Продажбите на H&M в България остават почти непроменени
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на H&M в България остават почти непроменени

Reuters

Продажбите на H&M в България остават почти непроменени

За третото тримесечие на 2018 г. приходите в страната са 38 млн. лв.

Мария Иванова
4371 прочитания

Reuters

© Reuters


Retail in Detail

В края на октомври "Регал" и "Капитал" ще съберат за поредна година представителите на бизнеса с бързооборотни стоки на форума Retail in Detail. За над 10-годишната си история той се утвърди като една от най-значимите платформи за обмяна на ценен опит, данни и информация не само за FMCG търговията и производството, но и за ритейл сектора като цяло.

Тази година във фокуса на събитието ще бъдат новите бизнес модели, които променят глобалната ритейл сцена, и отражението им както върху компаниите, така и върху клиентите. Лектори са международни експерти с глобален опит и познания, представители на водещи институции и брандове от ритейл сектора.

Retail in Detail ще се проведе на 30 октомври 2018 г. в "София ивент център". За форума можете да се регистрирате тук.

Приходите на шведската верига за облекла Hennes & Mauritz (H&M) в България остават почти непроменени през третото фискално тримесечие на 2018 г. За периода от 1 юни до 31 август продажбите на групата в страната са били на стойност 202 млн. шведски крони (38 млн. лв.), което е с 2% повече в сравнение с отчетените за същия период година по-рано 199 млн. крони. Изразено в левове обаче, изменението всъщност е с отрицателен знак – спад от 4%. За положителния тренд при измерването на резултата в крони значителен ефект всъщност има поевтиняването на шведската валута през последните месеци, която към края на август е на рекордно ниски равнища спрямо еврото и съответно спрямо лева от кризисната 2009 г. насам.

Общо за деветмесечието продажбите на H&M в България са на стойност 545 млн. крони (103 млн. лв.), което е повишение с 8% спрямо първите три месеца на фискалната 2017 г. Изразено в левове, нарастването е по-скромно – с 3%. Успокояването на темповете не е неочаквано – такава тенденция се оформи още в началото на миналата година, като фактор за това е и по-умерената експанзия на веригата в страната. Шведският бранд влезе на местния пазар през 2012 г. и към момента има 20 магазина в България, като през последната финансова година не е отваряла нови обекти в страната, а през предходните две отвори само по един – в Русе и в Габрово.

Глобални предизвикателства

Въвеждането в експлоатация на нова логистична система натежава над глобалните резултати на компанията и отчетената за третото тримесечие печалба преди данъчно облагане се свива с 20% до 4.01 млрд. крони (389 млн. евро), като понижението е доста под очакваното от анкетирани от Reuters анализатори понижение с около 16% до 4.21 млрд. крони. От H&M посочват, че възникналите покрай въвеждането на новата система проблеми са довели до допълнителни разходи от порядъка на 400 млн. крони, както и до свиване на продажбите с 8% в САЩ, Франция, Италия и Белгия, съобщава агенцията. От компанията обаче уверяват, че въпреки този по-осезаем спад в печалбата няма да се наложи допълнително свиване на разходи. След обявяването на тримесечните резултати акциите на веригата, които се търгуват на борсата в Стокхолм, се повишиха с над 10%.

В коментар пред инвеститорите главният изпълнителен директор Карл-Йохан Персон посочва, че новите летни и есенни колекции, представени на пазара през последното тримесечие, са били приети по-добре от потребителите в сравнение с миналата година, което е подкрепило продажбите на много пазари. H&M има над 4800 магазина в 70 страни по света, като в 47 от тях, включително и в България, предлага и възможност за онлайн покупки. От групата не съобщават данни за това каква част от приходите им идват от интернет, но посочват, че онлайн продажбите са се повишили с 32% през третото тримесечие на 2018 г., което изпреварва като ръст конкурентите ASOS и Zalando.

Общите приходи за тримесечието са 64.8 млрд. крони (6.29 млрд. евро), което е с 9% повече спрямо същия период на фискалната 2017 г. Изразено в местни валути, повишението е с 4%. За деветте месеца от началото на финансовата година продажбите на H&M са на стойност 178.8 млрд. крони (17.36 млрд. евро), като нарастват с 3%, изчислено в крони, и с 1%, изчислено в местни валути.

Тежки условия на работа в България

Публикуван през седмицата доклад на кампанията "Чисти дрехи" (Clean Clothes Campaign, CCC) посочва, че работниците, които шият дрехи за H&M в България, се трудят при недопустимо тежки условия, които са по-лоши от тези в страни като Камбоджа, Индия и Турция, пише "Дневник". Създадената през 1989 г. CCC обединява профсъюзи и неправителствени организации, които защитават правата на работниците в текстилната индустрия. В тазгодишния си доклад от правозащитната организация посочват, че за нормален работен ден работниците във фабриката "Куш мода" в русенското село Трънак получават едва около една десета от парите, които биха им били нужни да осигурят достоен живот на себе си и семействата си. За сравнение, при тези в Камбоджа доходът е около половината от нужното. В отговор на изпратени от "Дневник" въпроси от H&M коментират, че във въпросната фабрика е бил полаган извънреден труд, но няма признаци за нарушения на законната минимална заплата. Общо 30 фабрики в България произвеждат дрехи за H&M, но в доклада на CCC не се споменават други имена. Нито една от тях не е собственост на шведската верига, но от компанията коментират пред "Дневник", че предприемат мерки, които да намалят извънредния труд.

Retail in Detail

В края на октомври "Регал" и "Капитал" ще съберат за поредна година представителите на бизнеса с бързооборотни стоки на форума Retail in Detail. За над 10-годишната си история той се утвърди като една от най-значимите платформи за обмяна на ценен опит, данни и информация не само за FMCG търговията и производството, но и за ритейл сектора като цяло.

Тази година във фокуса на събитието ще бъдат новите бизнес модели, които променят глобалната ритейл сцена, и отражението им както върху компаниите, така и върху клиентите. Лектори са международни експерти с глобален опит и познания, представители на водещи институции и брандове от ритейл сектора.

Retail in Detail ще се проведе на 30 октомври 2018 г. в "София ивент център". За форума можете да се регистрирате тук.

Приходите на шведската верига за облекла Hennes & Mauritz (H&M) в България остават почти непроменени през третото фискално тримесечие на 2018 г. За периода от 1 юни до 31 август продажбите на групата в страната са били на стойност 202 млн. шведски крони (38 млн. лв.), което е с 2% повече в сравнение с отчетените за същия период година по-рано 199 млн. крони. Изразено в левове обаче, изменението всъщност е с отрицателен знак – спад от 4%. За положителния тренд при измерването на резултата в крони значителен ефект всъщност има поевтиняването на шведската валута през последните месеци, която към края на август е на рекордно ниски равнища спрямо еврото и съответно спрямо лева от кризисната 2009 г. насам.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK