Двубой без дим

British American Tobacco пуска на пазара бездимните си тютюневи продукти, които ще се сблъскат с IQOS на Philip Morris

През следващите месеци на пазара ще бъде пуснато бездимното устройство на Brotish American Tobacco - glo
През следващите месеци на пазара ще бъде пуснато бездимното устройство на Brotish American Tobacco - glo
През следващите месеци на пазара ще бъде пуснато бездимното устройство на Brotish American Tobacco - glo    ©  Shutterstock
През следващите месеци на пазара ще бъде пуснато бездимното устройство на Brotish American Tobacco - glo    ©  Shutterstock
"Японците започват да пушат бездимни продукти не толкова защото се страхуват от вредните вещества в конвенционалния цигарен дим, колкото заради това, че бездимните устройства са нови, високотехнологични, интересни, електронна иновация и в крайна сметка са модни."

Джеймс Мърфи, мениджър в British American Tobacco

Алтернативите за пушачите през следващите седмици ще се удвоят, тъй като и British American Tobacco (ВАТ) ще пусне в България своето устройство glo и бездимните си стикове с бранда Dunhill. ВАТ, които в България са пазарен лидер в конвенционалните цигари с дял от 40% в стойност, влизат втори в битката за превключване към бездимни изделия. От ноември миналата година на пазара са устройствата IQOS на Philip Morris, които предизвикаха такъв интерес, че парламентът дори опита да приравни акциза им към този на конвенционалните цигари, за да може бюджетът да печели повече от продажбите им, а на финала леко увеличи данъка. Според данните на депутатите отпреди два месеца тези продукти са с дял 4-5% от пазара на цигари в София и по-малък процент в големите градове.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове