С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 31 авг 2018, 15:24, 11961 прочитания

Coca-Cola купува кафе веригата Costa и влиза на пазара на горещи напитки

Сделката за 5.1 млрд. долара ще осигури нови възможности за развитие на американската компания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Карта на обширното пазарно покритие на Costa Coffee

Преглед на оригинала Карта на обширното пазарно покритие на Costa Coffee

[Business Insider]
Най-голямата компания за безалкохолни напитки в света Coca-Cola купува британската кафе верига Costa Coffee за 5.1 млрд. долара. Така американската компания влиза в сериозна конкуренция с Nestle и Starbucks за глобален бранд сред горещите напитки, съобщава Financial Times. След обявяването на сделката, акциите на собственика на веригата - Whitbread, се покачиха с 18%, пише Financial Times. Освен че осигурява достъп до нов пазар, покупката е част от стратегията на Coca-Cola да диверсифицира бизнеса си, отбелязва Reuters.

Производителите на безалкохолни напитки търсят нови възможности, тъй като потребителите се насочват към алтернативи на газираните напитки със захар. По-рано през август PepsiCo обяви, че купува за 3.2 млрд. долара SodaStream, която произвежда диспенсери за газирана вода.


Доходоносна инвестиция

Компанията майка Whitbread се е съгласила да продаде Costa на цена, която е 16 пъти по-висока от тазгодишната ѝ печалба преди лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията, заявиха компаниите в петък.

Whitbread купува Costa Coffee през 1995 г. само за 19 млн. паунда, когато веригата е била само от 39 заведения. В периода от 1995 до 2018 г. британската верига се разрасна до втората най-голяма, след Starbucks, в света. Днес Costa има над 2400 отворени обекта във Великобритания и още 1400 международни обекта в общо 32 страни, включително и България. Поради засилената конкуренция със Starbucks и други вериги като Cafe Nero Costa наскоро започна търговска експанзия и в Китай.



Неустоимо предложение

Чрез най-новата си придобивка Coca-Cola се сдобива със стабилна, широко разпространена и разпознаваема платформа, чрез която да се конкурира със Starbucks, до каквато досега не е имала достъп. Сделката беше неочаквана, тъй като Whitbread под натиск на инвеститорите си едва наскоро обявиха, че имат намерение да отделят Costa в отделна компания в рамките на две години. Експерти, запитани от Reuters, обаче посочват, че предложената от Coca-Cola сума надвишава очакванията за стойността на веригата кафенета със 700 млн. паунда (911 млн. долара).

[Reuters]

Закупуването на Costa Coffee е част и от по-мащабна стратегия на Coca-Cola за диверсификация на активите. Все повече държави в западния свят обсъждат налагането на данъци върху захарта и продуктите, надвишаващи определено количество захар. Въпреки завидната пазарна позиция на Coca-Cola в освежителните напитки такива регулации все пак биха понижили печалбата от основните продукти на мегакомпанията и следователно създават нуждата от навлизане на нови пазари.

Ефектът върху българския пазар

Coca-Cola ще придобие и българската собственост на Costa, която навлезе на българския пазар през 2006 г. В момента Costa има 20 отворени кафета в София, Пловдив, Варна, Бургас и Слънчев бряг. На българския пазар също така функционира и гръцката фирма "Кока-Кола ХБК", която има франчайзинг права от Coca-Cola. "Кока-Кола ХБК" притежава минерални води "Банкя" и освен своите продукти разпространява Jägermeister, кафето Lavazza, Monster Energy и други брандове в страната.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Paysafe открива втори офис в София, в който ще работят 200 души 1 Paysafe открива втори офис в София, в който ще работят 200 души

Компанията има 1200 служители в България и ще продължава да наема още хора

19 авг 2019, 1870 прочитания

"Спиди" ще използва електрически триколки за доставки в София, Варна и Пловдив "Спиди" ще използва електрически триколки за доставки в София, Варна и Пловдив

Компанията обмисля да въведе и специализирани електромобили за дейността си

19 авг 2019, 1784 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Без уговорки

Samsung Note 9 е по-голям, по-бърз и по-издържлив от всички свои предшественици. Което го прави един от най-впечатляващите модели на пазара.

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА