С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 сеп 2018, 12:17, 2958 прочитания

Акциите на Zalando паднаха с 20% след предупреждение за по-ниска печалба

Онлайн магазинът обвинява по-дългия летен сезон за намаленото търсене на по-скъпи дрехи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Акциите на Zalando (14-19.09.2018 г.)

Увеличаване

Акциите на онлайн магазина за дрехи Zalando паднаха с повече от 19% във вторник, след като германската модна верига предупреди, че годишните приходи ще бъдат по-ниски от очакваното. Компанията обвинява за по-слабите си резултати "дългото и горещо лято", заради което есента и зимата ще настъпят по-късно.

Високи амбиции въпреки слабите резултати


Поради тази причина клиентите са купували по-малки количества по-скъпи дрехи като якета и палта, а това рефлектира негативно върху продажбите и печалбата. От Zalando коментираха, че сега очакват годишната брутна печалба да падне в диапазона между 150 и 180 млн. евро. Предишните очаквания на компанията бяха тя да бъде най-малко 220 - 270 млн. евро. Ръстът на продажбите за 2018 г. също ще бъде по-нисък от предвиденото - 20-25%.

Резултатите за третото тримесечие "ще бъдат значително по-слаби от оценките на анализаторите", споделят от компанията. "Докато текущата търговия за тримесечието не съвпада с амбициите ни, растежът обаче остава непокътнат", казва в изявление Рубин Ритър, зам. изпълнителен директор на Zalando.
"Въпреки предизвикателно променящата се пазарна среда продължаваме да инвестираме в растеж и ще се придържаме към целта да удвоим бизнеса си до 2020 г."

Рубин Ритър, зам. изпълнителен директор


Zalando отпразнува 10-годишнината си този месец и се смята за една от най-успешните компании, започнали като стартъпи в Берлин. Първоначално е стартирала като онлайн магазин за джапанки, но е прераснала в един от най-големите модни онлайн ритейлъри в Европа, като достига нивото на групи като Amazon и Asos. Тя разчита сега на 24.6 млн. активни клиенти на общо 17-те си пазара, а през първото полугодие продажбите ѝ са на стойност 2.5 млрд. евро.



Повече продукти

Онлайн магазинът обнови асортиментната си гама по-рано тази година и вече предлага козметика, парфюми и продукти за разкрасяване. С това тя целеше да увеличи приходите и маржа си. Цената на акциите обаче спада от август, когато компанията предупреди за възможното влияние на по-дългия летен сезон върху целогодишните й резултати.

До юли ценните книжа бяха изгубили почти 30% от стойността си. Във вторник сутринта те се търгуваха за 34.20 ево, което е с 16% по-ниско за деня. В свое изявление от Zalando обясняват, че "през август и септември 2018 г. температурите са били високи в цяла Европа, а това е намалило търсенето на дрехи на световния пазар".

В резултат на това компанията е трябвало да направи повече намаления в сравнение с миналата година и се е сблъскала с по-малко продажби на "стоки с редовна и по-висока цена". Zalando обаче все още има значителен напредък пред конкурентите на модния пазар, добавят от компанията.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Реалният добив от златното находище край Крумовград започна Реалният добив от златното находище край Крумовград започна

Преработвателната фабрика ще достигне пълния си капацитет до три месеца

18 юни 2019, 307 прочитания

Американската AtScale инвестира 25 млн. долара в българския си бизнес Американската AtScale инвестира 25 млн. долара в българския си бизнес

Компанията цели 60% от продуктите да се изграждат в София

18 юни 2019, 380 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Bayer продава оператора на химически комбинати Currenta

Инвеститорите бяха помолени да внесат първоначални оферти до средата на октомври

Резултатите от изборите: Какво показват данните

Статистическият анализ на "Капитал" показва контурите на скритото влияние по места

На върха на рекламната стълбица. Отново

guts&brainsDDB стана агенция на годината за шести път в творческия рекламен конкурс ФАРА

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Полина Лъжанска

д-р Лъжанска е сред инициаторите на сайта CancerCare.bg и благотворителния маратон Race for the Cure

Ново място: "Домашен Магазин"

Деликатесен магазин и кафене в едно