Coca-Cola купува миноритарен дял в производителя на спортни напитки на звездата от NBA Коби Брайънт – BodyArmour, за да конкурира успешно притежаваната от Pepsi американска компания – Gatorade, съобщава Reuters.
Конкуренцията с Pepsi
Споразумението ще направи Coca-Cola втория най-голям акционер в BodyArmour. До сделката се стигна, след като напитката на Coca-Cola – Powerade, губеше пазарен дял. Освен това американската група отчита слабо потребителско търсене на газираните си напитки.
Ръководството на Coca-Cola твърди, че има да се свърши много работа за продукта Powerade, докато мениджмънтът на конкурента Pepsi обяви преди месец, че отчитат увеличено търсене на напитки на Gatorade след пускането на версии без захар на пазара.
Големи амбиции
Американският баскетболист Коби Брайънт написа в профила си в Twitter във вторник, че е доволен и горд от новото партньорство с Coca-Cola, които вярват "в нашата мисия да станем най-популярната спортна напитка в света".
Gatorade и другите спортни напитки на Pepsi отговарят за около една трета от американския пазар на стойност 20 млрд. долара, показват данни на Euromonitor International. Енергийните напитки Monster и Red Bull заемат съответно втора и трета позиция в тази категория, докато Coca-Cola е четвърта с пазарен дял от 7%. От друга страна, Coca-Cola притежава 16.7% от акциите в Monster.
"BodyArmour ще има позитивно влияние върху Coca-Cola, която все още изпълнява стратегията си за разнообразяване на продуктовото си портфолио", коментира Ник Моди, анализатор в RBC Capital Markets.
BodyArmour получава финансовата подкрепа и на компанията за производство на безалкохолни напитки Dr Pepper Snaple, която вече е част от конгломерата Keurig Dr Pepper. Бони Херцог, анализатор в Wells Fargo, е на мнение, че инвестицията на Coca-Cola може да прекрати споразумението на BodyArmour с Dr Pepper. "Научихме, че BodyArmour са уведомили Keurig Dr Pepper, че разтрогват настоящото споразумение за дистрибуция", обяви Херцог. От Keurig Dr Pepper и BodyArmour отказаха коментар по темата.
Вариантите пред Coca-Cola
Coca-Cola не разкрива обема на инвестицията и други финансови параметри по сделката, но ръководството в компанията обяви, че имат опция за увеличаване на дела си. Според Херцог няма да е изненада, ако Coca-Cola придобие останалата част от BodyArmour.
Историята на Coca-Cola показва, че компанията избягва да прави пълни придобивания на компании, но за сметка на това купува дялове в играчи от бранша. Тази стратегия позволява на Coca-Cola да преценява риска при управлението на нови продукти.
Брайънт, който инвестира за пръв път в BodyArmour през 2015 г., вече е третият най-голям акционер в компанията. Производителят на напитки е сключвал сделки и с друга звезда от NBA – Джеймс Хардън, както и с популярния бейзболист Майк Троут.

Coca-Cola купува миноритарен дял в производителя на спортни напитки на звездата от NBA Коби Брайънт – BodyArmour, за да конкурира успешно притежаваната от Pepsi американска компания – Gatorade, съобщава Reuters.
0 коментара