С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 5 сеп 2018, 12:17, 8157 прочитания

Акциите на Nike тръгнаха надолу заради рекламна кампания

Компанията заложи на футболиста Колин Каперник, който стана известен с колениченето по време на американския химн

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Акциите на компанията за спортни стоки Nike загубиха 3.2% от стойността си във вторник, след като фирмата се оказа между чука и наковалнята заради избора си на ново рекламно лице. Nike заложи на Колин Каперник, американски футболист куотърбек, който стана международно известен, след като през 2016 г. започна да коленичи по време на американския химн, който се пуска преди всеки мач. В последствие Каперник беше изгонен от лигата NFL и оттогава все още не е нает от нито един американски отбор, пише Financial Times.

Колениченето на Каперник обаче се превърна в мода сред редица играчи от лигата и се превърна в политически дебат в цялата страна между президента на САЩ Доналд Тръмп, политическите партии и собствениците на отборите от NFL. Последният епизод в драмата, развила се през 2017 г., доведе до това NFL да забрани на футболистите да не уважат химна.


Консервативен бойкот

Причината за спада в цената на акциите на Nike е предимно заради консервативното население на САЩ, което обеща да бойкотира компанията. Рекламата, която включва портрет на Каперник и надпис "Вярвай в нещо дори да е нужно да жертваш всичко", беше приета като открита провокация срещу всички, които смятат, че химнът и знамето трябва да бъдат уважавани.

Президентът на САЩ Доналд Тръмп също коментира случая, като пред консервативната медия Daily Caller каза: "Мисля, че това е ужасно послание и послание, което не трябва да бъде изпращано. Но, от друга страна, именно това прави страната ни велика. Имаме свободата да правим неща, които други хора смятат, че не трябва да правим. Аз лично обаче съм от другата страна."



Ситуацията с Nike отразява и по-мащабен проблем в САЩ, в който компаниите са притиснати да имат политическа позиция по определени въпроси от страна на все по-активните политически млади американци. По този начин обаче фирмите рискуват да бъдат свързвани с определена политическа партия и да загубят клиенти с различни виждания.

Безплатна реклама

Експертите по маркетинг коментират, че от бизнес гледна точка от Nike са взели правилното решение. Карън Уинтърс от MWWPR смята, че вероятността бойкотът да продължи е малка и в крайна сметка чрез тази реклама Nike получава и безплатно ефирно време. Според Apex Marketing Group само за ден Nike е получила медийно съдържание по телевизия, радио и онлайн на стойност 43 млн. долара.

"Nike знае как да прави добър маркетинг и познава много добре клиентите си. Потребителите ще ги наградят", коментира още Уинтърс. Същевременно из социалните медии вече има опити за пренасочване на консервативните клиенти на Nike към друг бранд – New Balance, който прави част от обувките си в САЩ. През 2017 г. беше разкрито, че някои от високопоставените директори в компанията са дарили до 400 хил. долара на кампанията на Доналд Тръмп за президент през 2016 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: NFL Nike бойкот

13 март 2019
София Ивент Център

capital.bg/fintech

Annual FinTech Summit


Запазете своето място сега


Теми в програмата:


  • Тенденции и двигатели за растеж на финтех индустрията
  • PSD2 и възможностите за бизнеса
  • Мобилни плащания и дигитални портфейли
  • Кои са последните технологични иновации на пазара
  • InsureTech: дигиталната трансформация в застраховането
  • Международно сътрудничество и възможности за растеж на екосистемата

Към регистрацията

Прочетете и това

JPMorgan Chase пуска своя криптовалута JPMorgan Chase пуска своя криптовалута

JPM Coin ще може да бъде използвана от клиентите на американската банка за моментални и евтини трансфери на пари

16 фев 2019, 608 прочитания

КЗК в страната на петролните складове 1 КЗК в страната на петролните складове

Антимонополната комисия изследва детайлно базите за горива. Целите може да са две - най-накрая качествен анализ на пазара или предизборна проверка срещу "Лукойл" за злоупотреба с монопол

15 фев 2019, 1863 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Витанеа" открива завод за плодови напитки и хранителни добавки в Пловдив през ноември

Инвестицията надхвърля 1.3 млн. лева и залага на устойчивото строителство

Пионерът в събирането на дългове

Райна Миткова-Тодорова, управляващ директор на "ЕОС Матрикс", пред "Капитал"

Тихият монопол в София продължава

Три различни поръчки, финансирани с пари от ЕС, за над 1200 информационни табла по софийските спирки са дадени на свързани фирми

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Как (не) живеем

Кураторката Вера Млечевска за въпросите, които поставя предстоящото българско участие на Венецианското биенале

Дивото зове

Трима утвърдени български приключенски фотографи и техните "работни дни" на открито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 16.02.2019 Прочетете