С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 15 авг 2018, 12:20, 2961 прочитания

Търговската война заплашва световните луксозни марки

Възможно е акциите на Louis Vuitton и Gucci да се понижат, въпреки че продажбите им зависят от по-заможната класа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Движение на акциите на LVMH

Увеличаване

Ескалиращата търговска война между САЩ и Китай може рязко да застраши пазара на луксозни стоки, като някои инвеститори вече се отказаха от високите си оценки за сектора, задвижван от потребителите в двете страни, съобщава Reuters.

Възможен спад на акциите


Все по-високите продажби на компании, доминиращи на пазара, като LVMH (собственикът на Louis Vuitton) и компанията майка на Gucci - Kering, направиха продуктите си - от скъпи чанти до дизайнерски обувки, любими на инвеститорите. Техните акции достигат рекордно високи нива. Възможният ефект от санкциите, налагащи си двете най-големи икономики в света, обаче е котировките да се понижат, въпреки че фирмите, предлагащи луксозни стоки, не са толкова застрашени от растящия протекционизъм, колкото са например автопроизводителите и други индустриални компании.

"Сега има огромен риск заради непредвидимите търговски мита", смята Дейвид Кейр, комениджър на Saracen, който се отказа от акциите си в LVMH миналата година и продаде тези от германската фирма Hugo Boss по-рано през юли.


Тарифите влияят както на клиентите в САЩ, така и на тези в Китай. Потребителите в двете държави са най-голямата целева група в света, която купува европейски луксозни стоки. Те формират почти половината от приходите в индустрията.



Влияние върху китайския пазар

Анализаторите прогнозират, че липсата на доверие в китайския пазар и обезценяването на местната валута ще повлияе много на бюджета на чуждите туристи в страната. Това е един от рисковете, които все още не са напълно видими. Сред стоките, които биха били най-засегнати, попадат тези на Salvatore Ferragamo и британската Burberry.

Засега ефектът от търговската война не е рефлектирал особено върху приходите в индустрията. Търсенето в Китай на стоките на Louis Vuitton е било по-слабо през второто тримесечие в сравнение с първото, става ясно от доклад на LVMH. Повечето фирми обаче смятат, че азиатският пазар е основен за индустрията.

"Все още наблюдаваме високо търсене от средната класа в Китай", заяви мениджърът на Kering Джийн-Франсис Палус пред анализатори по повод резултатите на компанията за първото полугодие. Високото ниво на продажбите в страната се дължи на младите потребители, които предпочитат да си купуват маркови продукти, най-често финансирани от родителите си.

В ръцете на по-богатите

"Като се занимаваш с продажба на луксозни стоки, клиентите ти са далеч по-малко чувствителни към цената, затова се питаш дали митата и по-високата цена всъщност биха имали голямо въздействие върху търсенето", казва Фъргъс Шау, портфолио мениджър и партньор в Cerno Capital.

Шау не мисли да прекратява участието си в LVMH, тъй като смята, че митата биха имали много по-малък ефект върху продуктите от например антикорупционните мерки.

Под напрежение

Засега луксозните фирми са по-внимателни на пазара, но имат едно наум. Италианската Confindustria Moda, националната асоциация на текстилните и модните компании, заяви, че предприемачите се опасяват от митата и следят ситуацията с надеждата да избегнат "ескалацията на протекционизма".

Макар че по-голямата част от луксозното производство все още е се намира в Европа, някои фирми преценяват дали да направят промени във веригите си за доставки заради търговската война. Това е индустрия, която позволява да местим капацитета от едно място към друго, ако е необходимо", заяви финансовият директор на Luxottica - Стефано Граси, пред анализатори.

Италианската група, която прави дизайнерски слънчеви очила за Chanel и Versace, би могла например да насочи повече производството си към САЩ, ако има нужда, защото там разполага със завод.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кой взима летище София Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта.

19 юли 2019, 1287 прочитания

Строителството на голям туристически комплекс край Самоков започва догодина Строителството на голям туристически комплекс край Самоков започва догодина

Дъщерно дружество на "Маркан холдинг" ще инвестира около 60 млн. евро само в първия етап на проекта

18 юли 2019, 3617 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Coca-Cola купува дял във фирмата за спортни напитки на Коби Брайънт

Сделката за BodyArmour ще засили конкуренцията с притежаваната от Pepsi компания - Gatorade

Трусовете на продуцентския пазар

Новият телевизионен сезон започва без някои ключови предавания

Още едни желаещи да строят небостъргачи в София

Група пловдивско-джебелски строителни предприемачи с планове за 90-метрова сграда в "Дружба 2"

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми