С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 сеп 2018, 12:00, 4572 прочитания

"Юниливър България" поиска разрешение от КЗК да купи сладоледите "Дени"

Регулаторът ще направи цялостна оценка за въздействие върху пазара на сладолед

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Юниливър България" е изпратила официално уведомление до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за намерението си да придобие "Сладоледена фабрика" - Велико Търново, става ясно от съобщение на сайта на регулатора. Искането е КЗК да извърши оценка на концентрацията и да се произнесе с решение.

Очаква се покупката да окаже въздействие върху пазара на промишлен сладолед – импулсен, за дома, за кетъринг. Всяко трето заинтересовано лице може да представи информация или да изрази своето писмено становище за сделката и въздействието, което тя може да окаже върху конкуренцията в сектора. След цялостна оценка КЗК ще да се произнесе с окончателно решение.


От началото на юли

В началото на юли т.г. британският концерн Unilever обяви, че купува "Сладоледена фабрика" - Велико Търново, която произвежда сладоледите с марка Denny Ice Cream. Стойността на сделката не беше съобщена.

"Сладоледена фабрика" е основана през 1993 г. от Цветан Цветанов и братовчед му Румен Данчев. Освен тях сега съдружници са и синовете на Цветанов - Александър и Вилиян.



Българското подразделение за сладоледи на Unilever и великотърновската компания се сливат, новата структура е част от Unilever South Central, а Цветан Цветанов е нейният управляващ директор.

Втора по продажби

"Сладоледена фабрика" произвежда цялата гама сладоледи – импулсни (на клечка, във фунийка), фамилни (кутии, големи разфасовки), за ресторанти и барове, торти и др. От доклада за дейността на фирмата през 2017 г. става ясно, че 65% от продажбите са били за българския пазар, 15% - за ЕС, а 20% - за трети страни.

"Сладоледена фабрика" притежава производство във Велико Търново, а през 2016 г. инвестира над 5 млн. лв. и в предприятие в промишлената зона на Дебелец, което утроява капацитета й. Освен това фирмата инвестира над 100 хил. лв. в слънчеви панели, а системата за спестяване на енергия й позволява да намали разходите си до 30%.

По данни на компанията тя е втора по продажби на сладолед в страната с около 15% пазарен дял в обем и 12% в стойност. През тази година дружеството ще приключи с изграждането на логистична база в Стара Загора за 800 палета, в която инвестира около 1 млн. лв. Очакванията са тя да разшири позициите на марката в Южна България и да подобри качеството на дистрибуцията.

Според данните в Търговския регистър финансовите резултати на "Сладоледена фабрика" се подобряват - приходите през 2017 г. са нараснали до 12.174 млн. лв. (11.006 млн. лв. за 2016 г.), а печалбата е достигнала до 2.241 млн. лв. (1.173 млн. лв. за 2016 г).

Над 400 марки

Unilever е един от водещите световни доставчици на продукти за красота и лична хигиена, домашни грижи, храни и напитки, които достигат до 2.5 млрд. потребители дневно в над 190 страни. Корпорацията има 161 хил. служители, отчита продажби за 53.7 млрд. евро през 2017 г. и притежава над 400 марки, сред които Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann, Lipton, Wall, PG Tips, Ben & Jerry's, Magnum, Lynx.

В Южна и Централна Европа групата Unilever работи в сектора на храните, грижа за дома и личната хигиена чрез поделенията Unilever South Central Europe и Unilever Romania. Unilever South Central Europe чрез офиса в Букурещ отговаря за маркетинга и продажбите в Румъния, България, Сърбия, Черна гора и Молдова.

Това не е първата сделка на Unilever на българския пазар на сладолед. През 2011 г. компанията стана собственик на "Дарко", като придоби права над марките, дистрибуторската мрежа и производствените линии.

По различни оценки пазарът на сладолед в страната се оценява на около 100-160 млн. лв. годишно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

11 април 2019г.
Sofia Event Center

capital.bg/ecommerce

Конференция Стратегии за електронна търговия


Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Тенденции при онлайн пазаруването и нови бизнес модели в ерата на онлайн търговията
  • Иновативни услуги и ритейл стратегии
  • Бъдещето на физическите магазини и кои са най-добрите магазини в Европа
  • Как компаниите да предоставят най-доброто дигитално и физическо преживяване на своите клиенти
  • Как технологиите променят начина, по който пазаруваме
  • Нови форми на електронни разплащания
  • Иновации в логистиката при електронната търговия
  • Нарастващата значимост на маркетплейс платформите и какво следва за тях

Към регистрацията

Прочетете и това

ВАС: Компанията "Девин" може да използва марката Devin ВАС: Компанията "Девин" може да използва марката Devin

Магистратите потвърждават решения на Патентното ведомство и Административен съд - София-град

21 фев 2019, 478 прочитания

Microsoft ще помага на европейски организации със система за киберсигурност Microsoft ще помага на европейски организации със система за киберсигурност

Компанията е засякла хакерски атаки срещу институции из целия континент

21 фев 2019, 368 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Bayer предупреди за по-слаби резултати заради забавянето на придобиването на Monsanto

Германската компания все пак отчете по-високи продажби през второто тримесечие

КЗК в страната на петролните складове

Антимонополната комисия изследва детайлно базите за горива. Целите може да са две - най-накрая качествен анализ на пазара или предизборна проверка срещу "Лукойл" за злоупотреба с монопол

Сложното уравнение - пари за обществени медии

Време е за модел на финансиране на БНТ, БНР и БТА, който да им осигурява нормално развитие и независимост

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Ах, Мария

Излезе първата книга на създателката на блога Brain Pickings

Дивото зове

Трима утвърдени български приключенски фотографи и техните "работни дни" на открито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Парламентът задвижи смяната на ЦИК, Brexit без сделка може да бъде блокиран

Емисия

DAILY @7PM // 21.02.2019 Прочетете