С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 13 сеп 2018, 15:29, 12870 прочитания

Заради спор в Германия "Кауфланд България" изтегля някои продукти на Unіlеvеr

Действията са акт на подкрепа към германската централа, която спря от продажба 480 изделия на глобалната компания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Гepмaнcĸaтa верига Каuflаnd реши да свали от продажба 480 продукта на международната компания за бързооборотни стоки Unіlеvеr. Причината е търговски спор, възникнал в резултат на едностранно драстично повишение на цените от страна на производителя без предварително съгласуване и договаряне с търговеца. Централата на веригата в Германия взе решение изтеглянето на продукти да бъде подкрепено и от поделенията й в Чexия, Cлoвaĸия, Xъpвaтия, Πoлшa, Pyмъния и Бългapия.

Спорът


"Kaufland и Unilever изградиха добри бизнес взаимоотношения в последните десетилетия. В Германия Unilever драстично увеличи цените към Kaufland, което компанията намира за неприемливо и ще преустанови зареждането на някои продукти до следващо уведомление. Новото предложение на Unilever съдържа условия, които възпрепятстват Kaufland в Германия да предлага голямо разнообразие от продукти с високо качество и с атрактивни цени, а това са основните ни обещания към нашите клиенти. Методът на Unilever не е приемлив за Kaufland. Затова като първа стъпка компанията реагира със спиране на поръчките на продукти на Unilever в Чехия, Словакия, Хърватия, Полша, Румъния и България", коментираха казуса за "Капитал" от "Кауфланд България".

Без 16 артикула

В нашата страна ще бъде прекратено повторното зареждане на 16 артикула от марката Cocolino, уточниха от компанията за "Капитал".



"Решили сме да подкрепим централата ни в Германия в спора с Unіlеvеr, като престанем да поръчваме серията Cocolino след изчерпване на количествата. Това не е голяма драма за пазара, но е знак към партньорите ни в Германия, че сме съпричастни към проблема", коментира за "Капитал" Стела Първанова, търговски директор на "Кауфланд България".

Unilever е един от водещите световни доставчици на продукти за красота и лична хигиена, домашни грижи, храни и напитки, които достигат до 2.5 млрд. потребители дневно в над 190 страни. Корпорацията има 161 хил. служители, отчита продажби за 53.7 млрд. евро през 2017 г. и притежава над 400 марки, сред които Dove, Knorr, Domestos, Hellmann, Lipton, Wall, PG Tips, Ben & Jerry's, Magnum, Lynx.

В България не са представени всички марки на производителя. "Сред най-силните в нашата верига са Rexona и Dove, а те няма да бъдат засегнати от спора", уточни още Първанова.

"Проблемите с Unilever са от няколко месеца и се надяваме, че това е само временна облачност в нашите взаимоотношения. Преговорите с Unilever продължават и ние се надяваме да се стигне до споразумение, защото нашата основна работа е да продаваме, а не да спираме от продажба продукти", обобщи Стела Първанова.

Тя уточни, че това не е първи случай, в който българската верига реагира солидарно на проблем с производител в някоя от държавите на германската група. "Поради сходни със сегашния търговски спор проблеми ние продаваме съкратен асортимент на Coca-Cola и не продаваме Rauch", дава примери Първанова. Според нея това е нормална и логична реакция, когато се работи в консорциум и някой от групата има проблем.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 1256 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1155 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Двубой без дим

British American Tobacco пуска на пазара бездимните си тютюневи продукти, които ще се сблъскат с IQOS на Philip Morris

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант