// K2: Бизнесът / Компании
Американските мита срещу Китай заплашват соларния бизнес на Huawei
Продуктите на китайския гигант са изправени пред нови тарифи върху вноса на китайска електроника в САЩ
Плановете на Huawei
Пред Reuters анализатори коментираха, че преди въвеждането на най-новите мита срещу китайски стоки от администрацията на Тръмп навлизането на соларния продукт на пазара щеше да намали цената със 100 - 200 долара в ценовата категория 1000 до 1500 долара.
Последствията от тарифната война за Huawei
Новите мита от 25%, които трябва да влязат в сила на 23 август, директно удрят потенциалната печалба на Huawei. Другият вариант е да се вдигнат цените на FusionHome, като по този начин го извадят от рамка, в която продуктът е проектиран да бъде конкурентоспособен.
Трудностите за Huawei вече се отразяват и от реакциите на големите производители на соларни панели в САЩ, които изчакват, за да видят дали тарифните мерки на Тръмп ще влязат в сила, или двете страни ще стигнат до търговско споразумение. Според Reuters само една от четирите компании - лидери на щатския пазар, е заявила, че обмисля инсталирането на продукта на Huawei.
Експертите също така смятат, че мерките на Тръмп могат сериозно да променят пазара на слънчева енергия в САЩ, като на практика направят много китайски компании неконкурентоспособни.
Основанията за най-новата тарифна мярка
Митата от 25% върху китайска електроника покриват търговията на различни видове техника - от турбини до соларни инвертори и миялни машини на стойност 34 млрд. долара. Китай обеща да отвърне със собствени тарифни мерки на същата стойност, които ще засегнат вноса на американски селскостопански продукти, автомобили и морски продукти.
Президентът на САЩ оправдава мерките с борбата срещу китайските нелоялни практики в сферата на интелектуалната собственост.
Още по темата
Американски технологични компании с последен опит да спрат митата върху китайския внос
Cisco, Dell, Hewlett Packard Enterprise и Juniper Networks предупредиха, че мерките на Тръмп ще навредят на американския потребител
8 сеп 2018САЩ и Китай си размениха нови мита, няма изглед за сделка
От началото на търговския спор досега са обмитени стоки за 100 млрд. долара
23 авг 2018Китайски компании обмислят да преместят част от производството си в Югоизточна Азия
Несигурността около влошените търговски отношения със САЩ подтикват производителите към релокация
9 авг 2018Как Китай може да спечели търговския конфликт със САЩ
Пекин не може дълго да отговаря на американските мита, но това не е единственият начин да навреди на Вашингтон
6 авг 2018Американски компании се обявиха против митата от 25% за електрически мотоциклети
Uber, Bird и Lime се опасяват, че митата ще окажат натиск върху иновациите и цените
2 авг 2018САЩ притискат Китай с по-високи мита, за да рестартират преговорите
Тръмп заплаши следващите мита върху китайски внос за 200 млрд. долара да са 25% вместо обявените 10%
1 авг 2018
Крайният срок за участие е 15 декември
8 дек 2019, 216 прочитания

Компаниите ще си сътрудничат в произвоството на нови модели електромобили
8 дек 2019, 268 прочитания
7 дек 2019, 2226 прочитания
7 дек 2019, 1611 прочитания
8 дек 2019, 1294 прочитания
7 дек 2019, 1116 прочитания
7 дек 2019, 1014 прочитания
Инвестицията надхвърля два милиона евро и ще създаде 50 нови работни места