С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 сеп 2018, 10:17, 4735 прочитания

Свързаната с България Clippings получи инвестиция от 15.4 млн. долара

Водещ инвеститор във втория рунд е американският фонд AVP

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил

Адел Закут е роден в Дубай, но майка му е българка и баща му е учил архитектура тук. Самият той също завършва архитектура в един от най-престижните и стари университети - Architectural Association School of Architecture в Лондон, където се запознава с Том Малори. През годините младият предприемач развива различни бизнеси, включително и няколко в България. Сред тях са дигиталната агенция Despark, както и веригата ресторанти Boom! Burgers.
Платформата за дизайнерски мебели и осветление Clippings.com, в която съосновател е Адел Закут, получи финансиране в размер на 15.4 млн. долара с водещ инвеститор американският фонд Advance Venture Partners (AVP). Това е вторият голям рунд (Series B) финансиране, който компанията с инженерен офис в България привлича. Общите инвестиции преди него на платформата бяха близо 4.2 млн. паунда, като инвеститор в нея е и Спас Русев.

Бизнес ниша


Британската платформа Clippings.com е основана от предприемача с български корени Адел Закут и Том Малори през 2014 г. и само за няколко години успява да привлече вниманието на редица световни мебелни дизайнери, предлагайки им място, където онлайн да продават изработките си. Целта на предприемачите е да дигитализират мебелните каталози, да предложат прозрачно ценообразуване и отстъпки и организирана доставка на поръчките. Идеята има успех, тъй като по данни на компанията едва 6% от покупките в милиардната индустрия за дизайнерски мебели се извършват онлайн, което открива бизнес ниша за младите предприемачи.

Clippings.com е разделена в три основни категории – мебели, осветление и аксесоари за дома. В нея малки дизайнери или брандове могат да си създават профили, в които да качват и описват продуктите си, да им зададат цени и да започнат да продават. При по-големите дизайнерски компании с много продукти платформата играе ролята на техен дилър. Към момента в Clippings.com има агрегирани данни на над 6.5 млн. продукта на повече от хиляда бранда.

Цените и отстъпките на продуктите в платформата варират в зависимост от обема на поръчката. Компанията печели от разликата между цената на едро, посочена от производителя, и сумата, която клиентът е заплатил.



Компанията има вече близо 60 служители, от които 30 в бизнес звеното в Лондон, 20 в инженерния офис в София и останалите служителите са във Филипините, които работят по въвеждането и дигитализирането на данните от хартиените каталози за дизайнерски мебели.

Поредица от инвестиции

Компанията преминава през четири рунда на финансиране, като последните два са осигурени от фондове и са най-големите финансови инжекции за развитие на бизнеса.

Още в годината си на създаване Clippings.com привлича 535 хил. паунда, осигурени от бизнес ангели, като сред тях е и Спас Русев - най-големият акционер в БТК и "Левски", който е и в борда на директорите. Година по-късно компанията си осигурява нови 850 хил. паунда през платформата за групово финансиране Crowdcube.

През май 2017 г. младите предприемачи преминават през нов рунд на по-голямо финансиране, т.нар. Series A инвестиция. Финансовата инжекция идва от европейския фонд C4 Ventures в размер на 2.8 млн. паунда. Фондът е основан от бившия вицепрезидент и главен управител на гиганта Apple – Паскал Кагни.

Компанията продължава бързото си развитие, набира нови клиенти и дизайнери и така се стига до втората и най-голяма инвестиция до момента. Вече Series B финансирането в размер на 15.4 млн. долара идва от американския фонд AVP в ролята на водещ инвеститор. Като резултат партньорът във фонда Кортни Робинсън ще стане част от борда на директорите в Clippings.com. "Вярваме, че Адел Закут и Том Малори имат изключителни познания за брандовете, технологията и дизайнерската индустрия, което спомага на Clippings да изгради платформа, която дизайнерската индустрия пренесе в онлайн среда", коментира за медиите Робинсън.

В най-големия инвестиционен рунд на Clippings.com участват също и инвеститори от САЩ и Европа, както и отново фондът C4 Ventures, който остава основен инвеститор в компанията.

Пред "Капитал" Адел Закут коментира, че компанията ще използва новата финансова инжекция за навлизане на нови пазари, развитие на платформата и нови бизнес вертикали. "Част от инвестицията ще бъде използвана за откриването на офис в Дубай, където имаме дизайнерски проекти, по които работим", казва още той.
Американският инвестиционен фонд

Фондът за рискови инвестиции Advance Venture Partners (AVP) осигурява капитал и стратегическа подкрепа на иновативни разрастващи се бизнеси. Той е създаден в партньорство с американската медийна група Advance Publications, в чието портфолио влизат Condé Nast, Charter Communications, Discovery Communications и Reddit. Инвестициите на AVP са фокусирани в три основни сектора: търговия, софтуерни и технологични услуги и медии.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предстоящият борсов дебют на WeWork може да притесни инвеститорите Предстоящият борсов дебют на WeWork може да притесни инвеститорите

В документите за първично публично предлагане проличават потенциални конфликти на интереси и съмнителни финансови операции

18 авг 2019, 448 прочитания

Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите

Приходите на компанията са нараснали с 42% през второто тримесечие, докато тези на конкурента ѝ Tencent бяха под очакванията

18 авг 2019, 470 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Campbell Soup продава международния си бизнес поради финансови проблеми

Една от най-старите компании в хранителната индустрия в САЩ се опитва да се насочи към пресните храни

Сметищата на гнева в Русия

Боклукът се превръща в политически проблем, който канализира недоволството и обединява различни групи около една кауза

Новият безплатен брокер

Търговията с акции без комисиона става по-достъпна благодарение на млади подривни компании

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА