Бирените гиганти атакуват Африка с ниски цени
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Бирените гиганти атакуват Африка с ниски цени

През 2014 г. обемът на продажбите на Senator падна с 75% в Кения, след като данъкът върху пивоварните бе увеличен с 46%

Бирените гиганти атакуват Африка с ниски цени

Промените на пазара в континента принуждават известни марки да продават евтино чрез местни придобивания

3286 прочитания

През 2014 г. обемът на продажбите на Senator падна с 75% в Кения, след като данъкът върху пивоварните бе увеличен с 46%

© Reuters


В най-бедните кътчета на света пивоварните трябва да налагат сами промените според нарастващия с невероятни темпове пазар на бирата. Повечето жители на Африка не могат да си позволят бири, които известните пивоварни като AB InBev, Heineken и други продават по света. Ниската покупателна способност наред с променливите цени на суровините принуждават пивоварите да понижават цените според местните условия.

Какво пият африканците

В Уганда, по черния път към предградието Буголоби в столицата Кампала, клиентите си проправят път един през друг в кръчма с размерите на асансьор, за да си наливат студена бира от 50-литрово буре, разказва The Wall Street Journal. Бирите Senator съдържат местното растение сорго и се произвеждат от локалното подразделение на Diageo, най-големия световен производител на ликьори. Струват около 1700 угандови шилинга, което се равнява на 46 цента.

Diageo, AB InBev, Heineken и Castel вече генерират 98% от печалбата за бира в региона, което според Bernstein Research се дължи до голяма степен на придобиванията им на местни пивоварни.

Консумацията на бира в Африка е най-ниската в света - около 10 литра бира на глава от населението, в сравнение със 70 литра в Северна Америка и Западна Европа. Това обаче е най-бързо развиващият се пазар на континента според Bernstein Research.

През юли главният изпълнителен директор на Diageo в Африка - Джон О'Кийф, заяви пред инвеститорите, че стратегията на компанията е да достигне до потребителите, които не могат да си позволят да пият известните марки на световния пазар. "Това ни позволява да разчитаме по-малко на средната класа, като се има предвид икономическата нестабилност", коментира той.

За бирите и данъците

Някои правителства на континента забелязват нарастващата популярност на бирата и увеличават данъците и акцизите. Това стимулира любителите на алкохола да предпочитат незаконните напитки, които все още съставляват 60% от пазара в Африка.

Все пак пазарът на континента остава непредвидим за международните компании, които се надяват да положат основите на дълготраен бизнес, твърдят анализатори. Състоянието на някои компании, чиито пивоварни са били сред най-предпочитаните от бедните клиенти на континента, бързо се влошава поради обезценяващите се валути и колебанията в цените на суровините. Подобни аномалии могат да разклатят производствените линии на компаниите заедно с покупателната способност на клиентите.

През 2014 г. обемът на продажбите на Senator падна със 75% в Кения, след като правителството увеличи данъка върху пивоварните с 46%. Следващата година правителството промени стратегията си и реши да увеличи данъка на световните марки, които не са толкова чувствителни към цените.

Според Deutsche Bank основният проблем в Африка е достъпността, защото само 15% от потребителите в Африка могат в момента да си позволят бира. Ако цената се намали наполовина, делът на възрастните, които биха могли да си купят бира, става 40%.

В най-бедните кътчета на света пивоварните трябва да налагат сами промените според нарастващия с невероятни темпове пазар на бирата. Повечето жители на Африка не могат да си позволят бири, които известните пивоварни като AB InBev, Heineken и други продават по света. Ниската покупателна способност наред с променливите цени на суровините принуждават пивоварите да понижават цените според местните условия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK