С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 сеп 2018, 9:30, 2904 прочитания

Инвеститорите срещу Volkswagen: процес за 9.2 млрд. евро

Инвеститорите обвиняват компанията в загуби поради укриване на точна информация за дизеловия скандал

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Тази седмица започва процес срещу Volkswagen, в който инвеститори на компанията търсят компенсации за загубите, причинени от скандала "Дизелгейт" през 2015 г. Потърпевшите твърдят, че според германския закон Volkswagen са били длъжни да уведомят инвеститорите си за последствията от такъв сериозен скандал, преди американските власти да направят изявлението си. Volkswagen признава, че систематично е лъгала при тестовете за емисии, но не и за укриване на информация от акционерите си.

Инвеститорите търсят компенсация


Този понеделник започва процес в съда в Брауншвайг, близо до централата на Volkswagen, в който акционери на компанията обвиняват производителя на коли в укриване на важна за инвеститорите информация. В иска - широк пакет от 1670 жалби, се твърди, че при сериозните криминални действия на Volkswagen компанията е трябвало да предупреди акционерите си, преди новината за нарушението да стане публично достояние.

На 18 септември 2015 г. американската агенция за защита на околната среда обвини Volkswagen в систематични нарушения и лъжи за нивата на замърсяване, причинявани от дизеловите им коли. Това доведе до рекордни глоби и наказания за германската компания на стойност от 27.4 млрд. евро. В рамките на месец от разгорелия се скандал акциите на VW паднаха с до 37%, което сериозно ощети институционалните акционери на дружеството.

Ощетените инвеститори търсят компенсация на стойност от 9.2 млрд. евро от Volkswagen. Германската компания си признава за систематичните нарушения при емисиите на дизеловите им коли, но твърди, че не е укрила неправомерно информация. Стратегията на Volkswagen и до момента е да твърди, че бордът на директорите не е знаел за нередностите и нарушенията са били извършени на ниско управително ниво.



Защитата на Volkswagen

Според становището на VW за предстоящото дело производителят на коли вече е бил в преговори с американската Агенция за защита на околната среда и е правел планове да обяви, че връща в сервизите замърсяващите автомобили. Агенцията е изненадала VW с публичното си становище, тъй като при предишни случаи на нарушение не е имало публични изяви и производителите са стигали до съгласие с регулатора.

Volkswagen също твърдят, че при предишни подобни случаи глобите от Агенцията за околната среда не са надвишавали 200 млн. долара. В такъв случай по германските закони не би се изисквало да се дава информация на инвеститорите. Това се съчетава с по-обширното твърдение, че бордът на директорите не е бил осведомен за нарушенията.

Позицията на обвинителите

Адвокатите на ощетените акционери обаче твърдят, че дори при знание само на по-ниските нива мениджмънт това все пак означава, че дивизионни началници са били наясно с криминалната ситуация и че следователно VW като компания е била задължена да осигури точна информация на акционерите си.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Меките начини да се пораздвижи железницата Меките начини да се пораздвижи железницата

Вагон-ресторантите, онлайн продажбите на билети и обезщетенията за закъснения са лесни мерки, които могат да засилят интереса към компанията

20 сеп 2019, 167 прочитания

Споделеното падение на WeWork Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

20 сеп 2019, 194 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Хедж фондовете и Уолстрийт прибират печалбите от търговията с въглеродни емисии

Секторът бележи ръст след десетилетен спад

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант