С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 авг 2018, 14:00, 3357 прочитания

IKEA ще използва само еко материали до 2030 г.

Мебелният гигант се стреми да намали големите количества парникови газови и да удължи издръжливостта на продуктите си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата верига за мебели в света - шведската IKEA, си е поставила амбициозната цел да използва само възобновяеми и рециклирани материали за продуктите си до 2030 г. Целта е по този начин компанията да намали въздействието си върху околната среда, съобщава Reuters на фона на все по-тревожните климатични проблеми.

Стратегията


Inter IKEA, собственикът на марката, известна най-вече с мебелите си на достъпна цена, обяви, че се стреми да ограничи климатичното въздействие на всеки от продуктите си с повече от две трети до края на следващото десетилетие. В момента 60% от използваните материали са възобновяеми и 10% от рециклирани, твърди представител на компанията майка.

"Благодарение на нашия размер и обхват имаме възможността да вдъхновим и да дадем възможност на повече от един милиард души да живеят по-добре", заяви изпълнителният директор на Inter IKEA- Торбьорн Льоф по случай обявената стратегия за устойчивост на компанията до 2030 г. "Решени сме да поемем водеща роля, като работим заедно с всеки - от доставчици на суровини, както и с нашите клиенти и партньори", добавя той.

Промени за по-екологична среда



В IKEA суровините произвеждат най-големи количества парникови газове и компанията се стреми както да удължи потенциалната издръжливост на продуктите си, така и да се възползва от възможността да ограничи негативното си влияние върху околната среда. Този неин ход е само една част от амбициозната стратегия на компанията - People and Planet Positive, която предвижда промени в начина, по който функционира бизнесът ѝ. Компанията се стреми да включи принципите на кръговата икономика в цялата си верига доставки, пише Climate Action.

Веригата получи награда за принос за околната среда на тазгодишния Световен икономически форум заради интензивната си работа за намаляване на въглеродните си емисии. Компанията се стреми да осъществи преход към чиста енергия, а в последния си доклад за устойчивостта си подробно описва как в момента използва 73% възобновяема енергия в глобалния си бизнес.

Какво ще направи компанията

Веригата магазини ще спре да употребява нерециклирана пластмаса и ще замени лепилото си с по-екологично. Също така в своите ресторанти ще предлага и повече вегетарианска храна, споделя още изпълнителният директор.

Inter IKEA обяви и че ще спре да предлага всичките си пластмасови продукти за еднократна употреба както в ресторантите, така и в магазините си до 2020 г. и че обмисля продажбата на домашни слънчеви батерии на 29 пазара до 2025 г.

Общо IKEA разполага с 418 магазина на 49-те си пазара, включително и България. Компанията постави за цел пред магазините от веригата да намалят климатичното въздействие на операциите си с 80% до 2030 г. в сравнение с 2016 г, като част от Инициативата за научни цели (SBT) - това е сътрудничество между Проекта за измерване на въглерода (CDP), Института за световни ресурси (WRI), Световния фонд за природата (WWFN) и Глобалния договор на ООН.

За пример

Inter IKEA става част от все по-големия списък от световни компании, които се стремят да направят дейностите си по-екологично съобразни, въпреки че има колебания дали достатъчно от тях са предприели действия, или трябва да положат повече усилия.
Най-големите 250 листнати компании в света са отговорни за една трета от всички емисии на парникови газове, но малко са тези от тях, които се целят да спрат това отрицателно въздействие, заключава финансово проучване на Reuters.
IKEA ще изкупува обратно използвани мебели в Германия

IKEA започва да изкупува обратно използвани мебели, като първоначално това ще става в пет магазина в Германия. В тях от 1 септември клиентите ще могат да предлагат своите ненужни употребявани мебели, обявиха от компанията. Цената може да бъде договорена предварително през интернет и след това клиентът ще получи ваучер за стоки за договорената сума. От веригата смятат, че по този начин ще допринесат за устойчивото потребление. В рамките на инициативата Ikea планира да приема само стоки в "перфектно до добро състояние". След това продуктите ще се предлагат на пазарите без допълнително заплащане, но с допълнителен ДДС.
Ако фазата на тестване е успешна, моделът ще бъде приложен и в другите магазини на IKEA в страната. Тoй вече е въведен в Швейцария и Австрия.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 814 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 673 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Пътниците на летищата във Варна и Бургас растат със 17.3% от началото на годината

Това изпреварва прогнозите на концесионера Fraport, които бяха за увеличение от 10%

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10