С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 сеп 2018, 11:49, 2024 прочитания

Apple увеличава инвестициите си в добавена реалност

Производителят на iPhone придобива стартираща компания, която произвежда "холографски интелигентни лещи"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Apple придобива стартираща компания, която произвежда "холографски интелигентни лещи", съобщава Financial Times. Това е поредното доказателство, че разработвайки очилата с технологията за "добавена реалност", компанията гледа на тях като потенциален наследник на iPhone. Придобиването на Akonia Holographics е еднa от няколкото малки сделки през последните години, които показаха по-широките амбиции на Apple в сектора.

Миналата година главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук коментира, че ще мине време, докато добавената реалност влезе напълно в живота ни, "но когато го направи, ще се чудим как въобще сме живели без тази технология. Така, както се чудим как сме живели преди смартфони".


Плановете

Технологията за добавена реалност се наложи при смартфоните с игри като Pokemon Go и платформата за съобщения Snapchat. Хора, запознати с въпроса, споделят, че Apple има екип, работещ върху "смарт очила", използващи подобна технология, в продължение на две години.

След купуването на израелската компания PrimeSense през 2013 г. инвестициите на Apple се покачиха през 2015 и 2016 г. с придобиването съответно на Metaio и FlyBy Media. PrimeSense стои в основата на технологията на сензорната приставка Kinect за игралната конзола X-Box на Microsoft. Това е сигнал, че Apple има интерес към нови и интерактивни технологии, които да използва в своите настоящи или бъдещи продукти.



Производителят на iPhone също е наел водещи инженери, които преди това са работили по проекта Hololens на Microsoft, както и в Magic Leap – стартиращата компания от САЩ, която набра близо 2 млрд. долараq преди да пусне първия си продукт.

Някои от тези технологии вече са влезли в iPhone чрез функции като animoji, която превръща изражението на човек в лице на анимационен герой. ARKit, въведена през 2017 г., позволява на разработчиците на приложения за iPhone да "поставят" виртуални обекти на повърхности в реалния свят, когато се разглеждат през обектива на камерата и екрана на смартфона.

Тим Кук описа добавената реалност като "нововъведение, което може да бъде едва ли не по-голямо от смартфона". "Ние влагаме много енергия в развитието на технологията за добавена реалност и се движим много бързо", каза той.

Разработването на нови видове обективи и дисплеи за добавена реалност е ключово предизвикателство за компаниите, които инвестират в областта, включително Facebook с неговото поделение за добавена реалност Unicus VR, Microsoft и Magic Leap, която наскоро стартира своя първи продукт, насочен към разработчици. Magic Leap One и Hololens на Microsoft са изправени пред критики заради високата цена, големия си размер и тесните си полета на видимост, което означава, че виртуалните обекти се появяват само в малък прозорец.

Производителят на iPhone често съчетава вътрешни технологични разработки с придобивания, които могат да ускорят излизането на новия продукт на пазара. Въпреки това експертите вярват, че има още поне 2 години, преди разработките да стигнат до крайния потребител.

От Apple потвърдиха покупката на Akonia, но отказаха да коментират по-подробно сделката, като коментираха: "Apple купува по-малки компании от време на време и обикновено не обсъждаме целите или плановете си."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Microsoft изкупува обратно акции за 40 млрд. долара Microsoft изкупува обратно акции за 40 млрд. долара

Компанията увеличава с 11% тримесечния дивидент

19 сеп 2019, 82 прочитания

IKEA купува 80% в седем румънски вятърни централи IKEA купува 80% в седем румънски вятърни централи

Сделката е на стойност 136 млн. евро

19 сеп 2019, 492 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Поскъпването на алуминия повиши приходите на "Алкомет", но намали печалбата

Новите продукти на завода в Шумен бързо увеличават дела си в производството

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език