Акциите на Nike тръгнаха надолу заради рекламна кампания
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Акциите на Nike тръгнаха надолу заради рекламна кампания

Рекламната кампания на Nike по повод 30-годишнината от създаването на първата Just do it реклама, включва куотърбека Колин Каперник и надпис "Вярвай в нещо дори това да означава да жертваш всичко". Каперник бе изгонен от NFL заради коленичене по време на химна и не е играл на професионално ниво от 2016 г.

Акциите на Nike тръгнаха надолу заради рекламна кампания

Компанията заложи на футболиста Колин Каперник, който стана известен с колениченето по време на американския химн

9747 прочитания

Рекламната кампания на Nike по повод 30-годишнината от създаването на първата Just do it реклама, включва куотърбека Колин Каперник и надпис "Вярвай в нещо дори това да означава да жертваш всичко". Каперник бе изгонен от NFL заради коленичене по време на химна и не е играл на професионално ниво от 2016 г.

© Reuters


Акциите на компанията за спортни стоки Nike загубиха 3.2% от стойността си във вторник, след като фирмата се оказа между чука и наковалнята заради избора си на ново рекламно лице. Nike заложи на Колин Каперник, американски футболист куотърбек, който стана международно известен, след като през 2016 г. започна да коленичи по време на американския химн, който се пуска преди всеки мач. В последствие Каперник беше изгонен от лигата NFL и оттогава все още не е нает от нито един американски отбор, пише Financial Times.

Колениченето на Каперник обаче се превърна в мода сред редица играчи от лигата и се превърна в политически дебат в цялата страна между президента на САЩ Доналд Тръмп, политическите партии и собствениците на отборите от NFL. Последният епизод в драмата, развила се през 2017 г., доведе до това NFL да забрани на футболистите да не уважат химна.

Консервативен бойкот

Причината за спада в цената на акциите на Nike е предимно заради консервативното население на САЩ, което обеща да бойкотира компанията. Рекламата, която включва портрет на Каперник и надпис "Вярвай в нещо дори да е нужно да жертваш всичко", беше приета като открита провокация срещу всички, които смятат, че химнът и знамето трябва да бъдат уважавани.

Президентът на САЩ Доналд Тръмп също коментира случая, като пред консервативната медия Daily Caller каза: "Мисля, че това е ужасно послание и послание, което не трябва да бъде изпращано. Но, от друга страна, именно това прави страната ни велика. Имаме свободата да правим неща, които други хора смятат, че не трябва да правим. Аз лично обаче съм от другата страна."

Ситуацията с Nike отразява и по-мащабен проблем в САЩ, в който компаниите са притиснати да имат политическа позиция по определени въпроси от страна на все по-активните политически млади американци. По този начин обаче фирмите рискуват да бъдат свързвани с определена политическа партия и да загубят клиенти с различни виждания.

Безплатна реклама

Експертите по маркетинг коментират, че от бизнес гледна точка от Nike са взели правилното решение. Карън Уинтърс от MWWPR смята, че вероятността бойкотът да продължи е малка и в крайна сметка чрез тази реклама Nike получава и безплатно ефирно време. Според Apex Marketing Group само за ден Nike е получила медийно съдържание по телевизия, радио и онлайн на стойност 43 млн. долара.

"Nike знае как да прави добър маркетинг и познава много добре клиентите си. Потребителите ще ги наградят", коментира още Уинтърс. Същевременно из социалните медии вече има опити за пренасочване на консервативните клиенти на Nike към друг бранд - New Balance, който прави част от обувките си в САЩ. През 2017 г. беше разкрито, че някои от високопоставените директори в компанията са дарили до 400 хил. долара на кампанията на Доналд Тръмп за президент през 2016 г.

Акциите на компанията за спортни стоки Nike загубиха 3.2% от стойността си във вторник, след като фирмата се оказа между чука и наковалнята заради избора си на ново рекламно лице. Nike заложи на Колин Каперник, американски футболист куотърбек, който стана международно известен, след като през 2016 г. започна да коленичи по време на американския химн, който се пуска преди всеки мач. В последствие Каперник беше изгонен от лигата NFL и оттогава все още не е нает от нито един американски отбор, пише Financial Times.

Колениченето на Каперник обаче се превърна в мода сред редица играчи от лигата и се превърна в политически дебат в цялата страна между президента на САЩ Доналд Тръмп, политическите партии и собствениците на отборите от NFL. Последният епизод в драмата, развила се през 2017 г., доведе до това NFL да забрани на футболистите да не уважат химна.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    majorman avatar :-|
    majorman

    Явно ляво-либерализмът не е на мода при спортните стоки.

  • 2
    nye35566130 avatar :-|
    nye35566130

    Аз не мога да разбера с какво колениченето е неуважение към химна.. Ако все пак е замислено като такова, е съвсем нормално да последват наказания.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK