Германските производители на автомобили тестват автономни модели в Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Германските производители на автомобили тестват автономни модели в Китай

Audi проведе четири дни тестове на автономни автомобили в град Уси този месец и ще стартира център за развитие и тестване в града в началото на следващата година, където в крайна сметка се очаква да бъдат назначени 150 служители

Германските производители на автомобили тестват автономни модели в Китай

Производителите на автомобили по целия свят разработват системи за самоуправление, но може да бъдат принудени да направят отстъпки, за да оперират в Китай

2982 прочитания

Audi проведе четири дни тестове на автономни автомобили в град Уси този месец и ще стартира център за развитие и тестване в града в началото на следващата година, където в крайна сметка се очаква да бъдат назначени 150 служители

© Reuters


Трите най-големи автомобилни производителя в Германия започнаха да тестват автономни превозни средства в Китай въпреки правилата, които ги принуждават да си сътрудничат с местни софтуерни компании, съобщава Financial Times.

За да проведат изпитанията, Audi, Mercedes-Benz и BMW се съгласиха да използват китайски доставчици на данни, оставяйки настрана съществуващите си международни договори, за да се наложат на най-големия пазар на автомобили в света.

Тестовете

Audi започна проучвания на технологията за самоуправление в източния град Уси този месец, след като конкурентната Daimler, компанията майка на Mercedes, проведе тестове в Пекин. Първата чуждестранна компания, която получи лиценз за изпитване на автономни автомобили в Китай, беше BWM, която, след като получи разрешение през май, се насочи към Шанхай.

Производителите на автомобили по целия свят разработват системи за самоуправление, като си партнират с множество технологични предприятия, но може да бъдат принудени да направят отстъпки, за да оперират в Китай, където някои технологични компании като Google са изправени пред ограничения.

Пол Гонг, анализатор от UBS, заяви, че ограниченията върху чуждестранните компании, участващи в китайската комуникационната индустрия, "нямат ефект върху традиционните производители на автомобили", тъй като те се специализират в хардуера. Той добави, че недостатъците на инвестиционните ограничения на Китай ще паднат върху компаниите, които разработват софтуер, който работи в автономни автомобили - като Waymo на Google, който регистрира дъщерно дружество в Китай миналия месец.

BMW работи с Intel, а Audi и компанията й майка VW си партнират с Aurora - стартъп, воден от основателя на Waymo Крис Урмсън. Daimler създава своя собствена система.

Притесненията

Чуждестранните компании и преди са изразявали притеснения относно китайските разпоредби, ограничаващи ги да работят с местни софтуерни компании.

Aко производителите на автомобили искат да пуснат автономни автомобили на китайския пазар, компаниите ще трябва да ги тестват на място, тъй като условията на пътя значително се различaват от тези в другите държави. "Никой не иска да пропусне този пазар", каза Йейл Джанг, директор на консултантската компания Auto Foresight.

Audi проведе четири дни тестове на автономни автомобили в град Уси този месец и ще стартира център за развитие и тестване в града в началото на следващата година, където в крайна сметка се очаква да бъдат назначени 150 служители. "Мисля, че това е голям шанс, тъй като в момента няма твърде много регулации и стандарти", каза Александър Пеш, директор на единицата за автономни автомобили на Audi. Групата ще си партнира с Huawei и China Mobile.

Трите най-големи автомобилни производителя в Германия започнаха да тестват автономни превозни средства в Китай въпреки правилата, които ги принуждават да си сътрудничат с местни софтуерни компании, съобщава Financial Times.

За да проведат изпитанията, Audi, Mercedes-Benz и BMW се съгласиха да използват китайски доставчици на данни, оставяйки настрана съществуващите си международни договори, за да се наложат на най-големия пазар на автомобили в света.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK