С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 27 сеп 2018, 12:02, 8461 прочитания

Renault успя да върне към печалба производителя на "Лада"

За последните десет години френската компания е вложила 2 млрд. долара в АвтоВАЗ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През последното десетилетие френският автомобилен производител Renault е инвестирал 2 млрд. долара в бранда на "Лада", а през април тази година придоби и контролиращ дял в АвтоВАЗ, компанията - производител на руската марка. Тази година руската компания регистрира печалба за пръв път от 2011 г. "Лада" също така е увеличила пазарния си дял, за да стане най-успешният бранд на руския автомобилен пазар, пише Bloomberg. Прекратяването на свободното падане на "Лада" се случва в резултат на предприетото преструктуриране от страна на Renault, затягане на контрола на качеството и съкращения на повече от половината работна ръка в АвтоВАЗ.

Несигурна инвестиция


Въпреки сериозните инвестиции през последните години "Лада" дълго време не се справяше добре на руския пазар. По време на социализма "Лада" имаше пазарен дял от 80% главно поради липсата на алтернативи. Когато Renault започна да инвестира в "Лада", този дял беше 22%, за да спадне до 16% през 2014 г.

През 2018 г. обаче ситуацията започна да се променя. Пазарният дял на "Лада" се е повишил до 20%, което отново я прави най-популярния автомобилен бранд в Русия. Продажбите са се покачили с 21%, а оперативният марж на АвтоВАЗ е 7.1%. Благодарение на компаниите в алианса - Nissan и Mitsubishi, както и на "Лада", Renault контролира 36% от руския автомобилен пазар. От април френската компания държи контролния пакет акции от 51% в АвтоВАЗ.

Съкращения и иновации



Renault инвестира 500 млн. долара, за да се реновира фабриката на АвтоВАЗ в Толиати. Освен това назначиха Стийв Матин, ветеран от Mercedes и Volvo, за да вкара дизайна на "Лада" в 21-ви век. Френската компания предприе и сериозно преструктуриране на АвтоВАЗ, съкратени са повече от половината работещи в руската компания, като заетите намаляват до 46 хил. души. Контролът на качеството също е силно затегнат. Само една трета от фабриката е автоматизирана, но от роботи засега няма нужда поради евтината работна ръка – средната заплата в предприятието е 480 долара на месец.

Ограничения на средата

Засега поевтиняването на рублата също е благоприятно за бизнеса на Renault и "Лада". Над 80% от частите, нужни за автомобилите на "Лада", се произвеждат в Русия и това изолира компанията от международните рискове. От друга страна, печалбите на Renault в страната силно зависят от международните санкции над Русия и ефектите им върху руската икономика. Догодина се прогнозира, че в Русия ще бъдат продадени общо 1.6 млн. автомобила. За сравнение, през 2012 г. на пазара са били пласирани 2.9 млн. леки превозни средства.

Регистрираният ръст в продажбите и печалбите на "Лада" показва, че тактиките на Renault работят. От друга страна, ще мине доста време преди "Лада" да се превърне в машина за пари, каквато се оказа Dacia, тъй като за разлика от Dacia "Лада" е ограничена до руския пазар. Моделите на "Лада" не отговарят на европейските емисионни изисквания и не може да се продават в Европа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките" 6 "Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките"

Проучване на асоциацията показва отсъствие на сирене в традиционната бърза закуска

13 окт 2019, 4456 прочитания

Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса 1 Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса

Националният гаранционен фонд сключи първите споразумения по програмата за споделяне на риска, активни са ЕИФ и държавния Фонд на фондовете

13 окт 2019, 2292 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
BMW очаква по-ниска печалба заради търговската война

Новината засегна акциите на компаниите от автомобилния сектор

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм