С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 авг 2018, 11:05, 3069 прочитания

Бирените гиганти атакуват Африка с ниски цени

Промените на пазара в континента принуждават известни марки да продават евтино чрез местни придобивания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В най-бедните кътчета на света пивоварните трябва да налагат сами промените според нарастващия с невероятни темпове пазар на бирата. Повечето жители на Африка не могат да си позволят бири, които известните пивоварни като AB InBev, Heineken и други продават по света. Ниската покупателна способност наред с променливите цени на суровините принуждават пивоварите да понижават цените според местните условия.

Какво пият африканците


В Уганда, по черния път към предградието Буголоби в столицата Кампала, клиентите си проправят път един през друг в кръчма с размерите на асансьор, за да си наливат студена бира от 50-литрово буре, разказва The Wall Street Journal. Бирите Senator съдържат местното растение сорго и се произвеждат от локалното подразделение на Diageo, най-големия световен производител на ликьори. Струват около 1700 угандови шилинга, което се равнява на 46 цента.
Diageo, AB InBev, Heineken и Castel вече генерират 98% от печалбата за бира в региона, което според Bernstein Research се дължи до голяма степен на придобиванията им на местни пивоварни.


Консумацията на бира в Африка е най-ниската в света - около 10 литра бира на глава от населението, в сравнение със 70 литра в Северна Америка и Западна Европа. Това обаче е най-бързо развиващият се пазар на континента според Bernstein Research.

През юли главният изпълнителен директор на Diageo в Африка - Джон О'Кийф, заяви пред инвеститорите, че стратегията на компанията е да достигне до потребителите, които не могат да си позволят да пият известните марки на световния пазар. "Това ни позволява да разчитаме по-малко на средната класа, като се има предвид икономическата нестабилност", коментира той.



За бирите и данъците

Някои правителства на континента забелязват нарастващата популярност на бирата и увеличават данъците и акцизите. Това стимулира любителите на алкохола да предпочитат незаконните напитки, които все още съставляват 60% от пазара в Африка.

Все пак пазарът на континента остава непредвидим за международните компании, които се надяват да положат основите на дълготраен бизнес, твърдят анализатори. Състоянието на някои компании, чиито пивоварни са били сред най-предпочитаните от бедните клиенти на континента, бързо се влошава поради обезценяващите се валути и колебанията в цените на суровините. Подобни аномалии могат да разклатят производствените линии на компаниите заедно с покупателната способност на клиентите.

През 2014 г. обемът на продажбите на Senator падна със 75% в Кения, след като правителството увеличи данъка върху пивоварните с 46%. Следващата година правителството промени стратегията си и реши да увеличи данъка на световните марки, които не са толкова чувствителни към цените.

Според Deutsche Bank основният проблем в Африка е достъпността, защото само 15% от потребителите в Африка могат в момента да си позволят бира. Ако цената се намали наполовина, делът на възрастните, които биха могли да си купят бира, става 40%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

18 окт 2019, 830 прочитания

Новите инженери на "Бош" 1 Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

18 окт 2019, 1769 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Борсовият дебют на Saudi Aramco е въпрос на време, твърдят от Саудитска Арабия

Най-голямата петролна компания в света чака подходящи пазарни условия и отрича твърденията, че се е отказала от листване

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10