Starbucks отваря първите си заведения в Пловдив и във Варна
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Starbucks отваря първите си заведения в Пловдив и във Варна

Обектът в Пловдив е единадесетият за компанията в страната

Starbucks отваря първите си заведения в Пловдив и във Варна

През 2017 г. приходите на кафе веригата в България са нараснали с 13% до 4.7 млн. лв.

Мария Иванова
7210 прочитания

Обектът в Пловдив е единадесетият за компанията в страната

© "Амрест кофи"


Кафе веригата Starbucks отвори първото си заведение в Пловдив в сряда. То се намира в Mall Plovdiv и е разположено на площ от 240 кв.м. Обектът е единадесети в страната за компанията, която присъства на българския пазар от десет години. Преди седмица веригата стъпи и във Варна - заведението там се намира в историческа сграда на ул. "Воден" №13, като разполага с търговска площ от 160 кв.м.

До края на месеца предстои и откриването на осмия Starbucks в столицата – в мол Serdica Center. От компанията съобщават, че водят преговори за разширяване на дейността и в други градове в страната, като същевременно извършват реновиране на първите си обекти на местния пазар.

През пролетта от Starbucks обявиха планове за откриването на поне четири нови заведения в България, в които ще бъдат инвестирани над 7 млн. лв. Тогава от веригата посочиха, че част от новите обекти ще бъдат във Варна, в Бургас и в столичния Bulgaria Mall.

Растящ бизнес

Миналата година дейността на компанията в страната беше увеличена с две заведения – на ул. "Съборна" и в Ring Mall в София. Според цитирани от дружеството данни на Euromonitor Starbucks има около 10% дял на местния пазар на кафе вериги, като заема трето място след "Неделя" и Costa Café. Амбицията на компанията е да заеме лидерското място на пазара, коментира за "Капитал" през март регионалният мениджър за България на Starbucks Иван Георгиев.

През 2017 г. приходите на компанията, която управлява оперативно дейността на веригата в страната – "Амрест кофи", са нараснали с 13.1% и достигат 4.73 млн. лв., става ясно от годишния й финансов отчет. Оперативната печалба за периода е 164 хил. лв., като намалява с 18.8% спрямо отчетените година по-рано 202 хил. лв. Бизнесът на Starbucks в България се управлява от полската Amrest Holdings, която придоби тогавашните пет заведения в страната през 2015 г. от гръцката Marinopoulos.

Кафе веригата Starbucks отвори първото си заведение в Пловдив в сряда. То се намира в Mall Plovdiv и е разположено на площ от 240 кв.м. Обектът е единадесети в страната за компанията, която присъства на българския пазар от десет години. Преди седмица веригата стъпи и във Варна - заведението там се намира в историческа сграда на ул. "Воден" №13, като разполага с търговска площ от 160 кв.м.

До края на месеца предстои и откриването на осмия Starbucks в столицата – в мол Serdica Center. От компанията съобщават, че водят преговори за разширяване на дейността и в други градове в страната, като същевременно извършват реновиране на първите си обекти на местния пазар.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    peteriliev avatar :-|
    Петър

    Локацията е Пловдив е колосално тъпа. Трябваше в Капана.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK