Търговската война заплашва световните луксозни марки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Търговската война заплашва световните луксозни марки

Засега луксозните фирми са по-внимателни на пазара.

Търговската война заплашва световните луксозни марки

Възможно е акциите на Louis Vuitton и Gucci да се понижат, въпреки че продажбите им зависят от по-заможната класа

3387 прочитания

Засега луксозните фирми са по-внимателни на пазара.

© Reuters


Ескалиращата търговска война между САЩ и Китай може рязко да застраши пазара на луксозни стоки, като някои инвеститори вече се отказаха от високите си оценки за сектора, задвижван от потребителите в двете страни, съобщава Reuters.

Възможен спад на акциите

Все по-високите продажби на компании, доминиращи на пазара, като LVMH (собственикът на Louis Vuitton) и компанията майка на Gucci - Kering, направиха продуктите си - от скъпи чанти до дизайнерски обувки, любими на инвеститорите. Техните акции достигат рекордно високи нива. Възможният ефект от санкциите, налагащи си двете най-големи икономики в света, обаче е котировките да се понижат, въпреки че фирмите, предлагащи луксозни стоки, не са толкова застрашени от растящия протекционизъм, колкото са например автопроизводителите и други индустриални компании.

"Сега има огромен риск заради непредвидимите търговски мита", смята Дейвид Кейр, комениджър на Saracen, който се отказа от акциите си в LVMH миналата година и продаде тези от германската фирма Hugo Boss по-рано през юли.

Тарифите влияят както на клиентите в САЩ, така и на тези в Китай. Потребителите в двете държави са най-голямата целева група в света, която купува европейски луксозни стоки. Те формират почти половината от приходите в индустрията.

Влияние върху китайския пазар

Анализаторите прогнозират, че липсата на доверие в китайския пазар и обезценяването на местната валута ще повлияе много на бюджета на чуждите туристи в страната. Това е един от рисковете, които все още не са напълно видими. Сред стоките, които биха били най-засегнати, попадат тези на Salvatore Ferragamo и британската Burberry.

Засега ефектът от търговската война не е рефлектирал особено върху приходите в индустрията. Търсенето в Китай на стоките на Louis Vuitton е било по-слабо през второто тримесечие в сравнение с първото, става ясно от доклад на LVMH. Повечето фирми обаче смятат, че азиатският пазар е основен за индустрията.

"Все още наблюдаваме високо търсене от средната класа в Китай", заяви мениджърът на Kering Джийн-Франсис Палус пред анализатори по повод резултатите на компанията за първото полугодие. Високото ниво на продажбите в страната се дължи на младите потребители, които предпочитат да си купуват маркови продукти, най-често финансирани от родителите си.

В ръцете на по-богатите

"Като се занимаваш с продажба на луксозни стоки, клиентите ти са далеч по-малко чувствителни към цената, затова се питаш дали митата и по-високата цена всъщност биха имали голямо въздействие върху търсенето", казва Фъргъс Шау, портфолио мениджър и партньор в Cerno Capital.

Шау не мисли да прекратява участието си в LVMH, тъй като смята, че митата биха имали много по-малък ефект върху продуктите от например антикорупционните мерки.

Под напрежение

Засега луксозните фирми са по-внимателни на пазара, но имат едно наум. Италианската Confindustria Moda, националната асоциация на текстилните и модните компании, заяви, че предприемачите се опасяват от митата и следят ситуацията с надеждата да избегнат "ескалацията на протекционизма".

Макар че по-голямата част от луксозното производство все още е се намира в Европа, някои фирми преценяват дали да направят промени във веригите си за доставки заради търговската война. Това е индустрия, която позволява да местим капацитета от едно място към друго, ако е необходимо", заяви финансовият директор на Luxottica - Стефано Граси, пред анализатори.


Италианската група, която прави дизайнерски слънчеви очила за Chanel и Versace, би могла например да насочи повече производството си към САЩ, ако има нужда, защото там разполага със завод.

Движение на акциите на LVMH

Ескалиращата търговска война между САЩ и Китай може рязко да застраши пазара на луксозни стоки, като някои инвеститори вече се отказаха от високите си оценки за сектора, задвижван от потребителите в двете страни, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 2
    vrq1512247407542287 avatar :-|
    OpticMag

    Слънчеви очила https://opticmag.net/ с големи отстъпки и промоции.Ако търсите маркови слънчеви очила то проверете в нашия сайт номер 1 в България!Качествени и евтини.Онлайн магазин аутлет,предлагащ намаления и разпродажби на слънчеви очила.Ние от OpticMag гарантираме качество.Страхотни и достъпни цени на слънчеви очила Ray-Ban с бърза и безплатна доставка.Най-новите модели и големи оферти са при нас!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK