С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 12 сеп 2018, 17:10, 13941 прочитания

Заводът на Latecoere край Пловдив вече работи за Airbus

Предприятието, в което инвестицията е 15 млн. евро, произвежда електрически шкафове за самолетния гигант

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Заводът на френската група Latecoere край Пловдив, чието изграждане започна преди по-малко от година, вече произвежда компоненти, които се вграждат в самолетите на Airbus. В момента предприятието прави електрически шкафове за авиационния гигант, а до края на годината ще започне и асемблирането на врати. Трети продукт – самолетни носове, ще влезе в производство догодина, когато ще бъде удвоена и сегашната площ на фабриката. Общата инвестиция ще достигне 15 млн. евро.

Проектът


Френската група подготвя проекта си край Пловдив от около две години, когато регистрира местно дружество – "Латекоер България". Официално инвестицията беше обявена миналия септември, а тази пролет предприятието започна тестово производство. До началото на реалната работа обаче мина известно време, тъй като в самолетната индустрия има сложни сертификационни процедури.

Предприятието е разположено на площ около 5 хил. кв.м, включително административните помещения. До края на следващата година ще бъде изградено още едно хале, с което общата площ на завода ще достигне 9 хил. кв.м. "Латекоер" на практика разполага с доста голям парцел в "Тракия икономическа зона" – близо 40 дка, но на този етап няма планове за допълнително строителство.

Единствен клиент - Airbus



Новият завод ще работи изцяло за Airbus. Там вече се произвеждат електрически шкафове за моделите A350 и A380, а в подготовка е изграждането на линия за такива шкафове и за военния транспортен самолет A400M.

До края на годината ще започне асемблиране на врати за A320. Дотогава в компанията се очаква да работят около 150 души (в момента заети са 120). През 2019 г. в новото хале ще започне производство и на трети вид продукт – металната част на носовете на А350.

Освен най-голям клиент Airbus на практика е и главната причина Latecoere да избере Българя за новия си завод. Обяснението е, че с инвестицията се признават офсетните ангажименти на самолетния гигант, заради които дълги години се водеха арбитражни спорове с българското правителство. През май тази година обаче двете страни постигнаха споразумение.

Инвеститорът

Latecoere е създадена преди 100 години във Франция като производител на самолети, а по-късно се преориентира към компонентите за авиоиндустрията. Днес е най-големият производител в света на врати за самолети, както и водеща компания при авиационните шкафове. Групата е доставчик първи ранг за световни самолетостроителни компании като Airbus (на която се дължат около 50% от оборота й), Boeing, Embraer, Bombardier, Dassault и др. Годишният й оборот за 2017 г. е 652.5 млн. евро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 442 прочитания

"Филкаб" предлага на клиента всичко в сферата на енергетиката и индустрията "Филкаб" предлага на клиента всичко в сферата на енергетиката и индустрията

В следващите пет години продажбите на фирмена продукция все повече ще се дигитализират

20 сеп 2019, 779 прочитания

24 часа 7 дни

20 сеп 2019, 7939 прочитания

20 сеп 2019, 4603 прочитания

20 сеп 2019, 2473 прочитания

20 сеп 2019, 1755 прочитания

20 сеп 2019, 1739 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ахмед Доган купи ТЕЦ "Варна"

Децата на бившия транспортен министър Данаил Папазов запазват 30%, а самият той остава изпълнителен директор

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата