С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 12 сеп 2018, 17:10, 14438 прочитания

Заводът на Latecoere край Пловдив вече работи за Airbus

Предприятието, в което инвестицията е 15 млн. евро, произвежда електрически шкафове за самолетния гигант

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Заводът на френската група Latecoere край Пловдив, чието изграждане започна преди по-малко от година, вече произвежда компоненти, които се вграждат в самолетите на Airbus. В момента предприятието прави електрически шкафове за авиационния гигант, а до края на годината ще започне и асемблирането на врати. Трети продукт – самолетни носове, ще влезе в производство догодина, когато ще бъде удвоена и сегашната площ на фабриката. Общата инвестиция ще достигне 15 млн. евро.

Проектът


Френската група подготвя проекта си край Пловдив от около две години, когато регистрира местно дружество – "Латекоер България". Официално инвестицията беше обявена миналия септември, а тази пролет предприятието започна тестово производство. До началото на реалната работа обаче мина известно време, тъй като в самолетната индустрия има сложни сертификационни процедури.

Предприятието е разположено на площ около 5 хил. кв.м, включително административните помещения. До края на следващата година ще бъде изградено още едно хале, с което общата площ на завода ще достигне 9 хил. кв.м. "Латекоер" на практика разполага с доста голям парцел в "Тракия икономическа зона" – близо 40 дка, но на този етап няма планове за допълнително строителство.

Единствен клиент - Airbus



Новият завод ще работи изцяло за Airbus. Там вече се произвеждат електрически шкафове за моделите A350 и A380, а в подготовка е изграждането на линия за такива шкафове и за военния транспортен самолет A400M.

До края на годината ще започне асемблиране на врати за A320. Дотогава в компанията се очаква да работят около 150 души (в момента заети са 120). През 2019 г. в новото хале ще започне производство и на трети вид продукт – металната част на носовете на А350.

Освен най-голям клиент Airbus на практика е и главната причина Latecoere да избере Българя за новия си завод. Обяснението е, че с инвестицията се признават офсетните ангажименти на самолетния гигант, заради които дълги години се водеха арбитражни спорове с българското правителство. През май тази година обаче двете страни постигнаха споразумение.

Инвеститорът

Latecoere е създадена преди 100 години във Франция като производител на самолети, а по-късно се преориентира към компонентите за авиоиндустрията. Днес е най-големият производител в света на врати за самолети, както и водеща компания при авиационните шкафове. Групата е доставчик първи ранг за световни самолетостроителни компании като Airbus (на която се дължат около 50% от оборота й), Boeing, Embraer, Bombardier, Dassault и др. Годишният й оборот за 2017 г. е 652.5 млн. евро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година 1 Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година

Ако обжалването потвърди държавното решение, Meridiam трябва дотогава да е построил трети терминал. Следва карго терминал и хотел

14 окт 2019, 777 прочитания

Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP

Американският мениджър управлява германската софтуерна компания повече от десетилетие и утрои пазарната й оценка

14 окт 2019, 732 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ахмед Доган купи ТЕЦ "Варна"

Децата на бившия транспортен министър Данаил Папазов запазват 30%, а самият той остава изпълнителен директор

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма