С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 сеп 2018, 15:14, 7165 прочитания

КЗК глоби собственика на магазин Como с 540 хил. лв.

"Мебели Лудвиг България" е санкционирана за подвеждащи реклами по сигнал на конкурент

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи две санкции на "Мебели Лудвиг България" на обща стойност близо 540 хил. лв. за некоректно рекламиране на продукти с намаление. Производството срещу собственика на мебелния магазин Como ("Комо") е образувано по сигнал на конкурента "Еником-М", а решението на ведомството подлежи на обжалване.

Нарушенията


Едното от нарушенията е свързано с предлагане на различни продукти с намаление от предишна цена или от препоръчана цена на производителя. Това е ставало в серия от кампании между декември 2016 г. и октомври 2017 г. Проучването на ведомството е установило, че не във всички случаи на клиентите са били предлагани реални намаления. За това КЗК е определила санкция в размер на 6% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2017 г. или 462 840 лв.

Другото нарушение е за промоцията "Всички кухни на половин цена", която е протичала на няколко пъти през 2017 г., въпреки че в рекламите компанията е използвала посланието "Поръчай само сега", с което според ведомството е внушавала краткосрочност на офертата. Санкцията за това е в размер на 1% от приходите или 77 140 лв.

Компанията може да обжалва решението на КЗК пред Върховния административен съд в срок от 14 от получаване на съобщението.



Конкурентите

"Мебели Лудвиг България" е собственост на австрийската компания K. Ludwig и работи в страната от 2005 г. под бранда Como. Компанията има един магазин на "Околовръстен път" до жк "Младост 4" в София, а от 2012 г. прави продажби и през сайта си. Освен мебели компанията търгува и с различни артикули за домашно обзавеждане. За 2017 г. дружеството отчита приходи от 7.7 млн. лв. (ръст от 22%) и 38 хил. лв. печалба (след 329 хил. лв. загуба за 2016 г.).

Конкурентът й "Еником-М", по чиято жалба беше образувано производството, предлага аналогични продукти, като има три обекта в София - в "Надежда", "Дружба" и "Люлин", както и онлайн магазин. Веригата е собственост на Цветомир Душков през две негови дружества - "И Кей пропъртис" и "Хоум фърничър енд трейд София". Оборотът на компанията за 2017 г. е 14.2 млн. лв. (13.7 млн. лв. за 2016 г.), а печалбата рязко нараства до 10 млн. лв. от 95 хил. лв. предходната година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 939 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1021 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
BlackRock планира да увеличи инвестициите си в частни компании

Aмериканският фонд е привлечен от нарастващите възможности на пазара на частен дълг и дялови инвестиции

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант