Nike разочарова пазарите с прогнозите си за годишната печалба
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nike разочарова пазарите с прогнозите си за годишната печалба

Reuters

Nike разочарова пазарите с прогнозите си за годишната печалба

Въпреки рекламните си успехи компанията не повиши очакванията, което не се хареса на Уолстрийт

3087 прочитания

Reuters

© Reuters


Акциите на Nike се понижиха през втората половина на седмицата, след като компанията разочарова Уолстрийт с прогнозираната си годишна печалба. Докато фундаменталните основи на компанията остават силни, колебанията в акциите бяха предизвикани от повишени очаквания след успешната рекламна кампания с Колин Каперник и лоша комуникация с инвеститорите. Въпреки това Nike остава силна инвестиция според пазарните анализатори, пише Reuters.

Разминаване между прогнози и инвеститори

Акциите на Nike паднаха с малко по-малко от един долар до 83.98 долара, или с близо 3%, след като производителят на спортна екипировка разочарова Уолстрийт, тъй като не промени прогнозата си за годишна печалба. От съобщението на компанията стана ясно, че Nike продължава да очаква едноцифрен процентен ръст в ниския диапазон, като определя скъпия долар като главна причина за липсата на по-добри очаквания. Този ход беше приет като прекалена предпазливост от страна на инвеститорите.

Успешните авантюри на Nike

Уолстрийт наистина има причини да очаква по-голям ръст на печалбата на Nike. Компанията води агресивна дигитална рекламна компания тази година. Тя също така увеличи предлагането на стоки, насочени към по-младите потребители. Също така не бива да бъде забравяна нашумялата рекламна кампания с играча по американски футбол Колин Каперник, която разбуни духовете и съживи дебата около антирасисткия протест на Каперник от 2016 г.

Благодарение на "Believe in something" кампанията с Каперник, Nike си извоюва масивна безплатна реклама и споделяния в мрежата, равняващи се на десетки милиони долари. Този вторник, само ден преди Nike да споделят проблемната прогноза за годишна печалба, изпълнителният директор Марк Паркър каза, че кампанията "Каперник" е довела до повишен потребителски интерес и ангажиране с бранда. Допълнително Nike регистрираха приходи с 10% по-високи от предвиденото от Уолстрийт за последното тримесечие.

Приповдигнати очаквания и временни колебания

Всичко това доведе до инвеститорско разочарование в сряда, когато позитивните фактори от рекламните кампании и приходите не бяха отразени в годишната прогноза. Анализатори от Morgan Stanley обаче коментират пред Reuters, че продължават да очакват силен ръст на акциите, а сегашният спад е временно колебание в резултат на лоша комуникация. От Morgan Stanley дори препоръчват да се използва понижението за купуване на акциите, преди да се върнат към ръст.

Акциите на Nike тази година са се справили значително по-добре от тези на конкурентите й Adidas и Puma и имат всички предпоставки да продължат да се покачват на базата на повишения потребителски интерес след рекламата с Каперник.

Акциите на Nike се понижиха през втората половина на седмицата, след като компанията разочарова Уолстрийт с прогнозираната си годишна печалба. Докато фундаменталните основи на компанията остават силни, колебанията в акциите бяха предизвикани от повишени очаквания след успешната рекламна кампания с Колин Каперник и лоша комуникация с инвеститорите. Въпреки това Nike остава силна инвестиция според пазарните анализатори, пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK