Производителят на Corona инвестира 4 млрд. долара в компания за напитки с марихуана
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Производителят на Corona инвестира 4 млрд. долара в компания за напитки с марихуана

Canopy Growth е най-големият производител на марихуана за медицински цели в Канада

Производителят на Corona инвестира 4 млрд. долара в компания за напитки с марихуана

Constellation Brands се насочва към сделката, защото потреблението на бира в САЩ намалява

4508 прочитания

Canopy Growth е най-големият производител на марихуана за медицински цели в Канада

© Reuters


Компанията Constellation Brands, която произвежда световноизвестната марка бира Corona, инвестира 4 млрд. долара в канадската Canopy Growth, едно от водещите имена на потенциалния пазар за напитки, съдържащи марихуана.

Причините

Една от причините според Wall Street Journal е, че като цяло потреблението на бира в САЩ намалява и потребителите се насочват към вино, спиртни и безалкохолни напитки. Constellation не планира да предлага "течна марихуана" на американския пазар, докато няма легализация на цялата територия на страната, но може да започне подобен бизнес в Канада през 2019 г.

Средствата трябва да бъдат вложени за три години - срокът, в който делът на американците в канадската компания ще се увеличи от 9.9 на 38%. Сделката включва и опция за бъдещи инвестиции от 5 млрд. долара, което може да увеличи собствеността до повече от 50%. Това веднага повиши цената на акциите на Canopy Growth с над 30%.

Коя е канадската компания

Canopy Growth е най-големият производител на марихуана за медицински цели в Канада. Със сделката Constellation получава 4 от седемте места в управителния съвет. Брус Линтън, генерален директор на Canopy, коментира на 28 юни, че "до 2020-2021 г. ще се произвежда твърде много марихуана и ако продължавам да я продавам предимно като съставка, напълно съм изпуснал влака - това трябва да се промени". Прогнозата му е, че най-перспективните продукти са напитки и приспивателни с марихуана.

В Калифорния, която узакони марихуаната за удоволствие, компанията Lagunitas Brewing, притежавана от гиганта Heineken, обяви на 26 юни, че започва продажби на няколко места в щата на газирана вода с канабис.

Компанията Constellation Brands, която произвежда световноизвестната марка бира Corona, инвестира 4 млрд. долара в канадската Canopy Growth, едно от водещите имена на потенциалния пазар за напитки, съдържащи марихуана.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    fzs59565042 avatar :-|
    fzs59565042

    Докато ревностно пазим децата от бича на едно растение за пушене, десетки деца умират сгазени от пияни шофьори. Хиляди пък загинаха от дихателни и сърдечни болести, причинени от друго растение за пушене.

    Да живее бодрия и здрав дух на борците срещу растението! А глупавите румънци протестират за някаква си държавна репутация.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK