С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 31 авг 2018, 15:24, 13502 прочитания

Coca-Cola купува кафе веригата Costa и влиза на пазара на горещи напитки

Сделката за 5.1 млрд. долара ще осигури нови възможности за развитие на американската компания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Карта на обширното пазарно покритие на Costa Coffee

Преглед на оригинала Карта на обширното пазарно покритие на Costa Coffee

[Business Insider]
Най-голямата компания за безалкохолни напитки в света Coca-Cola купува британската кафе верига Costa Coffee за 5.1 млрд. долара. Така американската компания влиза в сериозна конкуренция с Nestle и Starbucks за глобален бранд сред горещите напитки, съобщава Financial Times. След обявяването на сделката, акциите на собственика на веригата - Whitbread, се покачиха с 18%, пише Financial Times. Освен че осигурява достъп до нов пазар, покупката е част от стратегията на Coca-Cola да диверсифицира бизнеса си, отбелязва Reuters.

Производителите на безалкохолни напитки търсят нови възможности, тъй като потребителите се насочват към алтернативи на газираните напитки със захар. По-рано през август PepsiCo обяви, че купува за 3.2 млрд. долара SodaStream, която произвежда диспенсери за газирана вода.


Доходоносна инвестиция

Компанията майка Whitbread се е съгласила да продаде Costa на цена, която е 16 пъти по-висока от тазгодишната ѝ печалба преди лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията, заявиха компаниите в петък.

Whitbread купува Costa Coffee през 1995 г. само за 19 млн. паунда, когато веригата е била само от 39 заведения. В периода от 1995 до 2018 г. британската верига се разрасна до втората най-голяма, след Starbucks, в света. Днес Costa има над 2400 отворени обекта във Великобритания и още 1400 международни обекта в общо 32 страни, включително и България. Поради засилената конкуренция със Starbucks и други вериги като Cafe Nero Costa наскоро започна търговска експанзия и в Китай.



Неустоимо предложение

Чрез най-новата си придобивка Coca-Cola се сдобива със стабилна, широко разпространена и разпознаваема платформа, чрез която да се конкурира със Starbucks, до каквато досега не е имала достъп. Сделката беше неочаквана, тъй като Whitbread под натиск на инвеститорите си едва наскоро обявиха, че имат намерение да отделят Costa в отделна компания в рамките на две години. Експерти, запитани от Reuters, обаче посочват, че предложената от Coca-Cola сума надвишава очакванията за стойността на веригата кафенета със 700 млн. паунда (911 млн. долара).

[Reuters]

Закупуването на Costa Coffee е част и от по-мащабна стратегия на Coca-Cola за диверсификация на активите. Все повече държави в западния свят обсъждат налагането на данъци върху захарта и продуктите, надвишаващи определено количество захар. Въпреки завидната пазарна позиция на Coca-Cola в освежителните напитки такива регулации все пак биха понижили печалбата от основните продукти на мегакомпанията и следователно създават нуждата от навлизане на нови пазари.

Ефектът върху българския пазар

Coca-Cola ще придобие и българската собственост на Costa, която навлезе на българския пазар през 2006 г. В момента Costa има 20 отворени кафета в София, Пловдив, Варна, Бургас и Слънчев бряг. На българския пазар също така функционира и гръцката фирма "Кока-Кола ХБК", която има франчайзинг права от Coca-Cola. "Кока-Кола ХБК" притежава минерални води "Банкя" и освен своите продукти разпространява Jägermeister, кафето Lavazza, Monster Energy и други брандове в страната.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 827 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 683 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Без уговорки

Samsung Note 9 е по-голям, по-бърз и по-издържлив от всички свои предшественици. Което го прави един от най-впечатляващите модели на пазара.

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10