С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 сеп 2018, 12:00, 1959 прочитания

Банките в САЩ привличат клиентите си с танцуващи роботи и безплатни напитки

Според банкерите модернизацията засилва лоялността и доверието към институцията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Безплатен Wi-Fi, капучино на промоция, произведения на изкуството и танцуващи работи са част от нещата, които банките в САЩ предлагат, за да убедят клиентите си, че няма нищо странно в това да посетят банков клон във века на технологиите, разказва Reuters.

В наши дни повечето клиенти предпочитат да извършват банкови операции ежедневно чрез смартфоните си, тъй като е по-удобно и евтино. Клоновете обаче се нуждаят от тях, за да им дават съвети, предлагат разрешения на проблеми по сметките или да им помагат да вземат по-добро решение за инвестиции на средствата си.


Да заложим на технологията

Затова банките опитват всички възможни варианти, за да привлекат вниманието на клиентите. JP Morgan например се е фокусирала върху местното изкуство, Bank of America акцентира върху новите технологиите чрез своите "технологични барове", а в HSBC човекоподобният робот Пепър поздравява посетителите, като им маха с ръка и им намига.

Привличането на потребители чрез модерна технология, зони за консултация и модерен декор е само началото, казват консултанти и дизайнери. Предизвикателството е да превърнат това в печелившо за банките, както и да засили лоялността към тях.



"Иновативният дизайн помага за успеха ни", твърди Брандън Ларсън, директор във финансово-консултантската компания Novantas. "Нещото, което е трудно да се направи, е хората да приемат това като част от отношенията си с институцията. С други думи - може ли капучино да продаде ипотека", обяснява още той.

По-голяма ли ще е печалбата

Reuters интервюира осем редовни клиенти на Capital One, банка-кафе в Ню Йорк, и изводът е, че целите на банката може би ще се постигнат по-трудно. Шестима от тях казват, че посещават банката, за да си заредят телефона или за да си вземат студено кафе, но не и за да извършат транзакции или да са клиенти. "Идвам тук само за безплатния Wi-Fi", казва Чай Лий, клиент на Chase.

Той обяснява, че няма планове да сменя банката си и че ако си отвори нова сметка, ще се ръководи от това да избере най-добрия лихвен план. Пепър може да предлага на клиентите да възпроизведе прогнозата за времето, но не може да им открие банкова сметка или да отговоря на сложни финансови въпроси. Засега обаче банкерите обясняват, че привличащите окото елементи са повече от маркетинг инструменти.

Джеръми Балкин, директор по иновациите на пазара в САЩ, коментира, че клонът на банката на Пето авеню е отворил с 20% повече сметки през юли, когато роботът Пепър е бил там, в сравнение с година по-рано.
"Честно казано, Пепър е историческо изобретение. Няма общо с маркетинга. Той е част от нашето семейство в клона."
Джеръми Балкин, директор по иновациите в HSBC, САЩ


Capital One смята кафе модела си за успешен и обмисля да отвори нови клонове във Вашингтон и Сан Диего. Засега те са общо 33, като банката работи съвместно с кафе веригата Peet’s Coffee. Лия Дейн, директор на банковия маркетинг и ритейл продажбите, казва пред Reuters, че половината от посетителите на банката не са нейни клиенти, което е добре, защото повече хора се запознават с бранда. Тя не коментира дали банката печели повече от това, но отбелязва "ако не бяхме доволни, щяхме да спрем".

Надежда за по-добро дигитално предлагане


Остава един въпрос пред банките - дали чрез технологията ще променят навиците на потребителите. За банките в САЩ технологичният процес е доста труден - за разлика от конкурентите в Европа и Азия, които са по-напред с дигиталните продукти и клиентите им са свикнали да правят повечето неща онлайн. Американските банки обаче изпитват трудности и не са много конкурентоспособни, защото нямат силна клонова мрежа.

Някои анализатори смятат, че трябва да инвестират в подобряването на дигиталните си продукти. Според тях клиентите в САЩ посещават клоновете по-често, защото са притеснени от технологията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ток и спици 1 Ток и спици

Производството на електрически велосипеди в България е в бум

25 апр 2019, 1323 прочитания

Арктическата лисица в България Арктическата лисица в България

Шведската компания Fjällräven стъпи на българския пазар с първи самостоятелен магазин

25 апр 2019, 650 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Кауфланд България" пуска собствена марка и за детски дрехи

Това е поредната линия разработени продукти на германската верига в страната

Имплозия на "Позитано" 20

След бламирането на Корнелия Нинова за евролистата въпросът е накъде е поела БСП и кой я води

Как Facebook ни управлява

Алгоритмите в интернет отговарят за това какво виждат и дори говорят милиарди души в целия свят

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Изложба "Галактика"

Историята на над сто години научна фантастика показва Kunsthal Rotterdam

20 въпроса: Палми Ранчев

"Писането дълго време беше нелегалното ми занимание"