С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 15 авг 2018, 12:20, 3027 прочитания

Търговската война заплашва световните луксозни марки

Възможно е акциите на Louis Vuitton и Gucci да се понижат, въпреки че продажбите им зависят от по-заможната класа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Движение на акциите на LVMH

Увеличаване

Ескалиращата търговска война между САЩ и Китай може рязко да застраши пазара на луксозни стоки, като някои инвеститори вече се отказаха от високите си оценки за сектора, задвижван от потребителите в двете страни, съобщава Reuters.

Възможен спад на акциите


Все по-високите продажби на компании, доминиращи на пазара, като LVMH (собственикът на Louis Vuitton) и компанията майка на Gucci - Kering, направиха продуктите си - от скъпи чанти до дизайнерски обувки, любими на инвеститорите. Техните акции достигат рекордно високи нива. Възможният ефект от санкциите, налагащи си двете най-големи икономики в света, обаче е котировките да се понижат, въпреки че фирмите, предлагащи луксозни стоки, не са толкова застрашени от растящия протекционизъм, колкото са например автопроизводителите и други индустриални компании.

"Сега има огромен риск заради непредвидимите търговски мита", смята Дейвид Кейр, комениджър на Saracen, който се отказа от акциите си в LVMH миналата година и продаде тези от германската фирма Hugo Boss по-рано през юли.


Тарифите влияят както на клиентите в САЩ, така и на тези в Китай. Потребителите в двете държави са най-голямата целева група в света, която купува европейски луксозни стоки. Те формират почти половината от приходите в индустрията.



Влияние върху китайския пазар

Анализаторите прогнозират, че липсата на доверие в китайския пазар и обезценяването на местната валута ще повлияе много на бюджета на чуждите туристи в страната. Това е един от рисковете, които все още не са напълно видими. Сред стоките, които биха били най-засегнати, попадат тези на Salvatore Ferragamo и британската Burberry.

Засега ефектът от търговската война не е рефлектирал особено върху приходите в индустрията. Търсенето в Китай на стоките на Louis Vuitton е било по-слабо през второто тримесечие в сравнение с първото, става ясно от доклад на LVMH. Повечето фирми обаче смятат, че азиатският пазар е основен за индустрията.

"Все още наблюдаваме високо търсене от средната класа в Китай", заяви мениджърът на Kering Джийн-Франсис Палус пред анализатори по повод резултатите на компанията за първото полугодие. Високото ниво на продажбите в страната се дължи на младите потребители, които предпочитат да си купуват маркови продукти, най-често финансирани от родителите си.

В ръцете на по-богатите

"Като се занимаваш с продажба на луксозни стоки, клиентите ти са далеч по-малко чувствителни към цената, затова се питаш дали митата и по-високата цена всъщност биха имали голямо въздействие върху търсенето", казва Фъргъс Шау, портфолио мениджър и партньор в Cerno Capital.

Шау не мисли да прекратява участието си в LVMH, тъй като смята, че митата биха имали много по-малък ефект върху продуктите от например антикорупционните мерки.

Под напрежение

Засега луксозните фирми са по-внимателни на пазара, но имат едно наум. Италианската Confindustria Moda, националната асоциация на текстилните и модните компании, заяви, че предприемачите се опасяват от митата и следят ситуацията с надеждата да избегнат "ескалацията на протекционизма".

Макар че по-голямата част от луксозното производство все още е се намира в Европа, някои фирми преценяват дали да направят промени във веригите си за доставки заради търговската война. Това е индустрия, която позволява да местим капацитета от едно място към друго, ако е необходимо", заяви финансовият директор на Luxottica - Стефано Граси, пред анализатори.

Италианската група, която прави дизайнерски слънчеви очила за Chanel и Versace, би могла например да насочи повече производството си към САЩ, ако има нужда, защото там разполага със завод.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"А1 България" отчита двуцифрен ръст на приходи и печалба през третото тримесечие "А1 България" отчита двуцифрен ръст на приходи и печалба през третото тримесечие

Силните резултати идват след по-добро представяне във всички сегменти от дейността на телекома

16 окт 2019, 385 прочитания

MGM продава комплексите Bellagio и Circus Circus в Лас Вегас за 5 млрд. долара MGM продава комплексите Bellagio и Circus Circus в Лас Вегас за 5 млрд. долара

Целта на американския казино оператор е да подобри баланса си

16 окт 2019, 517 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Coca-Cola купува дял във фирмата за спортни напитки на Коби Брайънт

Сделката за BodyArmour ще засили конкуренцията с притежаваната от Pepsi компания - Gatorade

Още от Капитал
Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10