Търговската война може да откаже Volvo oт планираното IPO
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Търговската война може да откаже Volvo oт планираното IPO

Volvo все още се придържа към амбициозния си план за удвояване на продажбите и увеличаване на маржовете на печалба с 50% до средата на следващото десетилетие

Търговската война може да откаже Volvo oт планираното IPO

Aко първичното публично предлагане все пак се състои тази година, то ще е най-голямото на шведската фондова борса след това на Telia

2527 прочитания

Volvo все още се придържа към амбициозния си план за удвояване на продажбите и увеличаване на маржовете на печалба с 50% до средата на следващото десетилетие

© Reuters


Китайският собственик на Volvo – Geely, ще забави първичното публично предлагане на шведския автомобилен производител заради притеснения относно оценката му на фона на глобалната търговска война, съобщава Financial Times.

Листването

Първоначалните планове на китайския концерн бяха да осъществи IPO преди края на годината. Но въпреки че Geely вярва, че може да осигури на Volvo оценка в размер на 30 млрд. долара, инвеститорите, много от които са свързани с шведските пенсионни фондове, имат притеснения, че акциите на компанията ще поевтинеят след листването.

"Важно е да знаем, че имаме пространство, така че да можем да погледнем инвеститорите в очите година след IPO-то", казa изпълнителният директор на Volvo Хакан Самуелсон. "Все още е вариант, доста реалистичен вариант, но няма да се случи веднага. Точното време трябва да е оптимално", коментира още той.

Aко първичното публично предлагане на Volvo все пак се състои тази година, то ще е най-голямото на шведската фондова борса след това на Telia, когато подобно на настоящите опасения акциите на телекома поевтиняха веднага след листването. Самуелсон каза "условията в момента не са оптимални, а бизнесът се нуждае от стабилни пазарни условия", за да осъществи операцията. Въпреки това крайното решение зависи от собственика на Geely Ли Шуфу.

Рисковете

Както всички големи производители на автомобили, Volvo е изправена пред потенциални загуби в резултат от световната търговска война, в която САЩ заплашиха да увеличат митата за внос на коли от Китай и Европа.

Шведският автомобилен производител, който има заводи в Китай и Европа, както и новопостроен обект в САЩ, вече е започнал да премества производството си, за да избегне допълнителни разходи. Моделът XC60, който е предназначен за щатския пазар, ще се произвежда в Торшланда, Швеция, вместо в Китай. По думите на Самуелсон изходът от преговорите между трите страни "действително е труден за прогнозиране".

В момента САЩ се стремят да прекратят дисбаланса в търговията както с Китай, така и с ЕС, като за целта наложиха търговски мита на вноса на стоки на стойност 50 млрд. долара, като заплашват да продължат напред с наказателни мита на още стоки на обща стойност 200 млрд. долара.

Плановете

Отделно изпълнителният директор удължи договора си с компанията до 2022 г. Самуелсон посочва, че новият му договор по-скоро цели той да е начело на компанията при пускането на първата автономна кола на Volvo през 2021 г., отколкото да маркира някакъв срок, в който ще има IPO.

"Нямаме фиксиран график и не бързаме", каза той. "Нямам амбиция да съм главен изпълнителен директор на компанията. Виждам, че това не е толкова вълнуващо, колкото да бъда изпълнителен директор на непублична компания. Доста съм неутрален", коментира още той.

Volvo все още се придържа към амбициозния си план за удвояване на продажбите и увеличаване на маржовете на печалба с 50% до средата на следващото десетилетие. Миналата седмица компанията представи концепция за автономен автомобил, в който пътниците спят в легло, побрано в купето. Производителят вярва, че този продукт може да замени кратките полети или нощните влакове.

Китайският собственик на Volvo – Geely, ще забави първичното публично предлагане на шведския автомобилен производител заради притеснения относно оценката му на фона на глобалната търговска война, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK