С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 сеп 2018, 14:11, 8137 прочитания

Собственикът на T-Market привлече 300 млн. евро финансиране

Литовската компания емитира облигационна емисия, приходите от коята ще инвестира в експанзия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Литовската компания Maxima Grupe, която развива търговски вериги в няколко балтийски и източноевропейски държави, включително и България, дебютира на международните финансови пазари с продажба на облигации за 300 млн. евро. Книжата са 5-годишни с купонно плащане от 3.25%. Записани са от 60 инвеститори от 14 държави, като предстои листването им за търговия на борсата Euronext в Дъблин и Nasdaq във Вилнюс. От съобщение на дружеството след процедурата става ясно, че набраните средства ще се инвестират в разширяване на бизнеса на групата в страните, в които оперира.

Историческа стъпка за веригата


В България "Максима груп" е собственик на магазините за хранителни стоки T-Market, като към момента супермаркетите във веригата са 71. Само за последните две години експанзията доведе до увеличаване на мрежата с 20 магазина и нарастване на оборота с почти 50% за периода, посочват в прессъобщение от дружеството. От отчета му за 2017 г. е видно, че на годишна база приходите му растат с близо 25% до 216 млн. лв., а резултатът от дейността е загуба в размер на 9.4 млн. лв. при загуба от 11.6 млн. лв. година по-рано.

През тази година веригата вече отвори шест магазина T-Market, от които два в София и по един в Ямбол, Карнобат, Несебър и Велико Търново. До края на 2018 предстои откриване на три нови обекта. Компанията обикновено наема по 20-25 души за един магазин, уточниха от дружеството за "Капитал".

Решението на литовската група да тества интереса на финансовите пазари с продажба на облигации е събитие за балтийския регион не само с размера на емисията, но и с включването на местни и международни институционални инвеститори в предлагането. "Успешното предлагане е историческа стъпка за "Максима груп", коментира главният изпълнителен директор на Далиус Мисиунас в прессъобщение след процедурата. "Това е доказателство, че компанията е достигнала степен на зрялост, която ни позволи да получим доверието на международните инвеститори и да се ползваме от същите финансови инструменти, с които и големите европейски ритейлъри", добавя още ръководителят на литовската група.



Maxima Grupe развива бизнес с търговски вериги в балтийските държави, като нейни са Stokrotka и Aldik в Полша, T-Market в България и електронната платформа за търговия с плодове и зеленчуци Barbora, която оперира в Литва и Латвия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Меките начини да се пораздвижи железницата Меките начини да се пораздвижи железницата

Вагон-ресторантите, онлайн продажбите на билети и обезщетенията за закъснения са лесни мерки, които могат да засилят интереса към компанията

20 сеп 2019, 295 прочитания

Споделеното падение на WeWork Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

20 сеп 2019, 301 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Фондът от ЮАР Hystead е купил и бившия Carrefour в The Mall за 40.5 млн. лв.

Компанията ще намали площта на хипермаркета, който ще е "Билла", и ще направи още магазини

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант