Wizz Аir за втори път спира да лети между София и Варна
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Wizz Аir за втори път спира да лети между София и Варна

Само през август пътниците на нискобюджетната авиокомпания са се повишили с 20.4% в Европа и с над 22% за 12 месеца

Wizz Аir за втори път спира да лети между София и Варна

Компанията обяснява това с преразпределение на капацитети по други маршрути

6725 прочитания

Само през август пътниците на нискобюджетната авиокомпания са се повишили с 20.4% в Европа и с над 22% за 12 месеца

© Надежда Чипева


Нискобюджетната авиокомпания Wizz Аir за втори път преустановява полетите между София и Варна. Това ще стане от 27 октомври, като новината беше потвърдена както от авиокомпанията, така и от дружеството "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", концесионер на летищата във Варна и Бургас, съобщи "Дневник".

Wizz Аir летя по линията София - Варна до 2010 г., след което прекрати полетите, за да ги възстанови отново през март 2017 г. "Ние непрекъснато следим заетостта на маршрутите си и ако е необходимо, разпределяме определени капацитети по други, по-популярни линии", са коментирали от компанията причината за прекратяването на летателната им програма от София до Северното Черноморие.

Компанията обслужва линията София – Варна с един полет дневно и така отиване и връщане в един и същ ден беше невъзможно, но при купуване на двупосочен билет с ранна резервация цената на полета започваше от 70 лв. (по 34.99 лв. в едната посока). На тази цена могат да бъдат купени в момента и билетите за последните полети на авиокомпанията в края на октомври, посочва "Дневник".

След спирането на линията единственият превозвач по нея остава "България ер". Цените, които авиокомпанията предлага през сайта си за пътуване през последната седмица на октомври, започват от 56 лв. при включен само един ръчен багаж. Същите цени "България ер" запазва и за месеците ноември и декември, когато вече ще е без конкуренция.

В същото време от Wizz Air обявиха сериозен ръст на превозените пътници в Европа. През август те са достигнали 3.476 млн., което е с 20.4% повече спрямо същия месец на предходната година, а заетостта на полетите достига 95.6%. За 12 месеца превозените пасажери са 32.29 млн., което е нарастване с 22.7%.

Една от основните причини за силния осми месец на 2018 г. за Wizz Air е продължаващата експанзия на нейната мрежа. През август 2018 г. авиокомпанията добави 20 нови маршрута - 6 от Украйна, 3 от Полша, 3 от Литва, 3 от Косово, 2 от Унгария, 1 от България и 1 от Албания, посочват от дружеството.

Нискобюджетната авиокомпания Wizz Аir за втори път преустановява полетите между София и Варна. Това ще стане от 27 октомври, като новината беше потвърдена както от авиокомпанията, така и от дружеството "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", концесионер на летищата във Варна и Бургас, съобщи "Дневник".

Wizz Аir летя по линията София - Варна до 2010 г., след което прекрати полетите, за да ги възстанови отново през март 2017 г. "Ние непрекъснато следим заетостта на маршрутите си и ако е необходимо, разпределяме определени капацитети по други, по-популярни линии", са коментирали от компанията причината за прекратяването на летателната им програма от София до Северното Черноморие.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    zfr08551958 avatar :-|
    sugar

    Не е лесно да поддържаш "ниски" цени и да си некоректен едновременно. Хората като се опарят веднъж при тях и вече не се връщат, което се вижда и от намаляващите им клиенти.

  • 2
    riazor_bg avatar :-|
    riazor_bg

    ТИМ има файда УИЗ да са във Варна, иначе ще им умрат хотелчетата, спа комплекси и всички заведения, които държат във Варна, демек целия град. Та трябва да се молят на Уиз не само да върне София - Варна (макар да се конкурират там), но и да да базира втори самолет в града.

  • 3
    bogik avatar :-|
    Bogi.k

    Ами то беше ясно, за съжаление извън сезона Варна няма потенциал - просто не е достатъчно голям град, за да има нужда от постоянни полети от-до. Много ясно, че няма Уиз да работят на загуба. Доколкото разбирам, имат средна натовареност почти 100%, а конкретно Сф-Варна са на около 75%...
    Добре, че БГ Еър поддържат постоянни курсове, иначе както няма и магистрала, съвсем откъсната остава Варна от София през зимата.

  • 4
    crb03521625 avatar :-|
    krasenoFski

    Освен ако не следваш идеалния хипотетичен сценарий, в който си взимаш билет за няколко месеца напред, има места, устройва те да летиш само с дамска чантичка (или диагоналка при батките), устройва те да кацнеш късно през нощта, ок си с допълнителни изненадващи такси и т.н., реално не е по-евтина "нискотарифната" Уиз от България Ер. Така че може би просто пътниците са се усетили, че не е идеална, затова се свиват.

  • 5
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename

    Гледам - спират полетите. Викам си - ебаси.
    Проверявам какви са цените след 10 дни /13-ти, четвъртък/
    София - Варна - 73,59 лева.
    Казвам си - окай, нормално, не е толкова зле.

    Но тъй като съм на сайта на уиз, що да не проверя от Лондон какви са цените за същата дата от Лондон.
    Лондон - Будапеща - 31 паунта, което според валутния калкулатор в гугъл са около 67 лева или 67,38 Bulgarian Lev.

  • 6
    Slick avatar :-?
    Slick

    Telecom Italia Мобиле. О, чакай, не е така...

  • 7
    devdimi avatar :-|
    devdimi

    Спират от София за Варна. От чужбина за Варна си остават директните полети.
    Има от Меминген, от Дортмунд, от Виена, от Милано, от Лондон и т.н.
    Хората си идват директно от чужбина за Варна без да минават през София.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK