С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
29 сеп 2018, 12:11, 2591 прочитания

Nike разочарова пазарите с прогнозите си за годишната печалба

Въпреки рекламните си успехи компанията не повиши очакванията, което не се хареса на Уолстрийт

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Акциите на Nike се понижиха през втората половина на седмицата, след като компанията разочарова Уолстрийт с прогнозираната си годишна печалба. Докато фундаменталните основи на компанията остават силни, колебанията в акциите бяха предизвикани от повишени очаквания след успешната рекламна кампания с Колин Каперник и лоша комуникация с инвеститорите. Въпреки това Nike остава силна инвестиция според пазарните анализатори, пише Reuters.

Разминаване между прогнози и инвеститори


Акциите на Nike паднаха с малко по-малко от един долар до 83.98 долара, или с близо 3%, след като производителят на спортна екипировка разочарова Уолстрийт, тъй като не промени прогнозата си за годишна печалба. От съобщението на компанията стана ясно, че Nike продължава да очаква едноцифрен процентен ръст в ниския диапазон, като определя скъпия долар като главна причина за липсата на по-добри очаквания. Този ход беше приет като прекалена предпазливост от страна на инвеститорите.

Успешните авантюри на Nike

Уолстрийт наистина има причини да очаква по-голям ръст на печалбата на Nike. Компанията води агресивна дигитална рекламна компания тази година. Тя също така увеличи предлагането на стоки, насочени към по-младите потребители. Също така не бива да бъде забравяна нашумялата рекламна кампания с играча по американски футбол Колин Каперник, която разбуни духовете и съживи дебата около антирасисткия протест на Каперник от 2016 г.



Благодарение на "Believe in something" кампанията с Каперник, Nike си извоюва масивна безплатна реклама и споделяния в мрежата, равняващи се на десетки милиони долари. Този вторник, само ден преди Nike да споделят проблемната прогноза за годишна печалба, изпълнителният директор Марк Паркър каза, че кампанията "Каперник" е довела до повишен потребителски интерес и ангажиране с бранда. Допълнително Nike регистрираха приходи с 10% по-високи от предвиденото от Уолстрийт за последното тримесечие.

Приповдигнати очаквания и временни колебания

Всичко това доведе до инвеститорско разочарование в сряда, когато позитивните фактори от рекламните кампании и приходите не бяха отразени в годишната прогноза. Анализатори от Morgan Stanley обаче коментират пред Reuters, че продължават да очакват силен ръст на акциите, а сегашният спад е временно колебание в резултат на лоша комуникация. От Morgan Stanley дори препоръчват да се използва понижението за купуване на акциите, преди да се върнат към ръст.

Акциите на Nike тази година са се справили значително по-добре от тези на конкурентите й Adidas и Puma и имат всички предпоставки да продължат да се покачват на базата на повишения потребителски интерес след рекламата с Каперник.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 1105 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 881 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Нова канадска компания ще търси мед и злато в България

Black Sea Coppеr & Gold, която вече има проект в Източните Родопи, ще прави проучвания и край Брезник

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов