гишета за чекиране. Увеличен трябва да бъде и паркингът, като са необходими и допълнителни рентгенови машини. Ще са необходими и някои разширения на капацитета на летателните полета и на двете летища.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България", пред "Капитал"

5 апр 2020, 66 прочитания

Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа

Ако блокирането на дейността продължи над месец, щетите ще са рекордни за ЕС

5 апр 2020, 415 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Компаниите ще получат 19 млн. лв. за обучение и наемане на безработни с трайни увреждания

Очакванията са проектите да осигурят заетост на 200 младежи до 29 години и на 800 лица над тази възраст

Още от Капитал
Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10