С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 сеп 2018, 13:08, 2311 прочитания

Търговската война може да откаже Volvo oт планираното IPO

Aко първичното публично предлагане все пак се състои тази година, то ще е най-голямото на шведската фондова борса след това на Telia

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският собственик на Volvo – Geely, ще забави първичното публично предлагане на шведския автомобилен производител заради притеснения относно оценката му на фона на глобалната търговска война, съобщава Financial Times.

Листването


Първоначалните планове на китайския концерн бяха да осъществи IPO преди края на годината. Но въпреки че Geely вярва, че може да осигури на Volvo оценка в размер на 30 млрд. долара, инвеститорите, много от които са свързани с шведските пенсионни фондове, имат притеснения, че акциите на компанията ще поевтинеят след листването.

"Важно е да знаем, че имаме пространство, така че да можем да погледнем инвеститорите в очите година след IPO-то", казa изпълнителният директор на Volvo Хакан Самуелсон. "Все още е вариант, доста реалистичен вариант, но няма да се случи веднага. Точното време трябва да е оптимално", коментира още той.

Aко първичното публично предлагане на Volvo все пак се състои тази година, то ще е най-голямото на шведската фондова борса след това на Telia, когато подобно на настоящите опасения акциите на телекома поевтиняха веднага след листването. Самуелсон каза "условията в момента не са оптимални, а бизнесът се нуждае от стабилни пазарни условия", за да осъществи операцията. Въпреки това крайното решение зависи от собственика на Geely Ли Шуфу.



Рисковете

Както всички големи производители на автомобили, Volvo е изправена пред потенциални загуби в резултат от световната търговска война, в която САЩ заплашиха да увеличат митата за внос на коли от Китай и Европа.

Шведският автомобилен производител, който има заводи в Китай и Европа, както и новопостроен обект в САЩ, вече е започнал да премества производството си, за да избегне допълнителни разходи. Моделът XC60, който е предназначен за щатския пазар, ще се произвежда в Торшланда, Швеция, вместо в Китай. По думите на Самуелсон изходът от преговорите между трите страни "действително е труден за прогнозиране".

В момента САЩ се стремят да прекратят дисбаланса в търговията както с Китай, така и с ЕС, като за целта наложиха търговски мита на вноса на стоки на стойност 50 млрд. долара, като заплашват да продължат напред с наказателни мита на още стоки на обща стойност 200 млрд. долара.

Плановете


Отделно изпълнителният директор удължи договора си с компанията до 2022 г. Самуелсон посочва, че новият му договор по-скоро цели той да е начело на компанията при пускането на първата автономна кола на Volvo през 2021 г., отколкото да маркира някакъв срок, в който ще има IPO.

"Нямаме фиксиран график и не бързаме", каза той. "Нямам амбиция да съм главен изпълнителен директор на компанията. Виждам, че това не е толкова вълнуващо, колкото да бъда изпълнителен директор на непублична компания. Доста съм неутрален", коментира още той.

Volvo все още се придържа към амбициозния си план за удвояване на продажбите и увеличаване на маржовете на печалба с 50% до средата на следващото десетилетие. Миналата седмица компанията представи концепция за автономен автомобил, в който пътниците спят в легло, побрано в купето. Производителят вярва, че този продукт може да замени кратките полети или нощните влакове.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 918 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1016 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Собственикът на T-Market привлече 300 млн. евро финансиране

Литовската компания емитира облигационна емисия, приходите от коята ще инвестира в експанзия

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата