С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 2 сеп 2018, 11:59, 2938 прочитания

Поскъпването на алуминия повиши приходите на "Алкомет", но намали печалбата

Новите продукти на завода в Шумен бързо увеличават дела си в производството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Заводът за алуминиеви продукти "Алкомет" е увеличил приходите си от продажби с 9.5% през първата половина на 2018 г. Разходите обаче също са нараснали заради поскъпването на основната суровина, в резултат на което нетната печалба на компанията е спаднала с 11.4%, показва консолидираният отчет на дружеството. Данните сочат още, че въведените нови продукти бързо увеличават дела си в общото производство.

Продукция


За първите шест месеца на годината предприятието е произвело с около 5% повече продукция - общо 35 хил. тона. Продажбите в обеми също са се увеличили, като по-голям е ръстът при пресовата продукция (4.9%). Това е станало благодарение на вътрешна реорганизация и преструктуриране на продуктовия микс, тъй като мощностите практически са напълно натоварени. През последните години компанията залага на по-завършени и високодоходни продукти, което се вижда и в последния отчет. Продажбите на специални профили например са нараснали с 29% а над 30% повишение има при тези на профилите с допълнителна повърхностна обработка. Единственият спад (1.8%) е при стандартните профили, които имат и най-голям дял. От компанията посочват, че тенденцията за спад при тях е заложена и вероятно ще продължи в бъдеще, което пък осигурява капацитет за приоритетните продукти.

Продажбите на валцови продукти като цяло се повишават с 1.3%. При тях също има преориентиране към по-специалните продукти, като се дава приоритет на фолиата за сметка на лентите. Над 4 пъти са се увеличили продадените обеми фолио за конвертиране, което е нов продукт за "Алкомет" и според компанията има голям потенциал както на европейския, така и на американския пазар. Друг сравнително нов продукти - финстокът, който се използва в охладителната и климатичната техника, също бележи ръст от близо 60%. Заради преразпределянето на част от капацитета за новите продукти има лек спад (3.9%) при производството на домакинско фолио, където "Алкомет" държи 20% от европейския пазар.

Основните пазари на компанията остават без промяна - начело са Германия (24.1%), Полша (12.6%) и Италия (10.8%). Значително са се увеличили продажбите в Испания и там сега отиват 9.6% от продукцията.



Финансови резултати

Нетните приходи от продажби на "Акомет" нарастват с 9.5% през първото полугодие (виж таблицата). Това се дължи както на постигнатите по-големи продажби, така и на поскъпването на основната суровина. По данни на компанията средната цена на алуминия на Лондонската метална борса е достигнала 1826 евро/тон спрямо 1738 евро/тон през първата половина на 2017 г. Това е довело и до увеличаване на разходи за материали с 9%. Повишение има също при разходите за външни услуги и заплати. В резултат на увеличеното текущо кредитиране, а и на заплащането на натрупаните лихви по инвестиционния кредит, с който частично се финансира течащият в момента проект за разширение в Шумен, компанията отчита увеличение на разходите за лихви с около 20% (или 150 хил. лв. до 930 хил. лв. за шестмесечието). Така за периода нетната печалба спада до 8 млн. лв.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

САЩ може да облекчат временно търговските санкции срещу Huawei 1 САЩ може да облекчат временно търговските санкции срещу Huawei

Китайската компания се опитва да се справи с критичната ситуация

19 май 2019, 701 прочитания

Шуменската "Теси" планира 78 млн. евро приходи за 2019 г. Шуменската "Теси" планира 78 млн. евро приходи за 2019 г.

Компанията представи новия си "умен" бойлер с управление през интернет

19 май 2019, 1011 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Продажбите и печалбата на "Монбат" намаляват за полугодието

Увеличават се финансовите разходи, основно за лихви

Екатерина Тупарева: Ръстът на рекламния пазар ще се забави

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал"

Къде удря търговската война между САЩ и Китай

Митата между Вашингтон и Пекин няма да доведат до големи директни икономически загуби, но увеличават световната несигурност

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Селото се оказа тъкмо в града

Няколко стопанства с доставка, които предлагат чиста, разнообразна и вкусна храна

Работохолици до доказване на противното

Марк Грифитс, професор по поведенческо пристрастяване и директор на звено за изследване на хазарта в Nottingham Trent University