С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 сеп 2018, 14:11, 3568 прочитания

Собственикът на T-Market привлече 300 млн. евро финансиране

Литовската компания емитира облигационна емисия, приходите от коята ще инвестира в експанзия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Най-големите вериги: Нов растеж

Средно продажбите на търговците на дребно за втора поредна година растат с 10%, а печалбите - с 24%

27 авг 2018

"Максима България" ще открие пет нови магазина T-Market през 2018

Компанията отчита 25% ръст на приходите от продажби до 222 млн. лв. през миналата година

9 май 2018

Собственикът на българската "T маркет" купи полската търговска верига Emperia

Крайната цена на сделката е на стойност 276 млн. евро и й дава достъп до 20% от полския пазар

25 апр 2018

Осем вериги са с продажби за над 100 млн. лв. в България

При 1% ръст на пазара през 2016 г. тридесетте най-големи вериги успяват да постигнат 11%

29 сеп 2017
Литовската компания Maxima Grupe, която развива търговски вериги в няколко балтийски и източноевропейски държави, включително и България, дебютира на международните финансови пазари с продажба на облигации за 300 млн. евро. Книжата са 5-годишни с купонно плащане от 3.25%. Записани са от 60 инвеститори от 14 държави, като предстои листването им за търговия на борсата Euronext в Дъблин и Nasdaq във Вилнюс. От съобщение на дружеството след процедурата става ясно, че набраните средства ще се инвестират в разширяване на бизнеса на групата в страните, в които оперира.

Историческа стъпка за веригата

В България "Максима груп" е собственик на магазините за хранителни стоки T-Market, като към момента супермаркетите във веригата са 71. Само за последните две години експанзията доведе до увеличаване на мрежата с 20 магазина и нарастване на оборота с почти 50% за периода, посочват в прессъобщение от дружеството. От отчета му за 2017 г. е видно, че на годишна база приходите му растат с близо 25% до 216 млн. лв., а резултатът от дейността е загуба в размер на 9.4 млн. лв. при загуба от 11.6 млн. лв. година по-рано.

През тази година веригата вече отвори шест магазина T-Market, от които два в София и по един в Ямбол, Карнобат, Несебър и Велико Търново. До края на 2018 предстои откриване на три нови обекта. Компанията обикновено наема по 20-25 души за един магазин, уточниха от дружеството за "Капитал".

Решението на литовската група да тества интереса на финансовите пазари с продажба на облигации е събитие за балтийския регион не само с размера на емисията, но и с включването на местни и международни институционални инвеститори в предлагането. "Успешното предлагане е историческа стъпка за "Максима груп", коментира главният изпълнителен директор на Далиус Мисиунас в прессъобщение след процедурата. "Това е доказателство, че компанията е достигнала степен на зрялост, която ни позволи да получим доверието на международните инвеститори и да се ползваме от същите финансови инструменти, с които и големите европейски ритейлъри", добавя още ръководителят на литовската група.



Maxima Grupe развива бизнес с търговски вериги в балтийските държави, като нейни са Stokrotka и Aldik в Полша, T-Market в България и електронната платформа за търговия с плодове и зеленчуци Barbora, която оперира в Литва и Латвия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

"Иновейшън акселерейтър България" се включва в стартъп екосистемата "Иновейшън акселерейтър България" се включва в стартъп екосистемата

Организацията структурира собствен инвестиционен фонд, който ще помага на пет компании годишно

26 сеп 2018, 140 прочитания

Изложителите на техническия панаир в Пловдив продължават да намаляват 1 Изложителите на техническия панаир в Пловдив продължават да намаляват

През 2017 г. компанията на Георги Гергов заличава изкуствената си печалба от предната година

25 сеп 2018, 2078 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Фондът от ЮАР Hystead е купил и бившия Carrefour в The Mall за 40.5 млн. лв.

Компанията ще намали площта на хипермаркета, който ще е "Билла", и ще направи още магазини

Как работи "мекият фашизъм" на Орбан

Унгария е предупреждение за това какво може да се случи, когато безскрупулен популист е оставен да управлява безконтролно

Няма дим без огън

Защо двама журналисти бяха задържани в полето край Радомир

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

10 Corso Como в Ню Йорк

Концептуалният милански магазин на Карла Соцани вече стъпи и в Америка

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Германската Leoni започва инвестиция за 32 млн. евро в Плевен, нова фабрика за ловно оръжие в Габрово, кои са най-големите търговци на дрехи и обувки

Емисия

DAILY @7AM // 26.09.2018 Прочетете