"Юниливър България" поиска разрешение от КЗК да купи сладоледите "Дени"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Юниливър България" поиска разрешение от КЗК да купи сладоледите "Дени"

"Юниливър България" поиска разрешение от КЗК да купи сладоледите "Дени"

Регулаторът ще направи цялостна оценка за въздействие върху пазара на сладолед

Мара Георгиева
10083 прочитания

© Надежда Чипева


"Юниливър България" е изпратила официално уведомление до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за намерението си да придобие "Сладоледена фабрика" - Велико Търново, става ясно от съобщение на сайта на регулатора. Искането е КЗК да извърши оценка на концентрацията и да се произнесе с решение.

Очаква се покупката да окаже въздействие върху пазара на промишлен сладолед – импулсен, за дома, за кетъринг. Всяко трето заинтересовано лице може да представи информация или да изрази своето писмено становище за сделката и въздействието, което тя може да окаже върху конкуренцията в сектора. След цялостна оценка КЗК ще да се произнесе с окончателно решение.

От началото на юли

В началото на юли т.г. британският концерн Unilever обяви, че купува "Сладоледена фабрика" - Велико Търново, която произвежда сладоледите с марка Denny Ice Cream. Стойността на сделката не беше съобщена.

"Сладоледена фабрика" е основана през 1993 г. от Цветан Цветанов и братовчед му Румен Данчев. Освен тях сега съдружници са и синовете на Цветанов - Александър и Вилиян.

Българското подразделение за сладоледи на Unilever и великотърновската компания се сливат, новата структура е част от Unilever South Central, а Цветан Цветанов е нейният управляващ директор.

Втора по продажби

"Сладоледена фабрика" произвежда цялата гама сладоледи – импулсни (на клечка, във фунийка), фамилни (кутии, големи разфасовки), за ресторанти и барове, торти и др. От доклада за дейността на фирмата през 2017 г. става ясно, че 65% от продажбите са били за българския пазар, 15% - за ЕС, а 20% - за трети страни.

"Сладоледена фабрика" притежава производство във Велико Търново, а през 2016 г. инвестира над 5 млн. лв. и в предприятие в промишлената зона на Дебелец, което утроява капацитета й. Освен това фирмата инвестира над 100 хил. лв. в слънчеви панели, а системата за спестяване на енергия й позволява да намали разходите си до 30%.

По данни на компанията тя е втора по продажби на сладолед в страната с около 15% пазарен дял в обем и 12% в стойност. През тази година дружеството ще приключи с изграждането на логистична база в Стара Загора за 800 палета, в която инвестира около 1 млн. лв. Очакванията са тя да разшири позициите на марката в Южна България и да подобри качеството на дистрибуцията.

Според данните в Търговския регистър финансовите резултати на "Сладоледена фабрика" се подобряват - приходите през 2017 г. са нараснали до 12.174 млн. лв. (11.006 млн. лв. за 2016 г.), а печалбата е достигнала до 2.241 млн. лв. (1.173 млн. лв. за 2016 г).

Над 400 марки

Unilever е един от водещите световни доставчици на продукти за красота и лична хигиена, домашни грижи, храни и напитки, които достигат до 2.5 млрд. потребители дневно в над 190 страни. Корпорацията има 161 хил. служители, отчита продажби за 53.7 млрд. евро през 2017 г. и притежава над 400 марки, сред които Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann, Lipton, Wall, PG Tips, Ben & Jerry's, Magnum, Lynx.

В Южна и Централна Европа групата Unilever работи в сектора на храните, грижа за дома и личната хигиена чрез поделенията Unilever South Central Europe и Unilever Romania. Unilever South Central Europe чрез офиса в Букурещ отговаря за маркетинга и продажбите в Румъния, България, Сърбия, Черна гора и Молдова.

Това не е първата сделка на Unilever на българския пазар на сладолед. През 2011 г. компанията стана собственик на "Дарко", като придоби права над марките, дистрибуторската мрежа и производствените линии.

По различни оценки пазарът на сладолед в страната се оценява на около 100-160 млн. лв. годишно.

"Юниливър България" е изпратила официално уведомление до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за намерението си да придобие "Сладоледена фабрика" - Велико Търново, става ясно от съобщение на сайта на регулатора. Искането е КЗК да извърши оценка на концентрацията и да се произнесе с решение.

Очаква се покупката да окаже въздействие върху пазара на промишлен сладолед – импулсен, за дома, за кетъринг. Всяко трето заинтересовано лице може да представи информация или да изрази своето писмено становище за сделката и въздействието, което тя може да окаже върху конкуренцията в сектора. След цялостна оценка КЗК ще да се произнесе с окончателно решение.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK