С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 сеп 2018, 13:08, 2203 прочитания

Търговската война може да откаже Volvo oт планираното IPO

Aко първичното публично предлагане все пак се състои тази година, то ще е най-голямото на шведската фондова борса след това на Telia

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският собственик на Volvo – Geely, ще забави първичното публично предлагане на шведския автомобилен производител заради притеснения относно оценката му на фона на глобалната търговска война, съобщава Financial Times.

Листването


Първоначалните планове на китайския концерн бяха да осъществи IPO преди края на годината. Но въпреки че Geely вярва, че може да осигури на Volvo оценка в размер на 30 млрд. долара, инвеститорите, много от които са свързани с шведските пенсионни фондове, имат притеснения, че акциите на компанията ще поевтинеят след листването.

"Важно е да знаем, че имаме пространство, така че да можем да погледнем инвеститорите в очите година след IPO-то", казa изпълнителният директор на Volvo Хакан Самуелсон. "Все още е вариант, доста реалистичен вариант, но няма да се случи веднага. Точното време трябва да е оптимално", коментира още той.

Aко първичното публично предлагане на Volvo все пак се състои тази година, то ще е най-голямото на шведската фондова борса след това на Telia, когато подобно на настоящите опасения акциите на телекома поевтиняха веднага след листването. Самуелсон каза "условията в момента не са оптимални, а бизнесът се нуждае от стабилни пазарни условия", за да осъществи операцията. Въпреки това крайното решение зависи от собственика на Geely Ли Шуфу.



Рисковете

Както всички големи производители на автомобили, Volvo е изправена пред потенциални загуби в резултат от световната търговска война, в която САЩ заплашиха да увеличат митата за внос на коли от Китай и Европа.

Шведският автомобилен производител, който има заводи в Китай и Европа, както и новопостроен обект в САЩ, вече е започнал да премества производството си, за да избегне допълнителни разходи. Моделът XC60, който е предназначен за щатския пазар, ще се произвежда в Торшланда, Швеция, вместо в Китай. По думите на Самуелсон изходът от преговорите между трите страни "действително е труден за прогнозиране".

В момента САЩ се стремят да прекратят дисбаланса в търговията както с Китай, така и с ЕС, като за целта наложиха търговски мита на вноса на стоки на стойност 50 млрд. долара, като заплашват да продължат напред с наказателни мита на още стоки на обща стойност 200 млрд. долара.

Плановете


Отделно изпълнителният директор удължи договора си с компанията до 2022 г. Самуелсон посочва, че новият му договор по-скоро цели той да е начело на компанията при пускането на първата автономна кола на Volvo през 2021 г., отколкото да маркира някакъв срок, в който ще има IPO.

"Нямаме фиксиран график и не бързаме", каза той. "Нямам амбиция да съм главен изпълнителен директор на компанията. Виждам, че това не е толкова вълнуващо, колкото да бъда изпълнителен директор на непублична компания. Доста съм неутрален", коментира още той.

Volvo все още се придържа към амбициозния си план за удвояване на продажбите и увеличаване на маржовете на печалба с 50% до средата на следващото десетилетие. Миналата седмица компанията представи концепция за автономен автомобил, в който пътниците спят в легло, побрано в купето. Производителят вярва, че този продукт може да замени кратките полети или нощните влакове.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ток и спици 1 Ток и спици

Производството на електрически велосипеди в България е в бум

25 апр 2019, 1365 прочитания

Арктическата лисица в България Арктическата лисица в България

Шведската компания Fjällräven стъпи на българския пазар с първи самостоятелен магазин

25 апр 2019, 650 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Собственикът на T-Market привлече 300 млн. евро финансиране

Литовската компания емитира облигационна емисия, приходите от коята ще инвестира в експанзия

Фотоистория: Катедралата "Нотр Дам" – емблемата на Париж

Строителството започва през 1163 г. и завършва през 1345 г., като сградата се смята за шедьовър на готическата архитектура

Алън Мертнер: Алгоритъмът постоянно се променя

Директорът рекламно инженерство във Facebook пред "Капитал"

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Малко късмет за по-късно"

Талантлив дебют за поколението, изгубено в прехода

20 въпроса: Палми Ранчев

"Писането дълго време беше нелегалното ми занимание"