С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 сеп 2018, 19:01, 3830 прочитания

Продажбите на H&M в България остават почти непроменени

За третото тримесечие на 2018 г. приходите в страната са 38 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Retail in Detail

В края на октомври "Регал" и "Капитал" ще съберат за поредна година представителите на бизнеса с бързооборотни стоки на форума Retail in Detail. За над 10-годишната си история той се утвърди като една от най-значимите платформи за обмяна на ценен опит, данни и информация не само за FMCG търговията и производството, но и за ритейл сектора като цяло.

Тази година във фокуса на събитието ще бъдат новите бизнес модели, които променят глобалната ритейл сцена, и отражението им както върху компаниите, така и върху клиентите. Лектори са международни експерти с глобален опит и познания, представители на водещи институции и брандове от ритейл сектора.

Retail in Detail ще се проведе на 30 октомври 2018 г. в "София ивент център". За форума можете да се регистрирате тук.
Приходите на шведската верига за облекла Hennes & Mauritz (H&M) в България остават почти непроменени през третото фискално тримесечие на 2018 г. За периода от 1 юни до 31 август продажбите на групата в страната са били на стойност 202 млн. шведски крони (38 млн. лв.), което е с 2% повече в сравнение с отчетените за същия период година по-рано 199 млн. крони. Изразено в левове обаче, изменението всъщност е с отрицателен знак – спад от 4%. За положителния тренд при измерването на резултата в крони значителен ефект всъщност има поевтиняването на шведската валута през последните месеци, която към края на август е на рекордно ниски равнища спрямо еврото и съответно спрямо лева от кризисната 2009 г. насам.

Общо за деветмесечието продажбите на H&M в България са на стойност 545 млн. крони (103 млн. лв.), което е повишение с 8% спрямо първите три месеца на фискалната 2017 г. Изразено в левове, нарастването е по-скромно – с 3%. Успокояването на темповете не е неочаквано – такава тенденция се оформи още в началото на миналата година, като фактор за това е и по-умерената експанзия на веригата в страната. Шведският бранд влезе на местния пазар през 2012 г. и към момента има 20 магазина в България, като през последната финансова година не е отваряла нови обекти в страната, а през предходните две отвори само по един – в Русе и в Габрово.


Глобални предизвикателства

Въвеждането в експлоатация на нова логистична система натежава над глобалните резултати на компанията и отчетената за третото тримесечие печалба преди данъчно облагане се свива с 20% до 4.01 млрд. крони (389 млн. евро), като понижението е доста под очакваното от анкетирани от Reuters анализатори понижение с около 16% до 4.21 млрд. крони. От H&M посочват, че възникналите покрай въвеждането на новата система проблеми са довели до допълнителни разходи от порядъка на 400 млн. крони, както и до свиване на продажбите с 8% в САЩ, Франция, Италия и Белгия, съобщава агенцията. От компанията обаче уверяват, че въпреки този по-осезаем спад в печалбата няма да се наложи допълнително свиване на разходи. След обявяването на тримесечните резултати акциите на веригата, които се търгуват на борсата в Стокхолм, се повишиха с над 10%.

В коментар пред инвеститорите главният изпълнителен директор Карл-Йохан Персон посочва, че новите летни и есенни колекции, представени на пазара през последното тримесечие, са били приети по-добре от потребителите в сравнение с миналата година, което е подкрепило продажбите на много пазари. H&M има над 4800 магазина в 70 страни по света, като в 47 от тях, включително и в България, предлага и възможност за онлайн покупки. От групата не съобщават данни за това каква част от приходите им идват от интернет, но посочват, че онлайн продажбите са се повишили с 32% през третото тримесечие на 2018 г., което изпреварва като ръст конкурентите ASOS и Zalando.



Общите приходи за тримесечието са 64.8 млрд. крони (6.29 млрд. евро), което е с 9% повече спрямо същия период на фискалната 2017 г. Изразено в местни валути, повишението е с 4%. За деветте месеца от началото на финансовата година продажбите на H&M са на стойност 178.8 млрд. крони (17.36 млрд. евро), като нарастват с 3%, изчислено в крони, и с 1%, изчислено в местни валути.
Тежки условия на работа в България

Публикуван през седмицата доклад на кампанията "Чисти дрехи" (Clean Clothes Campaign, CCC) посочва, че работниците, които шият дрехи за H&M в България, се трудят при недопустимо тежки условия, които са по-лоши от тези в страни като Камбоджа, Индия и Турция, пише "Дневник". Създадената през 1989 г. CCC обединява профсъюзи и неправителствени организации, които защитават правата на работниците в текстилната индустрия. В тазгодишния си доклад от правозащитната организация посочват, че за нормален работен ден работниците във фабриката "Куш мода" в русенското село Трънак получават едва около една десета от парите, които биха им били нужни да осигурят достоен живот на себе си и семействата си. За сравнение, при тези в Камбоджа доходът е около половината от нужното. В отговор на изпратени от "Дневник" въпроси от H&M коментират, че във въпросната фабрика е бил полаган извънреден труд, но няма признаци за нарушения на законната минимална заплата. Общо 30 фабрики в България произвеждат дрехи за H&M, но в доклада на CCC не се споменават други имена. Нито една от тях не е собственост на шведската верига, но от компанията коментират пред "Дневник", че предприемат мерки, които да намалят извънредния труд.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP

Американският мениджър управлява германската софтуерна компания повече от десетилетие и утрои пазарната й оценка

14 окт 2019, 509 прочитания

Проектът на Facebook за криптовалута започна да се пропуква Проектът на Facebook за криптовалута започна да се пропуква

EBay, Stripe, Mastercard и Visa обявиха, че се оттеглят от него, след като това вече направи PayPal

14 окт 2019, 616 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Империята вече е шведска

Българският гейм разработчик "Империя онлайн" има нов собственик - шведската група Stillfront, а цената може да достигне 27.5 млн. евро

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов