Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 5 сеп 2018, 13:14, 11218 прочитания

"Витанеа" открива завод за плодови напитки и хранителни добавки в Пловдив през ноември

Инвестицията надхвърля 1.3 млн. лева и залага на устойчивото строителство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През ноември ще заработи новата фабрика на пловдивската компания "Витанеа". Изграждането на предприятието за преработка на плодове, хладилно съхранение и производство на плодови напитки и хранителни добавки започна през май 2017 г. на "Рогошко шосе" в Пловдив. Сградата е с 1351 квадратни метра застроена площ, а инвестицията е около 1.3 млн. лева, осигурени чрез кредит, уточни за "Капитал" проф. Христо Крачанов, управител на дружеството.


["Витанеа"]
Фабриката


Фабриката е функционално разделена на три сектора - двете производствени зони със складове за суровини и за готова продукция са на първо ниво, а офисите за администрацията и изследователските лаборатории - на второ.

На терена, който е 110 декара, в бъдеще ще бъдат засадени биоовощни градини. За производството на напитки ще се използва питейна вода, а за миене на инсталациите и на производствената площадка – сондажна. Малка пречиствателна станция ще осигурява вода за поливане на зелените площи, които са около 13 декара, и на бъдещата овощна градина. Фотоволтаици ще гарантират топлата вода за битови нужди и осветлението.

"Проектът залага на принципите на устойчивото строителство. Проектното решение използва даденостите на околната среда в симбиоза с различни нови строителни технологии. Целта е устойчивост, енергоефективност, опазване на природната среда плюс висока степен на комфорт във фабриката и съкращаване на експлоатационните разходи", коментира за "Капитал" арх. Милена Крачанова.



Енергиен одит на новата сграда показал, че предвидените мерки заедно с внедряването на ново производствено и спомагателно оборудване ще доведат до повишаване на енергийната ефективност на предприятието и до намаляване на вредните емисии и отпадъци. "Икономиятa на енергия, която ще бъде реализирана, определена на база произведена продукция и изразходвана електроенергия, е 43.98%", уточнява арх. Крачанова.

Сега заетите в компанията са 17. С планираните инвестиции ще стане възможно откриване на осем нови работни места, посочва проф. Крачанов.

Проф. Христо Крачанов

["Витанеа"]
Компанията

"Витанеа" е производител на около 30 продукта - плодови сокове, нектари, сиропи, плодово-билкови напитки (от арония, къпина, касис, вишна, ягода, малина, портокал, лимон и ананас), чай и прах от арония.

Семейната фирма е основана от проф. Христо Крачанов и съпругата му - доц. Мария Крачанова. "След шест години на проучвания през 1984 г. започнахме производството на диетични напитки на базата на здравословния плод арония. Първо направихме сиропи, а през 1998 г. дадохме началото на натурални сокове от арония, къпина и ягода, богати на антиоксиданти, витамини и пектин", разказва професорът.

Компанията, учредена през 2003 г., използва български биосуровини и иновативна технология на проф. Крачанов за получаване на напитки само от пресни и замразени плодове (а не от плодови концентрати), без консерванти и изкуствени добавки.

"Технологията осигурява максимално запазване на биологично активните вещества и аромата на плодовете по време на обработката. Поради високото съдържание на антиоксиданти и други биологично-активни вещества нашите напитки се отнасят към т. нар. функционални храни. Продуктите ни са здравословни, истински и това е една от причините да изнасяме част от тях за Япония, където се използва за детоксикация след трагедията във Фукушима", коментира за "Капитал" Благовеста Крачанова, съдружник във фирмата.

Собственици на "Витанеа" са проф. дхн Христо Крачанов, дъщеря му - д-р Благовеста Крачанова, и нейният съпруг - Роберто Тонеро, агроном. В структурата на фирмата са включени две научни звена: Лаборатория по биологичноактивни вещества към Иниститута по органична химия при БАН и Иновативно-технологичен център - Пловдив. Проф. Христо Крачанов е автор на редица изобретения, защитени с патенти, за екстракция на плодови суровини.

Според данните в Търговския регистър приходите на "Витанеа" от продажба на продукция за 2017 г. растат до 1.050 млн. лв., а печалбата е с 1000 лв. повече в сравнение са 2016 и достига 42 хил. лева.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира

Оръжейният "Дунарит" е с намален персонал, а административни пречки спъват износа

30 мар 2020, 778 прочитания

Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната

Процедурите по несъстоятелност може да се увеличат с 20%, прогнозират от компанията за застраховане на кредити

30 мар 2020, 879 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Lego очаква стабилизиране въпреки спада на печалбата за първото полугодие

Производителят на играчки все още има известна преднина пред американските си конкуренти

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10