Pepsi купува израелската SodaStream за 3.2 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Pepsi купува израелската SodaStream за 3.2 млрд. долара

Pepsi се съгласи да плати 144 долара за акция, което е с 32% по-високо от средната цена за последния месец

Pepsi купува израелската SodaStream за 3.2 млрд. долара

Придобиването на компанията за автомати за домашни безалкохолни е част от стратегията на Индра Нуйи за по-здравословни алтернативи

5254 прочитания

Pepsi се съгласи да плати 144 долара за акция, което е с 32% по-високо от средната цена за последния месец

© Reuters


Американската компания Pepsi обяви в понеделник, че планира да придобие израелската компания за домашно производство на газирани напитки SodaStream за 3.2 млрд. долара. По този начин марката се отваря към нови възможности, като става по-достъпна за клиентите, които през последните години предпочитат да пазаруват онлайн, пише CNBS.

Иновацията

Pepsi се съгласи да плати 144 долара за акция, което е с 32% по-високо от средната цена за последния месец. SodaStream произвежда устройства, които вкарват въглероден диоксид във водата, като я газират. Самият продукт включва машина-цилиндър, съдържащ въглероден диоксид, и бутилка за многократна употреба. По този начин потребителите могат сами да произвеждат газирани напитки в домовете си.

Намерението на компанията идва две седмици след като главният изпълнителен директор Индра Нуйи реши да се оттегли от поста след 12 години управление. Придобиването е едно от най-значимите решения, които тя взе по време на управлението си с цел да ориентира компанията към предлагането на по-здравословни алтернативи.

Тя с години се бореше и с натиска от страна на инвеститора Нелсън Пелц, който следи внимателно сделката. Наследникът ѝ - Рамон Лагуарта, заяви, че "SodaStream идеално допълва бизнеса, като предоставя възможността за персонализирано предлагане на напитки за клиентите по целия свят. Pepsi откри нов начин да достигне до потребителите, и то отвъд собствената си бутилка."

Успехът на SodaStream

За SodaStream сделката е от съществено значение за целта ѝ да се разшири на световния пазар. В момента компанията доставя за 80 000 вериги магазини в 45 държави и разчита най-вече на развитието си във Франция, Германия, Канада и САЩ.

Тя промени пазара, като започна да предлага възможността за производство на газирани напитки, но в последните години заложи на продажбата на самия пълнител с въглероден диоксид, който създава газирана вода, заради променящия се потребителски вкус. Тези усилия спомогнаха за силното представяне на компанията за тримесечието, което надскочи очакванията на анализаторите.

Компанията отчете три пъти по-висока печалба за второто тримесечие на годината, а новината вдигна акциите ѝ с повече от 26%. Продажбите ѝ са нараснали с 22% за тримесечието до 171 млн. долара. От началото на годината до момента преди обявяването на сделката ръстът на цената на акциите на SodaStream е бил 85%.

Дългогодишно партньорство

SodaStream поддържа дългогодишна връзка с Pepsi, като през 2015 г. е произвеждала капачки за платформата ѝ. Затова и сделката за придобиването не е изненадваща. "Преговаряме с директора на SodaStream - Даниел Бирнбаум, от няколко години, и то не само за придобиването им. Той се убеди, че сделката е подходяща", каза Хю Йохансон, финансовият директор на Pepsi.

"Тя ще бъде факт след няколко седмици", добавя той, като уточнява, че "Бирнбаум ще остане в компанията".

Американската компания Pepsi обяви в понеделник, че планира да придобие израелската компания за домашно производство на газирани напитки SodaStream за 3.2 млрд. долара. По този начин марката се отваря към нови възможности, като става по-достъпна за клиентите, които през последните години предпочитат да пазаруват онлайн, пише CNBS.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK