С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 16 авг 2018, 9:30, 18290 прочитания

eBag: Сам сред вериги

Младият интернет търговец започва самостоятелен живот без ключовия си партньор - веригата "Фантастико"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Първите три години могат да се нарекат "Фантастични" за онлайн магазина за хранителни стоки eBag.bg. Но на 13 август периодът свърши и младият интернет търговец започва самостоятелен живот без ключовия си партньор - българската верига "Фантастико".

Сега компанията на предприемача Иван Александров "Кънвиниънс" ще опита самостоятелен живот. Това, поне в началото ще е предизвикателство, защото означава самостоятелни договори с много доставчици, логистика, маркетинг, собствен голям финансов ресурс... Плюсът е, че засега нишата на интернет търговия с храни е вакантна. А близката година ще е тест дали младата компания може сама да организира тези доставки.


Това лято явно е сезон на раздели за компанията - Александров е откупил обратно миноритарния дял в eBag.bg от "Нова тв" и дъщерната й "Нет инфо".

Любовта трае три години

Сътрудничеството между двете компании е от 15 май 2015 и резултатът от него бе портфолиото на eBag.bg от над 15 000 бързооборотни стоки, отразяващи асортимента и цените на "Фантастико". По-късно интернет магазинът добави и над 600 аптечни продукти - лекарства без рецепта, хранителни добавки, медицинска козметика, хомеопатия, но основният му бизнес остана свързан с бързооборотните стоки.



Партньорството с търговската верига сега е прекратено, като конкретните причини не са обявени, но повечето версии клонят, че е по инициатива на веригата.

"Водихме разговори и стигнахме до решение, че най-добре и за двете страни е да се разделим и всяка да продължи самостоятелно. Няма нищо пикантно в тази раздяла. В отлични отношения сме с "Фантастико", откъдето ни съдействат с контакти и ни помагат да сключим договори с контрагенти. Отношенията ни са културни, цивилизовани", обясни за "Капитал" Иван Александров, основател и мажоритарен собственик на eBag.bg. От "Фантастико" отказаха коментар по темата.

Самоуправление

И след раздялата онлайн платформата продължава да продава обичайната гама продукти. "За крайния клиент няма да се промени нищо", уверява Иван Александров. Той смята, че отделянето носи предимства, защото ще позволи на онлайн магазина да бъде по-гъвкав при предлагането на нови стоки. "Ще управляваме по-добре портфолиото си, няма да зависим само от продуктите, които са листвани във "Фантастико", обобщава Александров.

Досега договарянето с доставчиците е било грижа на търговската верига, сега - на екипа на eBag. "Вече ще трябва да следим за избора, за изпълнението на договорите, за качеството на доставките. Това е плюс, но отнема и ресурс. Имаме контактите, получаваме подкрепа от "Фантастико", затова няма опасност някоя група стоки да изчезне дългосрочно. Всички основни продукти са и ще бъдат налични в сайта. Възможно е някои продукти да липсват за известно време или да ги заменим с аналогични, но това е нормален търговски цикъл", анализира Иван Александров. Екипът на онлайн платформата вече е водил разговори с 327 партньори - дистрибутори, производители, вносители. "С някои от тях сме сключили договори, с други предстои да го направим, с трети все още преговаряме", обобщи Александров.

Няма да има промени и в ценовата политика на eBag, уверява създателят му. "Ние не сме дискаунтъри и не гоним техния ценови сегмент. Нашата услуга е с много добавена стойност. Модерният човек става все по-зает, а с онлайн поръчката ние му спестяваме два часа пазаруване във физически магазин и му доставяме поръчаното до дома в удобен за него ден и час", казва той.

От четирима през 2015 г. заетите в eBag нарастват до 15 през 2016 г. и над 30 – през 2017 г., а сега надхвърлят 50. Предпоставка за обособяването е и новата складова база от 3000 кв.м, тъй като доскоро онлайн магазинът е ползвал площи на "Фантастико". "От 14 юни т.г. вече разполагаме със склад, който позволява изпълнение на 600-800 поръчки дневно. Инвестирали сме над 1 млн. лева в наемане и оборудване на склада, софтуер, стоки, логистика, хора", уточнява Иван Александров.

Той посочва, че от създаването на компанията през 2015 досега всяка година eBag бележи минимум 100% ръст на приходите, но липсата на достатъчно капацитет за складиране и пакетиране на поръчките възпирала растежа. "Случвало се е предложенията в сайта да са разпродадени един-два дни предварително, клиенти да чакат няколко дни, докато изпълним поръчката. Това е неприемливо", обобщава Александров. Засега eBag изпълнява по около 200 поръчки среднодневно, но плановете на създателя му включват достигане на пълния капацитет на склада.

Раздяла №2 - година и половина заедно

Това лято Александров се разделя не само с "Фантастико", но и с част от съдружниците си в eBag. През януари 2017 г. като миноритарни собственици в "Кънвиниънс" влязоха "Нова Броудкастинг груп" и свързаната с нея "Нет инфо" с по 10% дялово участие. Тогава купувачите коментираха, че сделката (чиято цена не бе съобщена) е "поредна стъпка в стратегията им за дигитална трансформация и въвеждането на иновации на пазара".

През юли тази година мажоритарният собственик Иван Александров е изкупил обратно 20-процентния дял на "Нова Броудкастинг груп" и "Нет инфо". "Сделката е добра и за двете страни", обобщи Александров, без да уточнява сумата. В резултат той притежава 96% от капитала на дружеството, а останалите 4% са на Ивайло Александров Караманолев, който отговаря за технологичната част на бизнеса на eBag.

"Няма връзка между решението за раздялата с "Фантастико" и изкупуването на дяловете. Няма нищо пикантно нито в едното, нито в другото събитие", уверява Иван Александров.

Висока цел

По данни на компанията eBag.bg държи 60-70% от онлайн пазара на хранителни продукти и бързооборотни стоки в София. "Имам визия за бъдещето на бизнеса. Всички стъпки досега са за доброто на компанията и ще й помогнат да се развие", казва Александров.

Екипът на eBag планира да предложи нова категория храни – от фермери, да увеличи гамата биопродукти, да разшири предложенията от аптеки. Ще се развие и като marketplace, т.е. партньори ще предлагат собствени изделия на платформата на eBag.bg.

"Финансово сме стабилни, ще продължаваме да оперираме нормално и спокойно", обобщава Иван Александров.

За 2017 г. общите приходи на "Кънвиниънс" са близо 3.8 млн. лв. срещу 1.5 млн. лв. през 2016 г., показват данните в отчета. Загубата обаче също расте – от 87 хил. до 651 хил. лева през миналата година. Само за миналата година дружеството е имало разходи за реклами за над 600 хил. лв. основно към групата на "Нова".

"За първото шестмесечие на тази година продажбите са за около 4 млн. лева. Планираният за 2018 оборот е между 8-10 милиона лева. Нашата цел е в рамките на пет години да достигнем оборот от 100 млн. лв. на година. При пазар на храни и бързооборотни стоки в страната за над 10 млрд. лв. годишно, това е напълно реалистична цел. Наясно сме, че няма да се случи с досегашните инвестиции, затова планираме нови. Обмисляме как да ги осъществим – чрез банково финансиране, съдружници, фондове и др. Това, което правим, е доста специфично, но имаме претенции, че сме най-подготвеният играч в този сегмент със стройна организация и с възможности за корекции на модела при нужда", обяви Александров.
Досегашният модел на работа с "Фантастико"

Поръчките са се правили чрез онлайн платформата eBag.bg. Пакетирането на стоките се е извършвало от екип на "Фантастико" в два от магазините на веригата. Разнасянето и доставката им е било грижа на онлайн магазина, който разполага със собствени бусове.

"Маркетингът, връзката с клиента, логистиката, популяризирането, рекламата бяха наше задължение, тъй като услугата се предлага под нашия бранд", обясни Иван Александров.

Интернет магазинът е продавал на цените във физическите магазини на "Фантастико", като е печелил от отстъпката, която получава от веригата.

За "Фантастико" сътрудничеството е давало още един канал за продажби (малък предвид общия им оборот от 490 млн. лв. през 2017 г.). Освен това онлайн платформата е плащала за наем и за услугата "опаковане" - за 2017 г. общата сума е 222 хил. лева, става ясно от отчета в Търговския регистър на "Кънвиниънс", през която оперира eBag.bg.

"Фантастико" бе единствената голяма търговска верига в страната, която предлагаше онлайн продажби на своята гама продукти. Дали и как веригата ще продължи да предлага продуктите си и чрез интернет засега не е ясно, тъй като от компанията отказаха коментар.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Търговец на луксозни часовници ще се листва на борсата в Лондон Търговец на луксозни часовници ще се листва на борсата в Лондон

С този ход Watches of Switzerland търси оценка от над 600 млн. паунда, а с набраните средстава цели да намали дълга си

25 май 2019, 364 прочитания

Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата

Ритейл гигантът ще представи предимствата на модела си на събитие в Ню Йорк следващата седмица

24 май 2019, 1170 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Walmart и Елън Дeдженерис създават обща модна линия

Американската верига се опитва да възстанови позициите си на модния пазар

Скъпа БНТ

Без публичност за финансовото състояние на БНТ конкурсът за генерален директор е безсмислен

Подрязаните крила на Huawei

Решението на Google удря по амбициите на китайския гигант да оглави глобалния смартфон сектор

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кино: "Капернаум"

Драма на бедност и надежда през очите на дете

По пътя с Инге Морат

Първата голяма ретроспективна изложба на австрийската фотографка е в италиански замък