С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 3 сеп 2018, 17:19, 5778 прочитания

Загубата на "Булгартабак" се увеличава и вече е 10.5 млн. лв.

Приходите от продажби на холдинга се свиват почти наполовина през първото полугодие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Продажбите на "Булгартабак холдинг" през първата половина на 2018 г. намаляват почти наполовина, а загубата се увеличава. Това показва консолидираният междинен отчет, който е публикуван на сайта на Българска фондова борса. Спадът идва след скок на резултатите предходната година, когато холдингът и негови дъщерни компании придобиха други свързвани с депутата от ДПС Делян Пеевски предприятия като "Техномаркет" и Лодис инвест", които му осигуриха близо 40% от приходите.

Потъващи резултати


За първото шестмесечие на 2018 г. нетните приходи от продажби на "Булгартабак" намаляват с 46% до 164.7 млн. лв. спрямо 303.1 млн. лв. за същия период на миналата година. В същото време разходите също спадат - с една трета до 168.8 млн. лв., включително тези за материали и възнаграждения. Така към края на юни холдингът излиза на загуба от 10.5 млн. лв. в сравнение с 43.9 млн. лв. печалба година по-рано. Отрицателният резултат беше факт още през първото тримесечие - 3.6 млн. лв., което означава, че той се ускорява и е почти 7 млн. лв. само през периода април - юни.

През миналата година "Булгартабак" продаде основните си търговски марки за цигари на British American Tobacco (BAT) и сега международният концерн държи правата върху тях за България, Русия и Адриатическия регион. Самият холдинг обяви, че се ориентира към експортни пазари, основният от които е Близкият изток. Износът остава приоритет и през тази година, става ясно от междинния отчет.

Все по-малко цигари



В междинният отчет няма данни за приходите от продажби по продукти, но към края на 2017 г. делът на тютюневите изделия, с които е свързана основната дейност на холдинга, намаля до 61% (от над 95% преди). Причината за това е, че след продажбата на марките на BAT дъщерното "Благоевград-БТ" купи мажоритарен дял в "Техномаркет", а холдингът придоби производителят на млечни продукти "Лодис". Така продажбите на веригата за електроуреди, която има общо 48 магазина, и на мандрата в Пазарджик (марките "Лакрима", "Дядо Либен" и др.) осигуриха близо 40% от приходите на холдинга.

В същото време пазарната капитализация на холдинга се е стопила с над 60% до 103 млн. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 582 прочитания

Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията

През тази година Telerik Academy обучава по програмиране и 2 хил. ученици от I до XII клас в 25 града

21 фев 2020, 521 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ford ще намали моделите автомобили заради преструктурирането

Компанията планира да се прекрати производството на моделите Mondeo, Galaxy и S-Max

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10