С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 28 авг 2018, 16:04, 8642 прочитания

"Бирено колело" в Борисовата градина

Идеята за продажба на пиво в парка е на Александър Врублевски, а първоначалната инвестиция е 5000 лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Петък, 13 юли, е рожденият ден на "Биреното колело". Това е първата вечер за продажби на бира в Борисовата градина директно на клиенти в парка. Идеята е на младия предприемач Александър Врублевски.

Вместо чипс бирена количка


Той е завършил "Икономика и финанси" в НБУ и магистратура по "Индустриален мениджмънт" в Техническия университет в София. Собственик е на печеливша фирма за доставка на канцеларски материали и техника за офиса - "Смарт офис". Искал да разшири бизнеса си с нови занимания и смятал да предлага чипс, гарниран с домашно приготвени сосове. Докато обсъжда плановете си с приятел, изникнала асоциацията на чипса с бирата и в резултат се ражда идеята за "Биреното колело".

Следва регистрация на нова фирма ("Смарт фуудс енд дринкс") и на търговската марка, наемане на помещение за склад и ремонтирането му, покупка на хладилни витрини, на велосипед и мобилен касов апарат, изваждане на разрешителни за продажба. Приятели дават идея за името и външния вид и помагат за изработване на количката, с която се разнася бирата. Зареждането е от складове на едро и обичайно Врублевски купува по 400-500 бири от един вид. Първоначалната инвестиция е 5000 лв. без напитките.


["Биреното колело"]
Защо в "Борисовата"



Първата вечер продават около стотина бири. След това "колелото" се завърта и най-честият отзив е "страхотна идея".

Изборът на Борисовата градина е логичен, казва Врублевски. Там се събират много млади хора и се пие доста бира. В същото време магазинчетата в парка са с определено работно време, а сбирките обикновено продължават до по-късно вечер. Освен това цените не са особено атрактивни, затова някои предпочитат да си носят пиво, купено от място извън "Борисовата".

Само в кен опаковки

"Биреното колело" продава напитки само в кен опаковки – пет български марки на цена по 1.60 лв. и една вносна за 2 лв. Скоро гамата от бири ще бъде допълнена с две крафт предложения. Обиколките започват от 18.30 часа до 23-24 часа всеки ден, стига да не вали.

Една количка събира 70 кена плюс изстудителите. Когато количеството бъде изчерпано, следва връщане в склада, който е в близост до парка, и ново зареждане. "Продаваме среднодневно по около 120 бири, имало е и слаби дни с по 50-60 покупки на вечер", обяснява Александър Врублевски.

Заявка се прави по телефона и чрез месинджър на фейсбук страницата на "Биреното колело". "Няма значение къде се намирате - на поляна, скрита между дървета, на пейка, по алеята, около детската площадка, ние ще ви открием и ще ви донесем бирата", уверяват от компанията.

Наети във фирмата са двама, като единият е на постоянен трудов договор, а другият - на граждански. Те получават твърдо заплащане плюс бонус върху продажбите. Заедно със собственика средната им възраст е 26 години.

Александър Врублевски твърди, че засега имат само един гаф с клиент – пробит кен, вероятно наранен при покупката от склада на едро. Компенсацията е две бири подарък.

"Хората вече свикват с нас, ставаме приятели, канят ни да седнем при тях. Срещаме се и по улиците и се поздравяваме като стари познати", разказва Врублевски. Той уточнява, че клиентите са различни, но "преобладават младежите и майките с деца".

След края на лятото

Бизнесът е сезонен. Дъждът пречи на продажбите. Налагат се почти всекидневни ремонти по количката, обяснява трудностите Александър Врублевски. Той твърди, че засега не разчита на печалба от "Биреното колело", но е доволен от оборота и от първия тестов сезон.

Решил е, че ще продават до късна есен, и обмисля идеи за следващата пролет. Плановете включват подобрена версия и изработване на нови колички, разширение на териториите за продажба и в други столични паркове, добавяне на нови продукти. Предстои наемане на нови складови помещения, покупка на още хладилници.

"Най-важното е хората да работят с желание. Защото, ако то липсва, и най-добрата идея може да бъде срината", казва Александър Врублевски.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Растежът на "А1 България" продължава и през второто тримесечие Растежът на "А1 България" продължава и през второто тримесечие

Приходите на телекома нарастават с 4%, а печалбата - с над 9%

17 юли 2019, 934 прочитания

Nestle създава нов шоколад без добавена захар Nestle създава нов шоколад без добавена захар

Новият метод може да намали количеството захар в шоколада с до 40%

17 юли 2019, 1146 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ВАС потвърди решение на КЗК от юли 2013 г. за картел при олиото

Съдът потвърди и наложените санкции от общо над 2 млн. лева на осем фирми – производители и техните дистрибутори

Министърът и златната каса

Кирил Ананиев е готов с втори проект за здравна реформа, който предвижда конкуренция между държавната и частни здравни каси

И още нещо в сметката за ток

С непазарни механизми държавата се опитва да поддържа жива ТЕЦ "Марица-изток 2"

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Sympathy for the Writer

Биляна Курташева за книгата си, посветена на неподозираните връзки между различни произведения, периоди и личности

Да снимаш Пабло

"Пикасо – погледът на фотографа" в Барселона разказва чрез снимки личния живот и творческия процес на Пабло Пикасо