Чуждестранните авиокомпании, които летят по 20 популярни маршрута на дълги разстояния до Китай, ще се изправят пред нова конкуренция. Причината е, че Пекин реши да ограничи рестрикциите в сектора от 1 октомври и това ще даде възможност на повече превозвачи да предлагат услугите си на пазара.
Влиянието
Промените ще повлияят на около 20% от маршрутите, става ясно от данни на Reuters, събрани от китайската фирма Variflight. Най-значителен ефект ще имат върху американските и европейските авиокомпании като United Airllines и Air France-KLM, които предлагат услугите си на по-високи цени и са по-малко търсени от пътници от други държави, включително от Китай.
"Северноамериканските и европейските авиопревозвачи не са част от китайските превозвачи", казва Корин Пинг, главен изпълнителен директор на базираната в Сингапур консултантска компания за транспорт Crucial Perspective. Той има предвид предпочитанията на китайските потребители.
Повечето от тях избягват маршрутите на китайските авиокомпании, докато например American Airlines планира да пусне дестинация Шанхай - Чикаго, след като описа маршрута Пекин - Чикаго като "колосално слаб и губещ". Освен това той ѝ е струвал 30 млн. долара годишно.
Политиката "един маршрут, една авиокомпания" беше въведена през 2009 г. и едва сега се промени заради различния авиационен пазар, коментират представители на Китайския орган за гражданска авиация. Два от маршрутите - Шанхай - Париж и Шанхай - Франкфурт, се покриват от две китайски авиокомпании, които могат да добавят по още една дестинация.
Главният анализатор на Variflight - Конг Вай, твърди, че китайските авиопревозвачи контролират около 50% от местата за 20-те маршрута, включително Пекин - Лос Анджелис и Шанхай - Лондон, и смята, че имат потенциал за по-голям дял. Дългите полети се изпълняват и от държавните China Eastern Airlines, China Southern Airlines и Air China. Те се конкурират с чуждестранни авиокомпании като Air France KLM, Lufthansa, Air Canada, British Airways, Virgin Atlantic, Air New Zealand, United Airlines, Delta Air Lines и American Airlines.
Значението за другите компании
Говорител на Air France KLM каза, че компанията има предвид регулаторната промяна, но това все пак "не влияе чак толкова на развитието ѝ". "Конкуренцията между САЩ и Европа е налице и се увеличава", добавя тя.
Говорител на Air France KLM
От Delta Air Lines смятат, че Китай си остава важен пазар за маршрути на дълги разстояния. Авиокомпанията разчита на партньорството си с China Eastern. От Air New Zealand пък коментират, че са наясно с промените и затова следят и преценяват възможности за нови маршрути.
Новата политиката вероятно ще навреди и на действащите китайски авиокомпании като Air China, които съгласно старите правила са успели да станат доминиращи в маршрута Пекин - Лос Анджелис. Много от превозвачите в страната вече се сблъскват с намаляваща възвращаемост на международния си бизнес.
Конкуренти, като например Hainan Airlines, четвъртият по големина превозвач в Китай, разширяват международния си бизнес по второстепенни маршрути и могат да поемат нови такива, твърдят анализатори. От общо 20-те дестинации, които сега са отворени, China Eastern и China Southern също се очаква да пуснат нови маршрути от Пекин, след като второто летище в китайската столица ще бъде открито в края на 2019 г.
Това означава възможност за двете държавни авиокомпании да имат вторични бази. Отварянето на международното летище Пекин "Даксинг" само ускори решението за промяна на маршрутната политика, твърдят от Китайския регулатор на авиацията.
Ли Сиаолин, професор в Авиационния университет в Китай, смята, че чуждестранните превозвачи трябва да се фокусират върху създаването на нови услуги за по-луксозните класове на китайския пазар или да засилят връзката си с авиокомпаниите в страната, за да формират конкурентна среда. Според Ли най-печеливши от ситуацията все пак остават китайските пътници.
Чуждестранните авиокомпании, които летят по 20 популярни маршрута на дълги разстояния до Китай, ще се изправят пред нова конкуренция. Причината е, че Пекин реши да ограничи рестрикциите в сектора от 1 октомври и това ще даде възможност на повече превозвачи да предлагат услугите си на пазара.
0 коментара