С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 15 авг 2018, 12:20, 3082 прочитания

Търговската война заплашва световните луксозни марки

Възможно е акциите на Louis Vuitton и Gucci да се понижат, въпреки че продажбите им зависят от по-заможната класа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Движение на акциите на LVMH

Увеличаване

Ескалиращата търговска война между САЩ и Китай може рязко да застраши пазара на луксозни стоки, като някои инвеститори вече се отказаха от високите си оценки за сектора, задвижван от потребителите в двете страни, съобщава Reuters.

Възможен спад на акциите


Все по-високите продажби на компании, доминиращи на пазара, като LVMH (собственикът на Louis Vuitton) и компанията майка на Gucci - Kering, направиха продуктите си - от скъпи чанти до дизайнерски обувки, любими на инвеститорите. Техните акции достигат рекордно високи нива. Възможният ефект от санкциите, налагащи си двете най-големи икономики в света, обаче е котировките да се понижат, въпреки че фирмите, предлагащи луксозни стоки, не са толкова застрашени от растящия протекционизъм, колкото са например автопроизводителите и други индустриални компании.

"Сега има огромен риск заради непредвидимите търговски мита", смята Дейвид Кейр, комениджър на Saracen, който се отказа от акциите си в LVMH миналата година и продаде тези от германската фирма Hugo Boss по-рано през юли.


Тарифите влияят както на клиентите в САЩ, така и на тези в Китай. Потребителите в двете държави са най-голямата целева група в света, която купува европейски луксозни стоки. Те формират почти половината от приходите в индустрията.



Влияние върху китайския пазар

Анализаторите прогнозират, че липсата на доверие в китайския пазар и обезценяването на местната валута ще повлияе много на бюджета на чуждите туристи в страната. Това е един от рисковете, които все още не са напълно видими. Сред стоките, които биха били най-засегнати, попадат тези на Salvatore Ferragamo и британската Burberry.

Засега ефектът от търговската война не е рефлектирал особено върху приходите в индустрията. Търсенето в Китай на стоките на Louis Vuitton е било по-слабо през второто тримесечие в сравнение с първото, става ясно от доклад на LVMH. Повечето фирми обаче смятат, че азиатският пазар е основен за индустрията.

"Все още наблюдаваме високо търсене от средната класа в Китай", заяви мениджърът на Kering Джийн-Франсис Палус пред анализатори по повод резултатите на компанията за първото полугодие. Високото ниво на продажбите в страната се дължи на младите потребители, които предпочитат да си купуват маркови продукти, най-често финансирани от родителите си.

В ръцете на по-богатите

"Като се занимаваш с продажба на луксозни стоки, клиентите ти са далеч по-малко чувствителни към цената, затова се питаш дали митата и по-високата цена всъщност биха имали голямо въздействие върху търсенето", казва Фъргъс Шау, портфолио мениджър и партньор в Cerno Capital.

Шау не мисли да прекратява участието си в LVMH, тъй като смята, че митата биха имали много по-малък ефект върху продуктите от например антикорупционните мерки.

Под напрежение

Засега луксозните фирми са по-внимателни на пазара, но имат едно наум. Италианската Confindustria Moda, националната асоциация на текстилните и модните компании, заяви, че предприемачите се опасяват от митата и следят ситуацията с надеждата да избегнат "ескалацията на протекционизма".

Макар че по-голямата част от луксозното производство все още е се намира в Европа, някои фирми преценяват дали да направят промени във веригите си за доставки заради търговската война. Това е индустрия, която позволява да местим капацитета от едно място към друго, ако е необходимо", заяви финансовият директор на Luxottica - Стефано Граси, пред анализатори.

Италианската група, която прави дизайнерски слънчеви очила за Chanel и Versace, би могла например да насочи повече производството си към САЩ, ако има нужда, защото там разполага със завод.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Чуждите инвестиции в българския IT сектор са скочили с 300% за три години Чуждите инвестиции в българския IT сектор са скочили с 300% за три години

Според данните на fDi Markets само през миналата година е имало 16 нови проекта на обща стойност 240 млн. долара

7 дек 2019, 241 прочитания

Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора 1 Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора

Експертът по криминалистичен одит пред "Капитал"

6 дек 2019, 904 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Coca-Cola купува дял във фирмата за спортни напитки на Коби Брайънт

Сделката за BodyArmour ще засили конкуренцията с притежаваната от Pepsi компания - Gatorade

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10