С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 сеп 2018, 15:14, 8232 прочитания

КЗК глоби собственика на магазин Como с 540 хил. лв.

"Мебели Лудвиг България" е санкционирана за подвеждащи реклами по сигнал на конкурент

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи две санкции на "Мебели Лудвиг България" на обща стойност близо 540 хил. лв. за некоректно рекламиране на продукти с намаление. Производството срещу собственика на мебелния магазин Como ("Комо") е образувано по сигнал на конкурента "Еником-М", а решението на ведомството подлежи на обжалване.

Нарушенията


Едното от нарушенията е свързано с предлагане на различни продукти с намаление от предишна цена или от препоръчана цена на производителя. Това е ставало в серия от кампании между декември 2016 г. и октомври 2017 г. Проучването на ведомството е установило, че не във всички случаи на клиентите са били предлагани реални намаления. За това КЗК е определила санкция в размер на 6% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2017 г. или 462 840 лв.

Другото нарушение е за промоцията "Всички кухни на половин цена", която е протичала на няколко пъти през 2017 г., въпреки че в рекламите компанията е използвала посланието "Поръчай само сега", с което според ведомството е внушавала краткосрочност на офертата. Санкцията за това е в размер на 1% от приходите или 77 140 лв.

Компанията може да обжалва решението на КЗК пред Върховния административен съд в срок от 14 от получаване на съобщението.



Конкурентите

"Мебели Лудвиг България" е собственост на австрийската компания K. Ludwig и работи в страната от 2005 г. под бранда Como. Компанията има един магазин на "Околовръстен път" до жк "Младост 4" в София, а от 2012 г. прави продажби и през сайта си. Освен мебели компанията търгува и с различни артикули за домашно обзавеждане. За 2017 г. дружеството отчита приходи от 7.7 млн. лв. (ръст от 22%) и 38 хил. лв. печалба (след 329 хил. лв. загуба за 2016 г.).

Конкурентът й "Еником-М", по чиято жалба беше образувано производството, предлага аналогични продукти, като има три обекта в София - в "Надежда", "Дружба" и "Люлин", както и онлайн магазин. Веригата е собственост на Цветомир Душков през две негови дружества - "И Кей пропъртис" и "Хоум фърничър енд трейд София". Оборотът на компанията за 2017 г. е 14.2 млн. лв. (13.7 млн. лв. за 2016 г.), а печалбата рязко нараства до 10 млн. лв. от 95 хил. лв. предходната година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София 1 Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1500 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
BlackRock планира да увеличи инвестициите си в частни компании

Aмериканският фонд е привлечен от нарастващите възможности на пазара на частен дълг и дялови инвестиции

Още от Капитал
Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10