Стартъп надви Uber и Bird в Сан Франциско
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Стартъп надви Uber и Bird в Сан Франциско

През изминалата година - преди да бъде взето официално решение, превозни средства на компанията за отдаване на скутери под наем, която си партнира с Uber – Lime и на Bird, която предлага електрически тротинетки под наем, често можеха да бъдат забелязани по улиците на града

Стартъп надви Uber и Bird в Сан Франциско

Skip беше една от двете компании, които получиха разрешение да управляват система за наемане на скутери в града, след като кандидатурите на Uber, Lyft, Bird и Lime бяха отхвърлени

2924 прочитания

През изминалата година - преди да бъде взето официално решение, превозни средства на компанията за отдаване на скутери под наем, която си партнира с Uber – Lime и на Bird, която предлага електрически тротинетки под наем, често можеха да бъдат забелязани по улиците на града

© Reuters


Ръководителят на малко известен стартъп за скутери, който победи много по-големите си конкуренти Uber и Bird в състезание за голям договор в Сан Франциско, дава най-семплият, но ефикасен съвет на стартиращите компании - играйте по правилата.

Санджай Дастьор, главен изпълнителен директор на Skip, твърди, че старият подход на технологичните компании да "бързат и да бъдат агресивни" вече не работи, тъй като правителствата и регулаторите, особено в бързорастящия транспортен сектор, стават нетолерантни към лошото поведение.

Skip беше една от двете компании, които получиха разрешение да управляват система за наемане на скутери в Сан Франциско миналата седмица, след като кандидатурите на Uber, Lyft, Bird и Lime бяха отхвърлени, съобщава Financial Times.

Конкуренцията

През изминалата година - преди да бъде взето официално решение, превозни средства на компанията за отдаване на скутери под наем, която си партнира с Uber – Lime и на Bird, която предлага електрически скутери под наем, често можеха да бъдат забелязани по улиците на града.

Компаниите се възползват от пропуските в законодателството, които не забраняват изрично отдаването под наем на такъв тип превозни средства чрез приложения, тъй като тази технология е сравнително нова. Понякога това може да ускори разработването на правна рамка, но често предизвиква реакция от страна на местните власти.

"Ние сме единственият оператор, на когото не е издадена заповед за прекратяване на дейността", каза Дастьор. "Ние се съсредоточихме върху създаването на добър пример за нашата индустрия. Сътрудничеството с местната власт е ключова", коментира той.

Bird и Lime, които твърдят, че са в добри взаимоотношения с управата на града, са спечелили стотици милиони долари от бързия растеж, който агресивната им тактиката е донесла. Но стартиращата Skip предприема много различен подход – компанията предпочита да си партнира с местните власти и никога не започва операциите си без изричното разрешение на регулаторите.

Стратегията

Освен че инвестира в добри отношения с властта, Skip се опитва да намери и технически решения на често срещаните оплаквания от страна на пешеходците относно скутерите – като това, че пречат заради по-големия си обем или как да бъдат заключвани.

Скутерите се превърнаха в поредния повод в Сан Франциско за по-голяма ненавист към влиянието на технологичната индустрия върху компактния град, който отбеляза огромно покачване на неравенството в доходите и цените на имотите.

Докато конкурентните Bird и Lime са набрали 400 млн. долара, деветмесечната Skip е събрала финансиране в по-скромен размер - 31 млн. долара. Но Дастьор вярва, че неговата компания може да успее. "Ако способността ви за работа е възпрепятствана от вашия подход към бързото мащабиране, в дългосрочен план не мисля, че това е печеливша стратегия", коментира той.

Ръководителят на малко известен стартъп за скутери, който победи много по-големите си конкуренти Uber и Bird в състезание за голям договор в Сан Франциско, дава най-семплият, но ефикасен съвет на стартиращите компании - играйте по правилата.

Санджай Дастьор, главен изпълнителен директор на Skip, твърди, че старият подход на технологичните компании да "бързат и да бъдат агресивни" вече не работи, тъй като правителствата и регулаторите, особено в бързорастящия транспортен сектор, стават нетолерантни към лошото поведение.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK