Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 15 авг 2018, 16:54, 6896 прочитания

Starbucks отваря първите си заведения в Пловдив и във Варна

През 2017 г. приходите на кафе веригата в България са нараснали с 13% до 4.7 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Кафе веригата Starbucks отвори първото си заведение в Пловдив в сряда. То се намира в Mall Plovdiv и е разположено на площ от 240 кв.м. Обектът е единадесети в страната за компанията, която присъства на българския пазар от десет години. Преди седмица веригата стъпи и във Варна - заведението там се намира в историческа сграда на ул. "Воден" №13, като разполага с търговска площ от 160 кв.м.

До края на месеца предстои и откриването на осмия Starbucks в столицата – в мол Serdica Center. От компанията съобщават, че водят преговори за разширяване на дейността и в други градове в страната, като същевременно извършват реновиране на първите си обекти на местния пазар.


През пролетта от Starbucks обявиха планове за откриването на поне четири нови заведения в България, в които ще бъдат инвестирани над 7 млн. лв. Тогава от веригата посочиха, че част от новите обекти ще бъдат във Варна, в Бургас и в столичния Bulgaria Mall.

Растящ бизнес

Миналата година дейността на компанията в страната беше увеличена с две заведения – на ул. "Съборна" и в Ring Mall в София. Според цитирани от дружеството данни на Euromonitor Starbucks има около 10% дял на местния пазар на кафе вериги, като заема трето място след "Неделя" и Costa Café. Амбицията на компанията е да заеме лидерското място на пазара, коментира за "Капитал" през март регионалният мениджър за България на Starbucks Иван Георгиев.



През 2017 г. приходите на компанията, която управлява оперативно дейността на веригата в страната – "Амрест кофи", са нараснали с 13.1% и достигат 4.73 млн. лв., става ясно от годишния й финансов отчет. Оперативната печалба за периода е 164 хил. лв., като намалява с 18.8% спрямо отчетените година по-рано 202 хил. лв. Бизнесът на Starbucks в България се управлява от полската Amrest Holdings, която придоби тогавашните пет заведения в страната през 2015 г. от гръцката Marinopoulos.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предложение от бизнеса: да минем през коронавируса "на две скорости" 4 Предложение от бизнеса: да минем през коронавируса "на две скорости"

Красен Кюркчиев от "Фикосота" предлага стратегия за спрявяне с епидемията с минимални жертви и щети за икономиката, като се раздели обществото на две групи според риска

29 мар 2020, 3812 прочитания

Мините в Челопеч и Крумовград продължават да работят нормално Мините в Челопеч и Крумовград продължават да работят нормално

Повечето от материалите, които "Дънди прешъс металс" използва, се доставят от български фирми

29 мар 2020, 1347 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Аурубис" е преработил 6% повече концентрат за девет месеца

Производството на катоди в медодобивния завод в Пирдоп леко намалява

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10