С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 сеп 2018, 16:39, 1963 прочитания

Чуждестранните авиокомпании ще се изправят пред по-голяма конкуренция в Китай

От 1 октомври Пекин ще намали рестрикциите за сектора и ще го отвори за нови играчи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Чуждестранните авиокомпании, които летят по 20 популярни маршрута на дълги разстояния до Китай, ще се изправят пред нова конкуренция. Причината е, че Пекин реши да ограничи рестрикциите в сектора от 1 октомври и това ще даде възможност на повече превозвачи да предлагат услугите си на пазара.

Влиянието


Промените ще повлияят на около 20% от маршрутите, става ясно от данни на Reuters, събрани от китайската фирма Variflight.
Най-значителен ефект ще имат върху американските и европейските авиокомпании като United Airllines и Air France-KLM, които предлагат услугите си на по-високи цени и са по-малко търсени от пътници от други държави, включително от Китай.

"Северноамериканските и европейските авиопревозвачи не са част от китайските превозвачи", казва Корин Пинг, главен изпълнителен директор на базираната в Сингапур консултантска компания за транспорт Crucial Perspective. Той има предвид предпочитанията на китайските потребители.

Повечето от тях избягват маршрутите на китайските авиокомпании, докато например American Airlines планира да пусне дестинация Шанхай - Чикаго, след като описа маршрута Пекин - Чикаго като "колосално слаб и губещ". Освен това той ѝ е струвал 30 млн. долара годишно.



Политиката "един маршрут, една авиокомпания" беше въведена през 2009 г. и едва сега се промени заради различния авиационен пазар, коментират представители на Китайския орган за гражданска авиация. Два от маршрутите - Шанхай - Париж и Шанхай - Франкфурт, се покриват от две китайски авиокомпании, които могат да добавят по още една дестинация.

Главният анализатор на Variflight - Конг Вай, твърди, че китайските авиопревозвачи контролират около 50% от местата за 20-те маршрута, включително Пекин - Лос Анджелис и Шанхай - Лондон, и смята, че имат потенциал за по-голям дял. Дългите полети се изпълняват и от държавните China Eastern Airlines, China Southern Airlines и Air China. Те се конкурират с чуждестранни авиокомпании като Air France KLM, Lufthansa, Air Canada, British Airways, Virgin Atlantic, Air New Zealand, United Airlines, Delta Air Lines и American Airlines.

Значението за другите компании

Говорител на Air France KLM каза, че компанията има предвид регулаторната промяна, но това все пак "не влияе чак толкова на развитието ѝ". "Конкуренцията между САЩ и Европа е налице и се увеличава", добавя тя.
"Ще продължим да развиваме досегашните си партньорства, за да предлагаме повече атрактивни продукти и услуги на конкуренти цени за нашите клиенти. Това вероятно е и най-добрият отговор за ситуацията."
Говорител на Air France KLM


От Delta Air Lines смятат, че Китай си остава важен пазар за маршрути на дълги разстояния. Авиокомпанията разчита на партньорството си с China Eastern. От Air New Zealand пък коментират, че са наясно с промените и затова следят и преценяват възможности за нови маршрути.

Новата политиката вероятно ще навреди и на действащите китайски авиокомпании като Air China, които съгласно старите правила са успели да станат доминиращи в маршрута Пекин - Лос Анджелис. Много от превозвачите в страната вече се сблъскват с намаляваща възвращаемост на международния си бизнес.

Конкуренти, като например Hainan Airlines, четвъртият по големина превозвач в Китай, разширяват международния си бизнес по второстепенни маршрути и могат да поемат нови такива, твърдят анализатори. От общо 20-те дестинации, които сега са отворени, China Eastern и China Southern също се очаква да пуснат нови маршрути от Пекин, след като второто летище в китайската столица ще бъде открито в края на 2019 г.

Това означава възможност за двете държавни авиокомпании да имат вторични бази. Отварянето на международното летище Пекин "Даксинг" само ускори решението за промяна на маршрутната политика, твърдят от Китайския регулатор на авиацията.

Ли Сиаолин, професор в Авиационния университет в Китай, смята, че чуждестранните превозвачи трябва да се фокусират върху създаването на нови услуги за по-луксозните класове на китайския пазар или да засилят връзката си с авиокомпаниите в страната, за да формират конкурентна среда.
Според Ли най-печеливши от ситуацията все пак остават китайските пътници.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Проектът на Facebook за криптовалута започна да се пропуква Проектът на Facebook за криптовалута започна да се пропуква

EBay, Stripe, Mastercard и Visa обявиха, че се оттеглят от него, след като това вече направи PayPal

14 окт 2019, 179 прочитания

"Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките" 7 "Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките"

Проучване на асоциацията показва отсъствие на сирене в традиционната бърза закуска

13 окт 2019, 4518 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Продажбите на H&M в България остават почти непроменени

За третото тримесечие на 2018 г. приходите в страната са 38 млн. лв.

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма