С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 авг 2018, 12:55, 3090 прочитания

Coca-Cola купува дял във фирмата за спортни напитки на Коби Брайънт

Сделката за BodyArmour ще засили конкуренцията с притежаваната от Pepsi компания - Gatorade

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Движение на акциите на Coca-Cola през последните 3 месеца

Увеличаване

След сделката Коби Брайънт вече е третият най-голям акционер в BodyArmour.
Coca-Cola купува миноритарен дял в производителя на спортни напитки на звездата от NBA Коби Брайънт – BodyArmour, за да конкурира успешно притежаваната от Pepsi американска компания – Gatorade, съобщава Reuters.

Конкуренцията с Pepsi


Споразумението ще направи Coca-Cola втория най-голям акционер в BodyArmour. До сделката се стигна, след като напитката на Coca-Cola – Powerade, губеше пазарен дял. Освен това американската група отчита слабо потребителско търсене на газираните си напитки.

Ръководството на Coca-Cola твърди, че има да се свърши много работа за продукта Powerade, докато мениджмънтът на конкурента Pepsi обяви преди месец, че отчитат увеличено търсене на напитки на Gatorade след пускането на версии без захар на пазара.

Големи амбиции



Американският баскетболист Коби Брайънт написа в профила си в Twitter във вторник, че е доволен и горд от новото партньорство с Coca-Cola, които вярват "в нашата мисия да станем най-популярната спортна напитка в света".

Gatorade и другите спортни напитки на Pepsi отговарят за около една трета от американския пазар на стойност 20 млрд. долара, показват данни на Euromonitor International. Енергийните напитки Monster и Red Bull заемат съответно втора и трета позиция в тази категория, докато Coca-Cola е четвърта с пазарен дял от 7%. От друга страна, Coca-Cola притежава 16.7% от акциите в Monster.

"BodyArmour ще има позитивно влияние върху Coca-Cola, която все още изпълнява стратегията си за разнообразяване на продуктовото си портфолио", коментира Ник Моди, анализатор в RBC Capital Markets.

BodyArmour получава финансовата подкрепа и на компанията за производство на безалкохолни напитки Dr Pepper Snaple, която вече е част от конгломерата Keurig Dr Pepper. Бони Херцог, анализатор в Wells Fargo, е на мнение, че инвестицията на Coca-Cola може да прекрати споразумението на BodyArmour с Dr Pepper. "Научихме, че BodyArmour са уведомили Keurig Dr Pepper, че разтрогват настоящото споразумение за дистрибуция", обяви Херцог. От Keurig Dr Pepper и BodyArmour отказаха коментар по темата.

Вариантите пред Coca-Cola

Coca-Cola не разкрива обема на инвестицията и други финансови параметри по сделката, но ръководството в компанията обяви, че имат опция за увеличаване на дела си. Според Херцог няма да е изненада, ако Coca-Cola придобие останалата част от BodyArmour.

Историята на Coca-Cola показва, че компанията избягва да прави пълни придобивания на компании, но за сметка на това купува дялове в играчи от бранша. Тази стратегия позволява на Coca-Cola да преценява риска при управлението на нови продукти.

Брайънт, който инвестира за пръв път в BodyArmour през 2015 г., вече е третият най-голям акционер в компанията. Производителят на напитки е сключвал сделки и с друга звезда от NBA – Джеймс Хардън, както и с популярния бейзболист Майк Троут.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора

Експертът по криминалистичен одит пред "Капитал"

6 дек 2019, 328 прочитания

Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"

6 дек 2019, 339 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Големите британски банки се връщат към бизнеса за управление на богатството

Повечето от тях се отказаха от финансовото консултиране, след като регулациите от края на 2012 г. направиха тази дейност по-скъпа и рискована

Още от Капитал
Никос Статопулос: Възможно е Vivacom да се превърне в регионален хъб на бизнеса ни

Какви са плановете на избрания за купувач на най-големия български телеком, според CEO-то на BC Partners, мажоритарен акционер в United Group

Криворазбраната категоризация на AirBnB

Валери Симеонов и Менда Стоянова предложиха първо категоризация, а после само регистрация на апартаментите в платформите

Винаги с Америка, винаги с Русия

Посещението на Бойко Борисов в САЩ показа как правителството разбира баланса между Вашингтон и Москва

Нов кмет, нова такса смет

Една от основателните причини за ръста на местните данъци и такси е увеличената цена за депониране, кои са другите

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10