Големите одиторски компании са твърде близки с клиентите си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Големите одиторски компании са твърде близки с клиентите си

Всяка от големите одиторски компании понастоящем е обект на регулаторни проверки и дела

Големите одиторски компании са твърде близки с клиентите си

Това увеличава неетични практики в одиторския бизнес

4294 прочитания

Всяка от големите одиторски компании понастоящем е обект на регулаторни проверки и дела

© Reuters


Мнозина считат одиторската професия за скучна и уседнала, но за Марио Бота това е призвание. Бота прекарва 20 години в PwC, преди да бъде отстранен от фирмата в края на миналото лято, и макар да заявява, че е изключително привързан към дългогодишния си работодател, одиторът започва съдебен процес срещу одиторската компания, пише Financial Times.

Обвинения за "неетични измамни практики"

Бота обвинява PwC в изпълнение на "неетични и измамни практики", с което хвърля светлина върху една плашеща тенденция, разпространена в одиторския свят, а именно че одиторските компании често са твърде близки и съпричастни с действията на клиентите си.

Загрижеността, по която Бота отправя своите обвинения, е, че партньорите на PwC са застрашили обективността на компанията. Още повече слабостите във вътрешния контрол на дружествата, за които PwC би трябвало да предупреждава акционерите, все по-рядко са част от докладите на компанията. Слабият одиторски контрол според Бота също така е позволил на редица по-малки компании да използват фирмени средства за лични цели на собствениците или не по предназначение.

За външни лица обвиненията на одитора могат да звучат пресилени. Обезпокоителна обаче се оказва оценката, която Бота получава за дейността си през 2014 г., две години след като той повдига въпроса за работната етика в рамките на компанията. "Докато не успее да накара клиентите да искат него, не мисля, че той някога ще стане партньор" – по този начин един от служителите на компанията коментира представянето на Бота, пише Financial Times, позовавайки се на документ на PwC от годината.

"Твърденията на г-н Бота са напълно неверни. Службата му в компанията беше прекратена по законни бизнес причини и ние ще докажем това в съда", заявиха от PwC. "Нашата независимост позволява да упражняваме професионален скептицизъм и да направим обективни одитни заключения. Партньорите и служителите в нашата фирма се оценяват въз основа на постигнатото качество на одита и следене за спазването на нашите политики, процедури и приложими професионални и регулаторни стандарти", допълниха от компанията в свое изявление.

Прекомерната близост

Опасенията, че одиторите са прекалено близки и съучастници на клиентите си, поради което не могат да отбележат или изтъкнат счетоводната заблуда, по никакъв начин не са специфични за PwC. Всички счетоводни фирми от Голямата четворка станаха обект на обвинения за непрофесионални практики.

Мнозина считат одиторската професия за скучна и уседнала, но за Марио Бота това е призвание. Бота прекарва 20 години в PwC, преди да бъде отстранен от фирмата в края на миналото лято, и макар да заявява, че е изключително привързан към дългогодишния си работодател, одиторът започва съдебен процес срещу одиторската компания, пише Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK