С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 сеп 2018, 12:00, 2167 прочитания

Банките в САЩ привличат клиентите си с танцуващи роботи и безплатни напитки

Според банкерите модернизацията засилва лоялността и доверието към институцията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Безплатен Wi-Fi, капучино на промоция, произведения на изкуството и танцуващи работи са част от нещата, които банките в САЩ предлагат, за да убедят клиентите си, че няма нищо странно в това да посетят банков клон във века на технологиите, разказва Reuters.

В наши дни повечето клиенти предпочитат да извършват банкови операции ежедневно чрез смартфоните си, тъй като е по-удобно и евтино. Клоновете обаче се нуждаят от тях, за да им дават съвети, предлагат разрешения на проблеми по сметките или да им помагат да вземат по-добро решение за инвестиции на средствата си.


Да заложим на технологията

Затова банките опитват всички възможни варианти, за да привлекат вниманието на клиентите. JP Morgan например се е фокусирала върху местното изкуство, Bank of America акцентира върху новите технологиите чрез своите "технологични барове", а в HSBC човекоподобният робот Пепър поздравява посетителите, като им маха с ръка и им намига.

Привличането на потребители чрез модерна технология, зони за консултация и модерен декор е само началото, казват консултанти и дизайнери. Предизвикателството е да превърнат това в печелившо за банките, както и да засили лоялността към тях.



"Иновативният дизайн помага за успеха ни", твърди Брандън Ларсън, директор във финансово-консултантската компания Novantas. "Нещото, което е трудно да се направи, е хората да приемат това като част от отношенията си с институцията. С други думи - може ли капучино да продаде ипотека", обяснява още той.

По-голяма ли ще е печалбата

Reuters интервюира осем редовни клиенти на Capital One, банка-кафе в Ню Йорк, и изводът е, че целите на банката може би ще се постигнат по-трудно. Шестима от тях казват, че посещават банката, за да си заредят телефона или за да си вземат студено кафе, но не и за да извършат транзакции или да са клиенти. "Идвам тук само за безплатния Wi-Fi", казва Чай Лий, клиент на Chase.

Той обяснява, че няма планове да сменя банката си и че ако си отвори нова сметка, ще се ръководи от това да избере най-добрия лихвен план. Пепър може да предлага на клиентите да възпроизведе прогнозата за времето, но не може да им открие банкова сметка или да отговоря на сложни финансови въпроси. Засега обаче банкерите обясняват, че привличащите окото елементи са повече от маркетинг инструменти.

Джеръми Балкин, директор по иновациите на пазара в САЩ, коментира, че клонът на банката на Пето авеню е отворил с 20% повече сметки през юли, когато роботът Пепър е бил там, в сравнение с година по-рано.
"Честно казано, Пепър е историческо изобретение. Няма общо с маркетинга. Той е част от нашето семейство в клона."
Джеръми Балкин, директор по иновациите в HSBC, САЩ


Capital One смята кафе модела си за успешен и обмисля да отвори нови клонове във Вашингтон и Сан Диего. Засега те са общо 33, като банката работи съвместно с кафе веригата Peet’s Coffee. Лия Дейн, директор на банковия маркетинг и ритейл продажбите, казва пред Reuters, че половината от посетителите на банката не са нейни клиенти, което е добре, защото повече хора се запознават с бранда. Тя не коментира дали банката печели повече от това, но отбелязва "ако не бяхме доволни, щяхме да спрем".

Надежда за по-добро дигитално предлагане


Остава един въпрос пред банките - дали чрез технологията ще променят навиците на потребителите. За банките в САЩ технологичният процес е доста труден - за разлика от конкурентите в Европа и Азия, които са по-напред с дигиталните продукти и клиентите им са свикнали да правят повечето неща онлайн. Американските банки обаче изпитват трудности и не са много конкурентоспособни, защото нямат силна клонова мрежа.

Някои анализатори смятат, че трябва да инвестират в подобряването на дигиталните си продукти. Според тях клиентите в САЩ посещават клоновете по-често, защото са притеснени от технологията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

"Теленор" отбеляза пореден ръст на приходи и печалба 1 "Теленор" отбеляза пореден ръст на приходи и печалба

Най-осезаемо е повишението в средния приход на потребител

12 ное 2019, 939 прочитания

Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара

Компанията ще инвестира свежия капитал в разрастване на екипа

12 ное 2019, 681 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Кауфланд България" пуска собствена марка и за детски дрехи

Това е поредната линия разработени продукти на германската верига в страната

Още от Капитал
Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10