С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 28 авг 2018, 16:04, 8142 прочитания

"Бирено колело" в Борисовата градина

Идеята за продажба на пиво в парка е на Александър Врублевски, а първоначалната инвестиция е 5000 лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Петък, 13 юли, е рожденият ден на "Биреното колело". Това е първата вечер за продажби на бира в Борисовата градина директно на клиенти в парка. Идеята е на младия предприемач Александър Врублевски.

Вместо чипс бирена количка


Той е завършил "Икономика и финанси" в НБУ и магистратура по "Индустриален мениджмънт" в Техническия университет в София. Собственик е на печеливша фирма за доставка на канцеларски материали и техника за офиса - "Смарт офис". Искал да разшири бизнеса си с нови занимания и смятал да предлага чипс, гарниран с домашно приготвени сосове. Докато обсъжда плановете си с приятел, изникнала асоциацията на чипса с бирата и в резултат се ражда идеята за "Биреното колело".

Следва регистрация на нова фирма ("Смарт фуудс енд дринкс") и на търговската марка, наемане на помещение за склад и ремонтирането му, покупка на хладилни витрини, на велосипед и мобилен касов апарат, изваждане на разрешителни за продажба. Приятели дават идея за името и външния вид и помагат за изработване на количката, с която се разнася бирата. Зареждането е от складове на едро и обичайно Врублевски купува по 400-500 бири от един вид. Първоначалната инвестиция е 5000 лв. без напитките.


["Биреното колело"]
Защо в "Борисовата"



Първата вечер продават около стотина бири. След това "колелото" се завърта и най-честият отзив е "страхотна идея".

Изборът на Борисовата градина е логичен, казва Врублевски. Там се събират много млади хора и се пие доста бира. В същото време магазинчетата в парка са с определено работно време, а сбирките обикновено продължават до по-късно вечер. Освен това цените не са особено атрактивни, затова някои предпочитат да си носят пиво, купено от място извън "Борисовата".

Само в кен опаковки

"Биреното колело" продава напитки само в кен опаковки – пет български марки на цена по 1.60 лв. и една вносна за 2 лв. Скоро гамата от бири ще бъде допълнена с две крафт предложения. Обиколките започват от 18.30 часа до 23-24 часа всеки ден, стига да не вали.

Една количка събира 70 кена плюс изстудителите. Когато количеството бъде изчерпано, следва връщане в склада, който е в близост до парка, и ново зареждане. "Продаваме среднодневно по около 120 бири, имало е и слаби дни с по 50-60 покупки на вечер", обяснява Александър Врублевски.

Заявка се прави по телефона и чрез месинджър на фейсбук страницата на "Биреното колело". "Няма значение къде се намирате - на поляна, скрита между дървета, на пейка, по алеята, около детската площадка, ние ще ви открием и ще ви донесем бирата", уверяват от компанията.

Наети във фирмата са двама, като единият е на постоянен трудов договор, а другият - на граждански. Те получават твърдо заплащане плюс бонус върху продажбите. Заедно със собственика средната им възраст е 26 години.

Александър Врублевски твърди, че засега имат само един гаф с клиент – пробит кен, вероятно наранен при покупката от склада на едро. Компенсацията е две бири подарък.

"Хората вече свикват с нас, ставаме приятели, канят ни да седнем при тях. Срещаме се и по улиците и се поздравяваме като стари познати", разказва Врублевски. Той уточнява, че клиентите са различни, но "преобладават младежите и майките с деца".

След края на лятото

Бизнесът е сезонен. Дъждът пречи на продажбите. Налагат се почти всекидневни ремонти по количката, обяснява трудностите Александър Врублевски. Той твърди, че засега не разчита на печалба от "Биреното колело", но е доволен от оборота и от първия тестов сезон.

Решил е, че ще продават до късна есен, и обмисля идеи за следващата пролет. Плановете включват подобрена версия и изработване на нови колички, разширение на териториите за продажба и в други столични паркове, добавяне на нови продукти. Предстои наемане на нови складови помещения, покупка на още хладилници.

"Най-важното е хората да работят с желание. Защото, ако то липсва, и най-добрата идея може да бъде срината", казва Александър Врублевски.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Шуменската "Теси" планира 78 млн. евро приходи за 2019 г. Шуменската "Теси" планира 78 млн. евро приходи за 2019 г.

Компанията представи новия си "умен" бойлер с управление през интернет

19 май 2019, 391 прочитания

САЩ може да облекчат временно търговските санкции срещу Huawei САЩ може да облекчат временно търговските санкции срещу Huawei

Китайската компания се опитва да се справи с критичната ситуация

19 май 2019, 316 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ВАС потвърди решение на КЗК от юли 2013 г. за картел при олиото

Съдът потвърди и наложените санкции от общо над 2 млн. лева на осем фирми – производители и техните дистрибутори

Екатерина Тупарева: Ръстът на рекламния пазар ще се забави

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал"

Къде удря търговската война между САЩ и Китай

Митата между Вашингтон и Пекин няма да доведат до големи директни икономически загуби, но увеличават световната несигурност

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

In memoriam: Владимир Трендафилов (1955 - 2019)

"Не си създавай кумир" - това беше първата заповед, която следваше

Фотографът на печалния образ

Изложбата "Изгнания" на документиралия Пражката пролет Йозеф Куделка за пръв път напуска Париж, за да гостува в София