С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 20 авг 2018, 9:20, 10399 прочитания

Сливенска фирма създаде яке със соларни батерии

"Джоди-1" се опитва с този продукт да мине от конфекция за чужди марки към собствена линия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Капитал Градове"
Текстът е част от новия проект за представяне на икономическите центрове на България и бизнеса там. Следващото издание на проекта ще бъде посветено на Ямбол и Сливен и ще излезе в началото на септември заедно с броя на седмичния "Капитал".

Още по темата

Едоардо Миролио купи марката за дрехи DiKa

Италианският предприемач планира да отвори пет фирмени магазина във Франция

19 юли 2018

Непознатият текстилен гигант от Габрово

"Дзалли" създава 10 млн. облекла годишно за марката Calzedonia

20 юни 2018
Сливен не е град, известен с иновациите си. Но това не значи, че няма изобретателни хора.

Шивашката фабрика "Джоди-1" е разработила яке, което при необходимост може да се превръща в дълга шуба и дори в... спален чувал. Якето е способно да зарежда мобилни телефони, радиостанции или други електронни устройства, защото е снабдено със соларни батерии, които възстановяват заряда си, докато правите дълъг преход или покорявате планински връх например. Соларната батерия е компактна и много здрава – устойчива е на удар и вода. Максималният ѝ заряд е 10 000 mAh.

Якето може да се разтяга на дължина и да зарежда устройства

Фотограф: Сашка Панайотова
Патентът

Сливенската компания патентова идеята си за иновативно яке през 2016 г. Само разработката й струва на предприятието близо 12 000 лева. За производството му внася специален непромокаем текстил от Турция и Италия. Моделът е разработен изцяло от специалистите и дизайнерите на фирма "Джоди-1". Идеята за мултифункционалното яке печели проект по програма "Иновации" на стойност 1.3 млн. лева, който сливенската фирма успява да изпълни през миналата година.

Мултифункционалното яке "Джоди" е предназначено за активните хора, които практикуват зимни спортове, алпинизъм, туризъм и дейности на открито. Създателите му казват, че е пригодено за най-екстремните климатични условия, които можете да си представите. Затова и материята му е водоустойчива, ветроустойчива, непромокаема и изключително издържлива на физическо натоварване. Сред предимствата на иновативното яке е и ниското му тегло – тежи едва около 1 кг.



От ишлеме към иновация

Фабриката произвежда 600 якета и ги пуска на пазара на цена от 350 лева за брой. "От тях успяхме да продадем едва 50-60 якета. Това ни наведе на мисълта, че нямаме достатъчно опит в маркетинга и рекламата и трябва да работим в тази посока", признава управителят на "Джоди-1" Живко Илиев.

Това е разбираемо. Фирмата няма достатъчно опит на българския пазар, тъй като до този момент изцяло е работила на ишлеме за европейския пазар. "Джоди-1" е семейна фирма, създадена през 1990 г. от Донка Илиева, която и сега се води собственик. Преди няколко години управлението ѝ поема синът – Живко Илиев. Фирмата работи предимно в две основни направления – шие на ишлеме и по поръчка на клиентите.

Към направление "Конфекция" са насочени 40% от производството. Месечно предприятието може да изработи до 35 000 панталона. Изнася ги за Германия, Франция и Италия. Когато имаме силен сезон, използваме и подизпълнители, казва управителят на сливенската фирма. Желанието на собствениците е постепенно да се откажат от шиенето на ишлеме и да преминат изцяло на пазара на конфекция.

"Готовият продукт дава възможност да варираш в цената на плата, аксесоарите, дава ти по-добра добавена стойност и печалба. Затова смятам, че трябва да се насочим към добри колекции и да получаваме възможно повече и по-добре конфекционни поръчки", казва Илиев. През миналата година предприятието отбелязва ръст на печалбата от 8%. През 2016 г. оборотът на "Джоди-1" е 4 млн. лева, а през 2017 г. - 4.7 млн. лева. До края на годината ръководството планира да назначи на работа още 20 души.
Развита с еврофондове

През 2017 г. фирма "Джоди-1" инвестира 2.5 млн. лева за закупуване на сграда в промишлената зона на Сливен и в основното й отремонтиране и оборудване. Днес в сливенското шивашко предприятие работят 160 души. Предприятието е оборудвано през няколко европейски проекта, които успява да осъществи от 2012 г до днес.

Първият е по програма "Конкурентоспособност" през 2012 г. Средствата са 975 000 лева, като "Джоди" получава по проекта 60% от тази сума. Този проект дава възможност собствениците да оборудват производството с кроялни машини – купуват робот за кроене, успяват да подменят и значителна част от шевните си машини. Новото оборудване увеличава производството на сливенската компания с 50%.

През 2015 г. собствениците имат и втори европейски проект, свързан с енергийната ефективност, на стойност 1.43 млн. лв. Напълно автоматизират шевните линии за производство на панталони, закупуват преси за гладене, топери, специализирани гладачни маси. Вследствие на новото оборудване увеличават производството си на панталони с около 60%.

Чрез третия си проект по програма "Иновации", реализиран през миналата година, собствениците инвестират още 1.3 млн. лева в производството. Все още въвеждат новите машини в експлоатация, но очакват поне 30% ръст в гладачното звено на предприятието си. "Опитът ни показа на практика как европейското финансиране може да промени бъдещето на средна фирма като нашата. Ако не бяха европейските средства, трудно бих предприел толкова мащабни инвестиции", казва Живко Илиев. Фирмата му е въвела и модерна ERP система и вече е конкурентна и на най-добрите европейски фабрики от шивашкия бранш.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Wells Fargo ще съкрати персонала с до 10% 1 Wells Fargo ще съкрати персонала с до 10%

Четвъртата най-голяма американска банка предприема мерките поради финансови затруднения

22 сеп 2018, 446 прочитания

Вкусът се възпитава Вкусът се възпитава

Баровете и специализирани магазинчета за крафт бира, се множат и вече излизат и извън София, но проблем пред развитието са по-високата цена и консервативните потребители

21 сеп 2018, 838 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Tencent загуби близо 180 млрд. долара капитализация от януари досега

Печалбата на технологичната компания се свива заради по-строгия държавен контрол в определени сектори на икономиката

Как работи "мекият фашизъм" на Орбан

Унгария е предупреждение за това какво може да се случи, когато безскрупулен популист е оставен да управлява безконтролно

Новият инвеститор в "Софтуер Груп БГ"

Създаденият преди месец фонд "БрайтКап венчърс" влага 2.65 млн. евро в българската софтуерна компания

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Офис, стани, офис, немирно!

Защо е важно да седим по-малко и да се движим повече, когато сме на работа, и как да го правим правилно и ефективно

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 22.09.2018 Прочетете