С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 сеп 2018, 19:01, 3547 прочитания

Продажбите на H&M в България остават почти непроменени

За третото тримесечие на 2018 г. приходите в страната са 38 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Retail in Detail

В края на октомври "Регал" и "Капитал" ще съберат за поредна година представителите на бизнеса с бързооборотни стоки на форума Retail in Detail. За над 10-годишната си история той се утвърди като една от най-значимите платформи за обмяна на ценен опит, данни и информация не само за FMCG търговията и производството, но и за ритейл сектора като цяло.

Тази година във фокуса на събитието ще бъдат новите бизнес модели, които променят глобалната ритейл сцена, и отражението им както върху компаниите, така и върху клиентите. Лектори са международни експерти с глобален опит и познания, представители на водещи институции и брандове от ритейл сектора.

Retail in Detail ще се проведе на 30 октомври 2018 г. в "София ивент център". За форума можете да се регистрирате тук.
Приходите на шведската верига за облекла Hennes & Mauritz (H&M) в България остават почти непроменени през третото фискално тримесечие на 2018 г. За периода от 1 юни до 31 август продажбите на групата в страната са били на стойност 202 млн. шведски крони (38 млн. лв.), което е с 2% повече в сравнение с отчетените за същия период година по-рано 199 млн. крони. Изразено в левове обаче, изменението всъщност е с отрицателен знак – спад от 4%. За положителния тренд при измерването на резултата в крони значителен ефект всъщност има поевтиняването на шведската валута през последните месеци, която към края на август е на рекордно ниски равнища спрямо еврото и съответно спрямо лева от кризисната 2009 г. насам.

Общо за деветмесечието продажбите на H&M в България са на стойност 545 млн. крони (103 млн. лв.), което е повишение с 8% спрямо първите три месеца на фискалната 2017 г. Изразено в левове, нарастването е по-скромно – с 3%. Успокояването на темповете не е неочаквано – такава тенденция се оформи още в началото на миналата година, като фактор за това е и по-умерената експанзия на веригата в страната. Шведският бранд влезе на местния пазар през 2012 г. и към момента има 20 магазина в България, като през последната финансова година не е отваряла нови обекти в страната, а през предходните две отвори само по един – в Русе и в Габрово.


Глобални предизвикателства

Въвеждането в експлоатация на нова логистична система натежава над глобалните резултати на компанията и отчетената за третото тримесечие печалба преди данъчно облагане се свива с 20% до 4.01 млрд. крони (389 млн. евро), като понижението е доста под очакваното от анкетирани от Reuters анализатори понижение с около 16% до 4.21 млрд. крони. От H&M посочват, че възникналите покрай въвеждането на новата система проблеми са довели до допълнителни разходи от порядъка на 400 млн. крони, както и до свиване на продажбите с 8% в САЩ, Франция, Италия и Белгия, съобщава агенцията. От компанията обаче уверяват, че въпреки този по-осезаем спад в печалбата няма да се наложи допълнително свиване на разходи. След обявяването на тримесечните резултати акциите на веригата, които се търгуват на борсата в Стокхолм, се повишиха с над 10%.

В коментар пред инвеститорите главният изпълнителен директор Карл-Йохан Персон посочва, че новите летни и есенни колекции, представени на пазара през последното тримесечие, са били приети по-добре от потребителите в сравнение с миналата година, което е подкрепило продажбите на много пазари. H&M има над 4800 магазина в 70 страни по света, като в 47 от тях, включително и в България, предлага и възможност за онлайн покупки. От групата не съобщават данни за това каква част от приходите им идват от интернет, но посочват, че онлайн продажбите са се повишили с 32% през третото тримесечие на 2018 г., което изпреварва като ръст конкурентите ASOS и Zalando.



Общите приходи за тримесечието са 64.8 млрд. крони (6.29 млрд. евро), което е с 9% повече спрямо същия период на фискалната 2017 г. Изразено в местни валути, повишението е с 4%. За деветте месеца от началото на финансовата година продажбите на H&M са на стойност 178.8 млрд. крони (17.36 млрд. евро), като нарастват с 3%, изчислено в крони, и с 1%, изчислено в местни валути.
Тежки условия на работа в България

Публикуван през седмицата доклад на кампанията "Чисти дрехи" (Clean Clothes Campaign, CCC) посочва, че работниците, които шият дрехи за H&M в България, се трудят при недопустимо тежки условия, които са по-лоши от тези в страни като Камбоджа, Индия и Турция, пише "Дневник". Създадената през 1989 г. CCC обединява профсъюзи и неправителствени организации, които защитават правата на работниците в текстилната индустрия. В тазгодишния си доклад от правозащитната организация посочват, че за нормален работен ден работниците във фабриката "Куш мода" в русенското село Трънак получават едва около една десета от парите, които биха им били нужни да осигурят достоен живот на себе си и семействата си. За сравнение, при тези в Камбоджа доходът е около половината от нужното. В отговор на изпратени от "Дневник" въпроси от H&M коментират, че във въпросната фабрика е бил полаган извънреден труд, но няма признаци за нарушения на законната минимална заплата. Общо 30 фабрики в България произвеждат дрехи за H&M, но в доклада на CCC не се споменават други имена. Нито една от тях не е собственост на шведската верига, но от компанията коментират пред "Дневник", че предприемат мерки, които да намалят извънредния труд.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Реалният добив от златното находище край Крумовград започна Реалният добив от златното находище край Крумовград започна

Преработвателната фабрика ще достигне пълния си капацитет до три месеца

18 юни 2019, 367 прочитания

Американската AtScale инвестира 25 млн. долара в българския си бизнес Американската AtScale инвестира 25 млн. долара в българския си бизнес

Компанията цели 60% от продуктите да се изграждат в София

18 юни 2019, 434 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Империята вече е шведска

Българският гейм разработчик "Империя онлайн" има нов собственик - шведската група Stillfront, а цената може да достигне 27.5 млн. евро

Уверените стъпки на Zeazoo

От осем години Гергана Иванова и баща й Йордан Злогошки произвеждат обувки за босо ходене, а продажбите растат

Изборите: Технология на подчинението

Резервът от зависими гласове, който ГЕРБ и ДПС си осигуряват в малките населени места и ромските махали, може да превърне всеки вот в свирен мач

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

20 въпроса: Полина Лъжанска

д-р Лъжанска е сред инициаторите на сайта CancerCare.bg и благотворителния маратон Race for the Cure

Кино: "Момиче"

Млада балерина е родена момче и се бори с това