Чуждестранните авиокомпании ще се изправят пред по-голяма конкуренция в Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Чуждестранните авиокомпании ще се изправят пред по-голяма конкуренция в Китай

Промените ще повлияят на около 20% от дневните линии, пътуващи на дълги разстояния, става ясно от данни на Reuters, събрани от китайската фирма Variflight

Чуждестранните авиокомпании ще се изправят пред по-голяма конкуренция в Китай

От 1 октомври Пекин ще намали рестрикциите за сектора и ще го отвори за нови играчи

2241 прочитания

Промените ще повлияят на около 20% от дневните линии, пътуващи на дълги разстояния, става ясно от данни на Reuters, събрани от китайската фирма Variflight

© Reuters


Чуждестранните авиокомпании, които летят по 20 популярни маршрута на дълги разстояния до Китай, ще се изправят пред нова конкуренция. Причината е, че Пекин реши да ограничи рестрикциите в сектора от 1 октомври и това ще даде възможност на повече превозвачи да предлагат услугите си на пазара.

Влиянието

Промените ще повлияят на около 20% от маршрутите, става ясно от данни на Reuters, събрани от китайската фирма Variflight. Най-значителен ефект ще имат върху американските и европейските авиокомпании като United Airllines и Air France-KLM, които предлагат услугите си на по-високи цени и са по-малко търсени от пътници от други държави, включително от Китай.

"Северноамериканските и европейските авиопревозвачи не са част от китайските превозвачи", казва Корин Пинг, главен изпълнителен директор на базираната в Сингапур консултантска компания за транспорт Crucial Perspective. Той има предвид предпочитанията на китайските потребители.

Повечето от тях избягват маршрутите на китайските авиокомпании, докато например American Airlines планира да пусне дестинация Шанхай - Чикаго, след като описа маршрута Пекин - Чикаго като "колосално слаб и губещ". Освен това той ѝ е струвал 30 млн. долара годишно.

Политиката "един маршрут, една авиокомпания" беше въведена през 2009 г. и едва сега се промени заради различния авиационен пазар, коментират представители на Китайския орган за гражданска авиация. Два от маршрутите - Шанхай - Париж и Шанхай - Франкфурт, се покриват от две китайски авиокомпании, които могат да добавят по още една дестинация.

Главният анализатор на Variflight - Конг Вай, твърди, че китайските авиопревозвачи контролират около 50% от местата за 20-те маршрута, включително Пекин - Лос Анджелис и Шанхай - Лондон, и смята, че имат потенциал за по-голям дял. Дългите полети се изпълняват и от държавните China Eastern Airlines, China Southern Airlines и Air China. Те се конкурират с чуждестранни авиокомпании като Air France KLM, Lufthansa, Air Canada, British Airways, Virgin Atlantic, Air New Zealand, United Airlines, Delta Air Lines и American Airlines.

Значението за другите компании

Говорител на Air France KLM каза, че компанията има предвид регулаторната промяна, но това все пак "не влияе чак толкова на развитието ѝ". "Конкуренцията между САЩ и Европа е налице и се увеличава", добавя тя.

"Ще продължим да развиваме досегашните си партньорства, за да предлагаме повече атрактивни продукти и услуги на конкуренти цени за нашите клиенти. Това вероятно е и най-добрият отговор за ситуацията."

Говорител на Air France KLM

От Delta Air Lines смятат, че Китай си остава важен пазар за маршрути на дълги разстояния. Авиокомпанията разчита на партньорството си с China Eastern. От Air New Zealand пък коментират, че са наясно с промените и затова следят и преценяват възможности за нови маршрути.

Новата политиката вероятно ще навреди и на действащите китайски авиокомпании като Air China, които съгласно старите правила са успели да станат доминиращи в маршрута Пекин - Лос Анджелис. Много от превозвачите в страната вече се сблъскват с намаляваща възвращаемост на международния си бизнес.

Конкуренти, като например Hainan Airlines, четвъртият по големина превозвач в Китай, разширяват международния си бизнес по второстепенни маршрути и могат да поемат нови такива, твърдят анализатори. От общо 20-те дестинации, които сега са отворени, China Eastern и China Southern също се очаква да пуснат нови маршрути от Пекин, след като второто летище в китайската столица ще бъде открито в края на 2019 г.

Това означава възможност за двете държавни авиокомпании да имат вторични бази. Отварянето на международното летище Пекин "Даксинг" само ускори решението за промяна на маршрутната политика, твърдят от Китайския регулатор на авиацията.

Ли Сиаолин, професор в Авиационния университет в Китай, смята, че чуждестранните превозвачи трябва да се фокусират върху създаването на нови услуги за по-луксозните класове на китайския пазар или да засилят връзката си с авиокомпаниите в страната, за да формират конкурентна среда. Според Ли най-печеливши от ситуацията все пак остават китайските пътници.

Чуждестранните авиокомпании, които летят по 20 популярни маршрута на дълги разстояния до Китай, ще се изправят пред нова конкуренция. Причината е, че Пекин реши да ограничи рестрикциите в сектора от 1 октомври и това ще даде възможност на повече превозвачи да предлагат услугите си на пазара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK