БТК продължава да бъде най-големият телеком оператор в България по приходи и след второто тримесечие на 2018 г. В края на полугодието постъпленията на компанията достигат 453 млн. лв., като се увеличават с 4.8% спрямо същия период на 2017 г. Темпът на растеж се забавя спрямо първото тримесечие, когато беше отчетено повишение с 5.6% на годишна база до 223 млн. лв.
Печалбата също се увеличава с по-умерени темпове – коригираната EBITDA (финансов резултат преди лихви, данъци и амортизации) нараства с 5.8% на годишна база до 170.5 млн. лв. в края на полугодието при годишен ръст от 11.6% през първото тримесечие.
От телекома не съобщават данни за размера на средния месечен приход от краен потребител (ARPU), който е един от важните показатели при представянето на дружествата в сектора.
Другите два големи играча на телеком пазара – "А1 България" и "Теленор България", които публикуваха тримесечните си отчети миналия месец, също отбелязват подобрение на резултатите си за полугодието спрямо същия период на 2017 г. Само за второто тримесечие приходите на "A1" растат със 7% до 216.1 млн. лв., а на "Теленор" – със 7.4% до 175 млн. лв.
По-малко мобилни потребители
Броят на мобилните абонати на БТК намалява спрямо година по-рано, като към края на полугодието е 3.05 млн. в сравнение с 3.14 млн. за същия период на 2017 г. Въпреки това от компанията отбелязват, че пазарният им дял в приходите от мобилни услуги и за първите шест месеца на годината достига 30%. Това представлява минимален растеж спрямо края на първото тримесечие, когато стойността беше 29.8%.
Към средата на годината вече 43% от приходите на телекома от мобилни услуги идват от продажбите на мобилен интернет, в сравнение с 35% година по-рано. Съществен принос за това има разширяването на 4G мрежата на дружеството, която по данни на БТК вече покрива до 99% от населението.
Развитието на инфраструктурата остава и основния инвестиционен приоритет – в тази посока са били вложени 66% от инвестициите на компанията за първото полугодие, чийто общ размер е бил 65 млн. лв.
Повече интернет и тв абонати
Въпреки дългогодишните си традиции като доставчик на фиксирани телефонни услуги през последните тримесечия БТК не съобщава данни за броя на абонатите на тях. Потребителите на фиксиран широколентов интернет са 492 хил., което е с 9% повече спрямо година по-рано. Пазарният дял на компанията в сегмента е 26%, колкото беше и към края на първото полугодие на 2017 г.
Телекомът запазва лидерската си позиция и при предоставянето на интерактивна телевизия (IPTV). Потребителите й са се увеличили с 15.6% на годишна база. От дружеството посочват, че 47.3% от общо 456 хиляди клиенти с абонамент за платена телевизия към края на първото полугодие на 2018 г. са избрали именно интерактивната телевизия.
БТК продължава да бъде най-големият телеком оператор в България по приходи и след второто тримесечие на 2018 г. В края на полугодието постъпленията на компанията достигат 453 млн. лв., като се увеличават с 4.8% спрямо същия период на 2017 г. Темпът на растеж се забавя спрямо първото тримесечие, когато беше отчетено повишение с 5.6% на годишна база до 223 млн. лв.
Печалбата също се увеличава с по-умерени темпове – коригираната EBITDA (финансов резултат преди лихви, данъци и амортизации) нараства с 5.8% на годишна база до 170.5 млн. лв. в края на полугодието при годишен ръст от 11.6% през първото тримесечие.
0 коментара