Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 сеп 2018, 12:00, 2330 прочитания

Банките в САЩ привличат клиентите си с танцуващи роботи и безплатни напитки

Според банкерите модернизацията засилва лоялността и доверието към институцията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Безплатен Wi-Fi, капучино на промоция, произведения на изкуството и танцуващи работи са част от нещата, които банките в САЩ предлагат, за да убедят клиентите си, че няма нищо странно в това да посетят банков клон във века на технологиите, разказва Reuters.

В наши дни повечето клиенти предпочитат да извършват банкови операции ежедневно чрез смартфоните си, тъй като е по-удобно и евтино. Клоновете обаче се нуждаят от тях, за да им дават съвети, предлагат разрешения на проблеми по сметките или да им помагат да вземат по-добро решение за инвестиции на средствата си.


Да заложим на технологията

Затова банките опитват всички възможни варианти, за да привлекат вниманието на клиентите. JP Morgan например се е фокусирала върху местното изкуство, Bank of America акцентира върху новите технологиите чрез своите "технологични барове", а в HSBC човекоподобният робот Пепър поздравява посетителите, като им маха с ръка и им намига.

Привличането на потребители чрез модерна технология, зони за консултация и модерен декор е само началото, казват консултанти и дизайнери. Предизвикателството е да превърнат това в печелившо за банките, както и да засили лоялността към тях.



"Иновативният дизайн помага за успеха ни", твърди Брандън Ларсън, директор във финансово-консултантската компания Novantas. "Нещото, което е трудно да се направи, е хората да приемат това като част от отношенията си с институцията. С други думи - може ли капучино да продаде ипотека", обяснява още той.

По-голяма ли ще е печалбата

Reuters интервюира осем редовни клиенти на Capital One, банка-кафе в Ню Йорк, и изводът е, че целите на банката може би ще се постигнат по-трудно. Шестима от тях казват, че посещават банката, за да си заредят телефона или за да си вземат студено кафе, но не и за да извършат транзакции или да са клиенти. "Идвам тук само за безплатния Wi-Fi", казва Чай Лий, клиент на Chase.

Той обяснява, че няма планове да сменя банката си и че ако си отвори нова сметка, ще се ръководи от това да избере най-добрия лихвен план. Пепър може да предлага на клиентите да възпроизведе прогнозата за времето, но не може да им открие банкова сметка или да отговоря на сложни финансови въпроси. Засега обаче банкерите обясняват, че привличащите окото елементи са повече от маркетинг инструменти.

Джеръми Балкин, директор по иновациите на пазара в САЩ, коментира, че клонът на банката на Пето авеню е отворил с 20% повече сметки през юли, когато роботът Пепър е бил там, в сравнение с година по-рано.
"Честно казано, Пепър е историческо изобретение. Няма общо с маркетинга. Той е част от нашето семейство в клона."
Джеръми Балкин, директор по иновациите в HSBC, САЩ


Capital One смята кафе модела си за успешен и обмисля да отвори нови клонове във Вашингтон и Сан Диего. Засега те са общо 33, като банката работи съвместно с кафе веригата Peet’s Coffee. Лия Дейн, директор на банковия маркетинг и ритейл продажбите, казва пред Reuters, че половината от посетителите на банката не са нейни клиенти, което е добре, защото повече хора се запознават с бранда. Тя не коментира дали банката печели повече от това, но отбелязва "ако не бяхме доволни, щяхме да спрем".

Надежда за по-добро дигитално предлагане


Остава един въпрос пред банките - дали чрез технологията ще променят навиците на потребителите. За банките в САЩ технологичният процес е доста труден - за разлика от конкурентите в Европа и Азия, които са по-напред с дигиталните продукти и клиентите им са свикнали да правят повечето неща онлайн. Американските банки обаче изпитват трудности и не са много конкурентоспособни, защото нямат силна клонова мрежа.

Някои анализатори смятат, че трябва да инвестират в подобряването на дигиталните си продукти. Според тях клиентите в САЩ посещават клоновете по-често, защото са притеснени от технологията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 447 прочитания

Онлайн търговията – с добър имунитет Онлайн търговията – с добър имунитет

Интернет бе сочен за бъдещето на ритейла и преди кризата. Сега значението му рязко се увеличи

3 апр 2020, 954 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Кауфланд България" пуска собствена марка и за детски дрехи

Това е поредната линия разработени продукти на германската верига в страната

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10