Mercedes представи електрическия си SUV, с който ще конкурира Tesla
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Mercedes представи електрическия си SUV, с който ще конкурира Tesla

Моделът беше представен на събитие в Стокхолм от главния изпълнителен директор Дитер Цетше, който го определи като "Началото на нова ера"

Mercedes представи електрическия си SUV, с който ще конкурира Tesla

Новият EQC ще има мощност до 400 конски сили и пробег над 450 км с едно зареждане на батерията

8998 прочитания

Моделът беше представен на събитие в Стокхолм от главния изпълнителен директор Дитер Цетше, който го определи като "Началото на нова ера"

© Reuters


Германският автопроизводител Daimler представи първия изцяло електрически SUV модел на Mercedes, който ще конкурира американската Tesla. Новият EQC ще е с мощност до 400 коня и пробег от над 450 км с едно зареждане на батерията, съобщават агенциите. Производството на първите бройки от модела ще започне в завода на Mercedes в Бремен през 2019 г. Цената засега не е ясна, но Tesla и моделът на "Ягуар" в този сегмент струват средно 80 и 70 хил. долара за щатския пазар, където германците ще предложат колата си през 2020 г. Батерията на Mercedes EQS е 80kW и според производителя тя ще се зарежда от 10 до 80% за 40 минути с бързото зарядно DC.

Бъдещето е в електрическите коли


Представянето на EQC идва две години след като беше обявена новата концепция плъгини на Mercedes - EQ. През последните години германската компания инвестира над 10 млрд. евро в развитие на концепцията и производството на електрическите си модели и над 1 млрд. евро в батерии. Новият SUV е първият от общо десет EQ автомобила, които автопроизводителят планира да пусне до 2022 г. Ограничението на движението на автомобили с двигатели с вътрешно горене във Великобритания и Франция, както и създаването на нискоемисионни зони в цяла Европа стимулират производителите да навлязат все по-бързо на пазара на електромобили.


Доскоро базираната в Калифорния Tesla, която се стреми да изпълнява производствените си цели и да излезе на печалба, нямаше голяма конкуренция. Пазарът обаче става все по-голям. Наскоро Nissan пусна първия си електрически модел за Китай - Sylghy Zero Emission, от завода в азиатската страна, който е комбинация между най-продавания електромобил в световен мащаб - Nissan Leaf, и най-продавания седан в Китай.

Властите в Пекин въвеждат комплексна квотна система, влизаща в сила през 2019 г., която ще изисква автомобилните компании да произвеждат минимален брой електрически автомобили. Те се стремят да забранят изцяло превозните средства на гориво, но все още не са определили срок за това.

Германските марки Porsche и Audi също развиват и работят по свои луксозни електрически автомобили, както и британският Jaguar. По-рано тази година германското правителство задължи Daimler да изтегли 238 хил. автомобила в Германия, след като се установи, че са с със софтуер, който прикрива вредните емисии.


В цяла Европа общо 774 хил. дизелови превозни средства са с такъв софтуер. От Daimler обявиха, че ще изтеглят всички превозни средства, като уточниха, че ще заменят софтуерите им, но отрекоха да има злоупотреби.

Германският автопроизводител Daimler представи първия изцяло електрически SUV модел на Mercedes, който ще конкурира американската Tesla. Новият EQC ще е с мощност до 400 коня и пробег от над 450 км с едно зареждане на батерията, съобщават агенциите. Производството на първите бройки от модела ще започне в завода на Mercedes в Бремен през 2019 г. Цената засега не е ясна, но Tesla и моделът на "Ягуар" в този сегмент струват средно 80 и 70 хил. долара за щатския пазар, където германците ще предложат колата си през 2020 г. Батерията на Mercedes EQS е 80kW и според производителя тя ще се зарежда от 10 до 80% за 40 минути с бързото зарядно DC.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    iavorski avatar :-|
    iavorski

    Пробега е "up to 200 miles". Което е много далеч от 450 км.

    https://jalopnik.com/the-2020-mercedes-benz-eqcs-200-mile-range-is-a-disappo-1828812912

  • 2
    nye35566130 avatar :-|
    nye35566130

    Мъск направи нещо революционно - популяризира електромобила. С това си отряза сам краката. Всички автопроизводители ще изкарат електромобили на пазара, при това с достатъчен капацитет да произвеждат на печалба. Саможертвата на Мъск трябва да е за пример на човечеството. Неговият труд е на път да спаси света поне от парничните газове.

  • 3
    crusible avatar :-?
    crusible

    Започва се! Дори автономността на ЕКЮСИ да е 320км, това е пак не е никак лошо, след като можеш да добавиш още едни 250км пробег за около 40мин. За разстоянията в България, този ел. СУВ е напълно пригоден. Сега остава цената да не се окаже, че ще е като на добре натоварен с екстри ГЛС и може и да пробие.

  • 4
    bst avatar :-|
    Стефан

    Всеки път като се връщам от Бургас по Тракия, на първата бензиностанция е пълно с коли, които сега зареждат за 5-10 мин. Я да увеличим престоя на 40 мин да видим къде точно ще се съберат всичките тия коли и не само, ами и хората в тях трябва да правят нещо 40 мин.

  • 5
    sokratus avatar :-|
    sokratus

    Дитер Цитше се е облякъл много смешно, дънки само и обувки 50 номер със светли подметки!
    И лъже на поразия! За какво е изхарчил €9 млрд!?! За един модел ли? И къде е фабриката за батерии на Мерцедес? За която са изхарчили €1 млрд!?!
    Непрекъснато говорят, че Мъск се бавил, а Мерцедес за 5 години са изхарчили €10 млрд и са обявили един SUV, който не се и произвежда още!
    Мустакати големци и лъжци


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK