С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 5 сеп 2018, 12:17, 7552 прочитания

Акциите на Nike тръгнаха надолу заради рекламна кампания

Компанията заложи на футболиста Колин Каперник, който стана известен с колениченето по време на американския химн

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Nike разочарова пазарите с прогнозите си за годишната печалба

Въпреки рекламните си успехи компанията не повиши очакванията, което не се хареса на Уолстрийт

29 сеп 2018

Белият дом търси анонимния автор на материал в New York Times

Вестникът направи прецедент и публикува безименен коментар, написан от съветник в Белия дом, разказващ за "вътрешната съпротива" срещу Тръмп

7 сеп 2018

Нагоре по комуникационната стълба

Владимир Стоилов, управляващ директор на медийната агенция Wavemaker, пред "Капитал"

17 авг 2018

Треска за футбол

Последната мултимилионна сделка за дял във футболния клуб "Арсенал" потвърждава огромните размери на спортния бизнес

10 авг 2018

Краят на една ера

36-годишният Роджър Федерер прекъсна дългогодишното си партньорство с Nike и сключи 10-годишен договор с японската Uniqlo

20 юли 2018
Акциите на компанията за спортни стоки Nike загубиха 3.2% от стойността си във вторник, след като фирмата се оказа между чука и наковалнята заради избора си на ново рекламно лице. Nike заложи на Колин Каперник, американски футболист куотърбек, който стана международно известен, след като през 2016 г. започна да коленичи по време на американския химн, който се пуска преди всеки мач. В последствие Каперник беше изгонен от лигата NFL и оттогава все още не е нает от нито един американски отбор, пише Financial Times.

Колениченето на Каперник обаче се превърна в мода сред редица играчи от лигата и се превърна в политически дебат в цялата страна между президента на САЩ Доналд Тръмп, политическите партии и собствениците на отборите от NFL. Последният епизод в драмата, развила се през 2017 г., доведе до това NFL да забрани на футболистите да не уважат химна.


Консервативен бойкот

Причината за спада в цената на акциите на Nike е предимно заради консервативното население на САЩ, което обеща да бойкотира компанията. Рекламата, която включва портрет на Каперник и надпис "Вярвай в нещо дори да е нужно да жертваш всичко", беше приета като открита провокация срещу всички, които смятат, че химнът и знамето трябва да бъдат уважавани.

Президентът на САЩ Доналд Тръмп също коментира случая, като пред консервативната медия Daily Caller каза: "Мисля, че това е ужасно послание и послание, което не трябва да бъде изпращано. Но, от друга страна, именно това прави страната ни велика. Имаме свободата да правим неща, които други хора смятат, че не трябва да правим. Аз лично обаче съм от другата страна."



Ситуацията с Nike отразява и по-мащабен проблем в САЩ, в който компаниите са притиснати да имат политическа позиция по определени въпроси от страна на все по-активните политически млади американци. По този начин обаче фирмите рискуват да бъдат свързвани с определена политическа партия и да загубят клиенти с различни виждания.

Безплатна реклама

Експертите по маркетинг коментират, че от бизнес гледна точка от Nike са взели правилното решение. Карън Уинтърс от MWWPR смята, че вероятността бойкотът да продължи е малка и в крайна сметка чрез тази реклама Nike получава и безплатно ефирно време. Според Apex Marketing Group само за ден Nike е получила медийно съдържание по телевизия, радио и онлайн на стойност 43 млн. долара.

"Nike знае как да прави добър маркетинг и познава много добре клиентите си. Потребителите ще ги наградят", коментира още Уинтърс. Същевременно из социалните медии вече има опити за пренасочване на консервативните клиенти на Nike към друг бранд – New Balance, който прави част от обувките си в САЩ. През 2017 г. беше разкрито, че някои от високопоставените директори в компанията са дарили до 400 хил. долара на кампанията на Доналд Тръмп за президент през 2016 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: NFL Nike бойкот

Какви са вашите отношения с парите
Покажете как харчите и ще ви кажем какъв герой сте

Разберете ТУК

Разбирате ли се добре с парите?



Прост въпрос, чийто отговор обаче често затруднява. За някои хора парите са просто символ за личен или професионален успех. Други ги възприемат като средство за по-висок социален статус и неговата демонстрация без значение дали са щастливи или не.

Направете този бърз и забавен тест, за да разберете какъв герой сте, как харчите, какви са рисковете и как да подобрите отношенията с парите си.


capital.bg/partners/unicredit

Прочетете и това

Късата скамейка на брокерите на ток Късата скамейка на брокерите на ток

Продължава вълната на оттеглящи се търговци от пазара на електричество. Вече почти 40% от играчите ги няма

16 ное 2018, 1410 прочитания

От облаците към земята От облаците към земята

Съоснованата от българин LucidLink решава проблема със скоростта и сигурността на бизнесите, които ползват големи данни от облака

16 ное 2018, 609 прочитания

24 часа 7 дни

16 ное 2018, 6565 прочитания

16 ное 2018, 2195 прочитания

16 ное 2018, 2118 прочитания

16 ное 2018, 1997 прочитания

16 ное 2018, 1698 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Витанеа" открива завод за плодови напитки и хранителни добавки в Пловдив през ноември

Инвестицията надхвърля 1.3 млн. лева и залага на устойчивото строителство

Заем с равни или намаляващи вноски

Макар и рядко, този въпрос изниква и всеки трябва да е наясно какво да има предвид

Новата сграда на Брендо

Тя ще е жилищна, на 11 етажа и ще обгръща стария хотел "Рила"

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

20 въпроса: Мария Касимова

Най-новата й книга - "Балканска рапсодия" (изд. "Колибри"), излезе тази есен

Есенният филмов маратон

По-интересните заглавия на "Киномания 2018"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Ще удържи ли Борисов властта

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 16.11.2018 Прочетете