С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 5 сеп 2018, 12:17, 9374 прочитания

Акциите на Nike тръгнаха надолу заради рекламна кампания

Компанията заложи на футболиста Колин Каперник, който стана известен с колениченето по време на американския химн

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Акциите на компанията за спортни стоки Nike загубиха 3.2% от стойността си във вторник, след като фирмата се оказа между чука и наковалнята заради избора си на ново рекламно лице. Nike заложи на Колин Каперник, американски футболист куотърбек, който стана международно известен, след като през 2016 г. започна да коленичи по време на американския химн, който се пуска преди всеки мач. В последствие Каперник беше изгонен от лигата NFL и оттогава все още не е нает от нито един американски отбор, пише Financial Times.

Колениченето на Каперник обаче се превърна в мода сред редица играчи от лигата и се превърна в политически дебат в цялата страна между президента на САЩ Доналд Тръмп, политическите партии и собствениците на отборите от NFL. Последният епизод в драмата, развила се през 2017 г., доведе до това NFL да забрани на футболистите да не уважат химна.


Консервативен бойкот

Причината за спада в цената на акциите на Nike е предимно заради консервативното население на САЩ, което обеща да бойкотира компанията. Рекламата, която включва портрет на Каперник и надпис "Вярвай в нещо дори да е нужно да жертваш всичко", беше приета като открита провокация срещу всички, които смятат, че химнът и знамето трябва да бъдат уважавани.

Президентът на САЩ Доналд Тръмп също коментира случая, като пред консервативната медия Daily Caller каза: "Мисля, че това е ужасно послание и послание, което не трябва да бъде изпращано. Но, от друга страна, именно това прави страната ни велика. Имаме свободата да правим неща, които други хора смятат, че не трябва да правим. Аз лично обаче съм от другата страна."



Ситуацията с Nike отразява и по-мащабен проблем в САЩ, в който компаниите са притиснати да имат политическа позиция по определени въпроси от страна на все по-активните политически млади американци. По този начин обаче фирмите рискуват да бъдат свързвани с определена политическа партия и да загубят клиенти с различни виждания.

Безплатна реклама

Експертите по маркетинг коментират, че от бизнес гледна точка от Nike са взели правилното решение. Карън Уинтърс от MWWPR смята, че вероятността бойкотът да продължи е малка и в крайна сметка чрез тази реклама Nike получава и безплатно ефирно време. Според Apex Marketing Group само за ден Nike е получила медийно съдържание по телевизия, радио и онлайн на стойност 43 млн. долара.

"Nike знае как да прави добър маркетинг и познава много добре клиентите си. Потребителите ще ги наградят", коментира още Уинтърс. Същевременно из социалните медии вече има опити за пренасочване на консервативните клиенти на Nike към друг бранд – New Balance, който прави част от обувките си в САЩ. През 2017 г. беше разкрито, че някои от високопоставените директори в компанията са дарили до 400 хил. долара на кампанията на Доналд Тръмп за президент през 2016 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: NFL Nike бойкот

Прочетете и това

Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8% 1 Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8%

В отчета на собственика им - южноафриканския NEPI Rockcastle, е записано, че търговският център в Пловдив ще е готов следващата есен

24 фев 2020, 1175 прочитания

През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите

Очаква се нов прием по мярката за "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони

24 фев 2020, 654 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Витанеа" открива завод за плодови напитки и хранителни добавки в Пловдив през ноември

Инвестицията надхвърля 1.3 млн. лева и залага на устойчивото строителство

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10