Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 авг 2018, 16:33, 4769 прочитания

Pepsi купува израелската SodaStream за 3.2 млрд. долара

Придобиването на компанията за автомати за домашни безалкохолни е част от стратегията на Индра Нуйи за по-здравословни алтернативи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската компания Pepsi обяви в понеделник, че планира да придобие израелската компания за домашно производство на газирани напитки SodaStream за 3.2 млрд. долара. По този начин марката се отваря към нови възможности, като става по-достъпна за клиентите, които през последните години предпочитат да пазаруват онлайн, пише CNBS.

Иновацията


Pepsi се съгласи да плати 144 долара за акция, което е с 32% по-високо от средната цена за последния месец. SodaStream произвежда устройства, които вкарват въглероден диоксид във водата, като я газират. Самият продукт включва машина-цилиндър, съдържащ въглероден диоксид, и бутилка за многократна употреба. По този начин потребителите могат сами да произвеждат газирани напитки в домовете си.

Намерението на компанията идва две седмици след като главният изпълнителен директор Индра Нуйи реши да се оттегли от поста след 12 години управление. Придобиването е едно от най-значимите решения, които тя взе по време на управлението си с цел да ориентира компанията към предлагането на по-здравословни алтернативи.

Тя с години се бореше и с натиска от страна на инвеститора Нелсън Пелц, който следи внимателно сделката.
Наследникът ѝ - Рамон Лагуарта, заяви, че "SodaStream идеално допълва бизнеса, като предоставя възможността за персонализирано предлагане на напитки за клиентите по целия свят. Pepsi откри нов начин да достигне до потребителите, и то отвъд собствената си бутилка."



Успехът на SodaStream

За SodaStream сделката е от съществено значение за целта ѝ да се разшири на световния пазар. В момента компанията доставя за 80 000 вериги магазини в 45 държави и разчита най-вече на развитието си във Франция, Германия, Канада и САЩ.

Тя промени пазара, като започна да предлага възможността за производство на газирани напитки, но в последните години заложи на продажбата на самия пълнител с въглероден диоксид, който създава газирана вода, заради променящия се потребителски вкус. Тези усилия спомогнаха за силното представяне на компанията за тримесечието, което надскочи очакванията на анализаторите.

Компанията отчете три пъти по-висока печалба за второто тримесечие на годината, а новината вдигна акциите ѝ с повече от 26%. Продажбите ѝ са нараснали с 22% за тримесечието до 171 млн. долара. От началото на годината до момента преди обявяването на сделката ръстът на цената на акциите на SodaStream е бил 85%.

Дългогодишно партньорство

SodaStream поддържа дългогодишна връзка с Pepsi, като през 2015 г. е произвеждала капачки за платформата ѝ. Затова и сделката за придобиването не е изненадваща. "Преговаряме с директора на SodaStream - Даниел Бирнбаум, от няколко години, и то не само за придобиването им. Той се убеди, че сделката е подходяща", каза Хю Йохансон, финансовият директор на Pepsi.

"Тя ще бъде факт след няколко седмици", добавя той, като уточнява, че "Бирнбаум ще остане в компанията".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Цената на борсовия ток в България е най-ниска в цяла Европа Цената на борсовия ток в България е най-ниска в цяла Европа

Днес тарифата е почти 12 евро/мВтч, а вчера беше три пъти по-ниска

5 апр 2020, 616 прочитания

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

5 апр 2020, 704 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Загубата на "Спарки Елтос" се увеличава към края на юни

Одиторът е отказал да завери годишните отчети на ловешкия производител на електроинструменти

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10