С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 сеп 2018, 12:00, 4586 прочитания

"Юниливър България" поиска разрешение от КЗК да купи сладоледите "Дени"

Регулаторът ще направи цялостна оценка за въздействие върху пазара на сладолед

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Юниливър България" е изпратила официално уведомление до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за намерението си да придобие "Сладоледена фабрика" - Велико Търново, става ясно от съобщение на сайта на регулатора. Искането е КЗК да извърши оценка на концентрацията и да се произнесе с решение.

Очаква се покупката да окаже въздействие върху пазара на промишлен сладолед – импулсен, за дома, за кетъринг. Всяко трето заинтересовано лице може да представи информация или да изрази своето писмено становище за сделката и въздействието, което тя може да окаже върху конкуренцията в сектора. След цялостна оценка КЗК ще да се произнесе с окончателно решение.


От началото на юли

В началото на юли т.г. британският концерн Unilever обяви, че купува "Сладоледена фабрика" - Велико Търново, която произвежда сладоледите с марка Denny Ice Cream. Стойността на сделката не беше съобщена.

"Сладоледена фабрика" е основана през 1993 г. от Цветан Цветанов и братовчед му Румен Данчев. Освен тях сега съдружници са и синовете на Цветанов - Александър и Вилиян.



Българското подразделение за сладоледи на Unilever и великотърновската компания се сливат, новата структура е част от Unilever South Central, а Цветан Цветанов е нейният управляващ директор.

Втора по продажби

"Сладоледена фабрика" произвежда цялата гама сладоледи – импулсни (на клечка, във фунийка), фамилни (кутии, големи разфасовки), за ресторанти и барове, торти и др. От доклада за дейността на фирмата през 2017 г. става ясно, че 65% от продажбите са били за българския пазар, 15% - за ЕС, а 20% - за трети страни.

"Сладоледена фабрика" притежава производство във Велико Търново, а през 2016 г. инвестира над 5 млн. лв. и в предприятие в промишлената зона на Дебелец, което утроява капацитета й. Освен това фирмата инвестира над 100 хил. лв. в слънчеви панели, а системата за спестяване на енергия й позволява да намали разходите си до 30%.

По данни на компанията тя е втора по продажби на сладолед в страната с около 15% пазарен дял в обем и 12% в стойност. През тази година дружеството ще приключи с изграждането на логистична база в Стара Загора за 800 палета, в която инвестира около 1 млн. лв. Очакванията са тя да разшири позициите на марката в Южна България и да подобри качеството на дистрибуцията.

Според данните в Търговския регистър финансовите резултати на "Сладоледена фабрика" се подобряват - приходите през 2017 г. са нараснали до 12.174 млн. лв. (11.006 млн. лв. за 2016 г.), а печалбата е достигнала до 2.241 млн. лв. (1.173 млн. лв. за 2016 г).

Над 400 марки

Unilever е един от водещите световни доставчици на продукти за красота и лична хигиена, домашни грижи, храни и напитки, които достигат до 2.5 млрд. потребители дневно в над 190 страни. Корпорацията има 161 хил. служители, отчита продажби за 53.7 млрд. евро през 2017 г. и притежава над 400 марки, сред които Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann, Lipton, Wall, PG Tips, Ben & Jerry's, Magnum, Lynx.

В Южна и Централна Европа групата Unilever работи в сектора на храните, грижа за дома и личната хигиена чрез поделенията Unilever South Central Europe и Unilever Romania. Unilever South Central Europe чрез офиса в Букурещ отговаря за маркетинга и продажбите в Румъния, България, Сърбия, Черна гора и Молдова.

Това не е първата сделка на Unilever на българския пазар на сладолед. През 2011 г. компанията стана собственик на "Дарко", като придоби права над марките, дистрибуторската мрежа и производствените линии.

По различни оценки пазарът на сладолед в страната се оценява на около 100-160 млн. лв. годишно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

13 март 2019
София Ивент Център

capital.bg/fintech

Annual FinTech Summit


Запазете своето място сега


Теми в програмата:


  • Тенденции и двигатели за растеж на финтех индустрията
  • PSD2 и възможностите за бизнеса
  • Мобилни плащания и дигитални портфейли
  • Кои са последните технологични иновации на пазара
  • InsureTech: дигиталната трансформация в застраховането
  • Международно сътрудничество и възможности за растеж на екосистемата

Към регистрацията

Прочетете и това

Uber понижава таксите за доставка на храни, за да изпревари конкурентите Uber понижава таксите за доставка на храни, за да изпревари конкурентите

Компанията ще започне да предлага на ресторантите възможност за собствени доставки в Ирландия и Великобритания

23 фев 2019, 627 прочитания

"Paysera България" започва експанзия в Румъния "Paysera България" започва експанзия в Румъния

Компанията за дигитални разплащания ще търси за клиенти малки и средни предприятия

23 фев 2019, 1531 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Bayer предупреди за по-слаби резултати заради забавянето на придобиването на Monsanto

Германската компания все пак отчете по-високи продажби през второто тримесечие

Когато Европа започне да киха

Икономиката на Стария континент губи мощност, а данните в България показват разочароваща инвестиционна активност

Новите дрехи на Vogue

Американската медийна група Condé Nast променя бизнес модела си в опит да спаси печатните си издания

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Старци разбойници

Остаряването със здрав дух и здраво тяло е въпрос преди всичко на лични усилия, активни възрастни хора с вкус към живота

30 something

"30" на Симона Костова беше представен на Международния филмов фестивал в Ротердам и в Берлин

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 23.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.02.2019 Прочетете