Банките в САЩ привличат клиентите си с танцуващи роботи и безплатни напитки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Банките в САЩ привличат клиентите си с танцуващи роботи и безплатни напитки

Роботът Пепър посреща клиентите на HSBC

Банките в САЩ привличат клиентите си с танцуващи роботи и безплатни напитки

Според банкерите модернизацията засилва лоялността и доверието към институцията

2516 прочитания

Роботът Пепър посреща клиентите на HSBC


Безплатен Wi-Fi, капучино на промоция, произведения на изкуството и танцуващи работи са част от нещата, които банките в САЩ предлагат, за да убедят клиентите си, че няма нищо странно в това да посетят банков клон във века на технологиите, разказва Reuters.

В наши дни повечето клиенти предпочитат да извършват банкови операции ежедневно чрез смартфоните си, тъй като е по-удобно и евтино. Клоновете обаче се нуждаят от тях, за да им дават съвети, предлагат разрешения на проблеми по сметките или да им помагат да вземат по-добро решение за инвестиции на средствата си.

Да заложим на технологията

Затова банките опитват всички възможни варианти, за да привлекат вниманието на клиентите. JP Morgan например се е фокусирала върху местното изкуство, Bank of America акцентира върху новите технологиите чрез своите "технологични барове", а в HSBC човекоподобният робот Пепър поздравява посетителите, като им маха с ръка и им намига.

Привличането на потребители чрез модерна технология, зони за консултация и модерен декор е само началото, казват консултанти и дизайнери. Предизвикателството е да превърнат това в печелившо за банките, както и да засили лоялността към тях.

"Иновативният дизайн помага за успеха ни", твърди Брандън Ларсън, директор във финансово-консултантската компания Novantas. "Нещото, което е трудно да се направи, е хората да приемат това като част от отношенията си с институцията. С други думи - може ли капучино да продаде ипотека", обяснява още той.

По-голяма ли ще е печалбата

Reuters интервюира осем редовни клиенти на Capital One, банка-кафе в Ню Йорк, и изводът е, че целите на банката може би ще се постигнат по-трудно. Шестима от тях казват, че посещават банката, за да си заредят телефона или за да си вземат студено кафе, но не и за да извършат транзакции или да са клиенти. "Идвам тук само за безплатния Wi-Fi", казва Чай Лий, клиент на Chase.

Той обяснява, че няма планове да сменя банката си и че ако си отвори нова сметка, ще се ръководи от това да избере най-добрия лихвен план. Пепър може да предлага на клиентите да възпроизведе прогнозата за времето, но не може да им открие банкова сметка или да отговоря на сложни финансови въпроси. Засега обаче банкерите обясняват, че привличащите окото елементи са повече от маркетинг инструменти.

Джеръми Балкин, директор по иновациите на пазара в САЩ, коментира, че клонът на банката на Пето авеню е отворил с 20% повече сметки през юли, когато роботът Пепър е бил там, в сравнение с година по-рано.

"Честно казано, Пепър е историческо изобретение. Няма общо с маркетинга. Той е част от нашето семейство в клона."

Джеръми Балкин, директор по иновациите в HSBC, САЩ

Capital One смята кафе модела си за успешен и обмисля да отвори нови клонове във Вашингтон и Сан Диего. Засега те са общо 33, като банката работи съвместно с кафе веригата Peet’s Coffee. Лия Дейн, директор на банковия маркетинг и ритейл продажбите, казва пред Reuters, че половината от посетителите на банката не са нейни клиенти, което е добре, защото повече хора се запознават с бранда. Тя не коментира дали банката печели повече от това, но отбелязва "ако не бяхме доволни, щяхме да спрем".

Надежда за по-добро дигитално предлагане

Остава един въпрос пред банките - дали чрез технологията ще променят навиците на потребителите. За банките в САЩ технологичният процес е доста труден - за разлика от конкурентите в Европа и Азия, които са по-напред с дигиталните продукти и клиентите им са свикнали да правят повечето неща онлайн. Американските банки обаче изпитват трудности и не са много конкурентоспособни, защото нямат силна клонова мрежа.

Някои анализатори смятат, че трябва да инвестират в подобряването на дигиталните си продукти. Според тях клиентите в САЩ посещават клоновете по-често, защото са притеснени от технологията.

Безплатен Wi-Fi, капучино на промоция, произведения на изкуството и танцуващи работи са част от нещата, които банките в САЩ предлагат, за да убедят клиентите си, че няма нищо странно в това да посетят банков клон във века на технологиите, разказва Reuters.

В наши дни повечето клиенти предпочитат да извършват банкови операции ежедневно чрез смартфоните си, тъй като е по-удобно и евтино. Клоновете обаче се нуждаят от тях, за да им дават съвети, предлагат разрешения на проблеми по сметките или да им помагат да вземат по-добро решение за инвестиции на средствата си.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK