С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 2 сеп 2018, 11:59, 3291 прочитания

Поскъпването на алуминия повиши приходите на "Алкомет", но намали печалбата

Новите продукти на завода в Шумен бързо увеличават дела си в производството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Заводът за алуминиеви продукти "Алкомет" е увеличил приходите си от продажби с 9.5% през първата половина на 2018 г. Разходите обаче също са нараснали заради поскъпването на основната суровина, в резултат на което нетната печалба на компанията е спаднала с 11.4%, показва консолидираният отчет на дружеството. Данните сочат още, че въведените нови продукти бързо увеличават дела си в общото производство.

Продукция


За първите шест месеца на годината предприятието е произвело с около 5% повече продукция - общо 35 хил. тона. Продажбите в обеми също са се увеличили, като по-голям е ръстът при пресовата продукция (4.9%). Това е станало благодарение на вътрешна реорганизация и преструктуриране на продуктовия микс, тъй като мощностите практически са напълно натоварени. През последните години компанията залага на по-завършени и високодоходни продукти, което се вижда и в последния отчет. Продажбите на специални профили например са нараснали с 29% а над 30% повишение има при тези на профилите с допълнителна повърхностна обработка. Единственият спад (1.8%) е при стандартните профили, които имат и най-голям дял. От компанията посочват, че тенденцията за спад при тях е заложена и вероятно ще продължи в бъдеще, което пък осигурява капацитет за приоритетните продукти.

Продажбите на валцови продукти като цяло се повишават с 1.3%. При тях също има преориентиране към по-специалните продукти, като се дава приоритет на фолиата за сметка на лентите. Над 4 пъти са се увеличили продадените обеми фолио за конвертиране, което е нов продукт за "Алкомет" и според компанията има голям потенциал както на европейския, така и на американския пазар. Друг сравнително нов продукти - финстокът, който се използва в охладителната и климатичната техника, също бележи ръст от близо 60%. Заради преразпределянето на част от капацитета за новите продукти има лек спад (3.9%) при производството на домакинско фолио, където "Алкомет" държи 20% от европейския пазар.

Основните пазари на компанията остават без промяна - начело са Германия (24.1%), Полша (12.6%) и Италия (10.8%). Значително са се увеличили продажбите в Испания и там сега отиват 9.6% от продукцията.



Финансови резултати

Нетните приходи от продажби на "Акомет" нарастват с 9.5% през първото полугодие (виж таблицата). Това се дължи както на постигнатите по-големи продажби, така и на поскъпването на основната суровина. По данни на компанията средната цена на алуминия на Лондонската метална борса е достигнала 1826 евро/тон спрямо 1738 евро/тон през първата половина на 2017 г. Това е довело и до увеличаване на разходи за материали с 9%. Повишение има също при разходите за външни услуги и заплати. В резултат на увеличеното текущо кредитиране, а и на заплащането на натрупаните лихви по инвестиционния кредит, с който частично се финансира течащият в момента проект за разширение в Шумен, компанията отчита увеличение на разходите за лихви с около 20% (или 150 хил. лв. до 930 хил. лв. за шестмесечието). Така за периода нетната печалба спада до 8 млн. лв.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите

Начинът на живот дава предимство на страната, но проблем остава привличането на кадри, показва глобалният индекс GTCI

28 яну 2020, 696 прочитания

"Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика "Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика

Германско-българската камара връчва своите награди за 16-а поредна година

28 яну 2020, 1343 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Продажбите и печалбата на "Монбат" намаляват за полугодието

Увеличават се финансовите разходи, основно за лихви

Още от Капитал
Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10