С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 5 сеп 2018, 12:17, 8707 прочитания

Акциите на Nike тръгнаха надолу заради рекламна кампания

Компанията заложи на футболиста Колин Каперник, който стана известен с колениченето по време на американския химн

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Акциите на компанията за спортни стоки Nike загубиха 3.2% от стойността си във вторник, след като фирмата се оказа между чука и наковалнята заради избора си на ново рекламно лице. Nike заложи на Колин Каперник, американски футболист куотърбек, който стана международно известен, след като през 2016 г. започна да коленичи по време на американския химн, който се пуска преди всеки мач. В последствие Каперник беше изгонен от лигата NFL и оттогава все още не е нает от нито един американски отбор, пише Financial Times.

Колениченето на Каперник обаче се превърна в мода сред редица играчи от лигата и се превърна в политически дебат в цялата страна между президента на САЩ Доналд Тръмп, политическите партии и собствениците на отборите от NFL. Последният епизод в драмата, развила се през 2017 г., доведе до това NFL да забрани на футболистите да не уважат химна.


Консервативен бойкот

Причината за спада в цената на акциите на Nike е предимно заради консервативното население на САЩ, което обеща да бойкотира компанията. Рекламата, която включва портрет на Каперник и надпис "Вярвай в нещо дори да е нужно да жертваш всичко", беше приета като открита провокация срещу всички, които смятат, че химнът и знамето трябва да бъдат уважавани.

Президентът на САЩ Доналд Тръмп също коментира случая, като пред консервативната медия Daily Caller каза: "Мисля, че това е ужасно послание и послание, което не трябва да бъде изпращано. Но, от друга страна, именно това прави страната ни велика. Имаме свободата да правим неща, които други хора смятат, че не трябва да правим. Аз лично обаче съм от другата страна."



Ситуацията с Nike отразява и по-мащабен проблем в САЩ, в който компаниите са притиснати да имат политическа позиция по определени въпроси от страна на все по-активните политически млади американци. По този начин обаче фирмите рискуват да бъдат свързвани с определена политическа партия и да загубят клиенти с различни виждания.

Безплатна реклама

Експертите по маркетинг коментират, че от бизнес гледна точка от Nike са взели правилното решение. Карън Уинтърс от MWWPR смята, че вероятността бойкотът да продължи е малка и в крайна сметка чрез тази реклама Nike получава и безплатно ефирно време. Според Apex Marketing Group само за ден Nike е получила медийно съдържание по телевизия, радио и онлайн на стойност 43 млн. долара.

"Nike знае как да прави добър маркетинг и познава много добре клиентите си. Потребителите ще ги наградят", коментира още Уинтърс. Същевременно из социалните медии вече има опити за пренасочване на консервативните клиенти на Nike към друг бранд – New Balance, който прави част от обувките си в САЩ. През 2017 г. беше разкрито, че някои от високопоставените директори в компанията са дарили до 400 хил. долара на кампанията на Доналд Тръмп за президент през 2016 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: NFL Nike бойкот

Прочетете и това

Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата

Ритейл гигантът ще представи предимствата на модела си на събитие в Ню Йорк следващата седмица

24 май 2019, 31 прочитания

Наградите за иновации, IT и аутсорсинг: "Империя онлайн", "Софтсърв България", "Каргил" Наградите за иновации, IT и аутсорсинг: "Империя онлайн", "Софтсърв България", "Каргил"

Победители в категориите "IT продукт на годината", "Иновации в бизнес процесите и операциите" и "Център за споделени услуги на 2019 г."

23 май 2019, 1213 прочитания

24 часа 7 дни

23 май 2019, 6305 прочитания

23 май 2019, 2727 прочитания

23 май 2019, 2450 прочитания

23 май 2019, 2349 прочитания

23 май 2019, 1967 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Витанеа" открива завод за плодови напитки и хранителни добавки в Пловдив през ноември

Инвестицията надхвърля 1.3 млн. лева и залага на устойчивото строителство

Новата дигитална война

След ограничаването на Huawei битката за търговско надмощие между САЩ и Китай вече вещае нова технологична Желязна завеса

Българска кухня от "Космоса"

Заведенията на Николай Григоров - "Ракия бар Ракета","Фабрика дъга", "Спутник" и "Космос", помагат на столицата да се превърне в град с модерна кулинарна култура

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Тихомир Стоянов

С проекта Imaginary Archive Стоянов допринася към все още колебливия диалог за социалистическото минало и ранния Преход

Градът е сцена

Международната програма на "Варненско лято" и "Световен театър в София"