Митата върху стоманата и алуминия ще намалят печалбата на Ford с 1 млрд. долара
47 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Митата върху стоманата и алуминия ще намалят печалбата на Ford с 1 млрд. долара

Акциите на Ford паднаха с 0.7% до 9.39 долара по време на сутрешното търгуване в сряда

Митата върху стоманата и алуминия ще намалят печалбата на Ford с 1 млрд. долара

От Honda също заявиха, че рестрикциите биха увеличили разходите ѝ със стотици милиони долари

1978 прочитания

Акциите на Ford паднаха с 0.7% до 9.39 долара по време на сутрешното търгуване в сряда

© Цветелина Белутова


Митата върху стоманата и алуминия, наложени от администрацията на Тръмп, ще струват на Ford около 1 млрд. долара от печалбата. Това обяви главният изпълнителен директор на компанията Джеймс Хакет. В същото време японската компания Honda излезе с изявление, че по-високите цени на стоманата ще струват "стотици милиони долари" под формата на допълнителни разходи, пише Reuters.

"Това е днешната ирония. Колкото по-дълго продължава това положение в САЩ, толкова повече щети ще причини."

Джеймс Хакет, главен изпълнителен директор на Ford

"Тарифите за метали ще намалят с около 1 млрд. долара печалбата на Ford", заяви Хакет на конференция на Bloomberg в Ню Йорк. Той не уточни за какъв период от време става въпрос, но говорител на компанията обясни, че се имат предвид вътрешни прогнози, обхващащи 2018 г. и 2019 г.

Глобален ефект

По-високите цени на стоманата в САЩ означават загубата на "стотици милиони долари" в допълнителни годишни разходи, каза Рък Шостек, изпълнителен вицепрезидент на Honda, пред Комисията за финанси на Сената. Той добави и че това би довело до по-висока цена на местните суровини, въпреки че повече от 90% от продукцията за Съединените щати се произвежда на вътрешния пазар.

Honda няма да увеличи цените на автомобилите в САЩ в резултат на по-високите разходи, но "обмисля въпроса", заявиха от компанията.
Докато по-голямата част от стоманата и алуминия, която Ford използва за производството си в САЩ, се произвежда на вътрешния пазар, автопроизводителят обяви, че тарифите могат да доведат до по-високи цени на вътрешните суровини.

Какво би следвало

Акциите на Ford паднаха с 0.7% до 9.39 долара в средата на седмицата, след като компанията обяви новината. През март САЩ наложиха 25% мито върху вносната стомана и 10% върху алуминия на по-голямата част от страните.

Анализатори от IHS Markit смятат, че ако Тръмп реши да наложи 25% мита върху автомобилите и авточастите, внасяни от ЕС и други партньори, това би имало огромно влияние върху глобалната индустрия. Компанията оценява, че митата биха добавили между 1800 и 5700 долара върху цената на превозните средства и ще намалят продажбите на нови автомобили с около 2.2 млн. броя през 2020 г., както и броят им през тази година би бил 14.5 млн. вместо очакваните 17 млн. автомобила.


Също така новите тарифи също ще намалят работните места в автосервизи и заводи с 300 хил. в цялата страна и ще намалят икономическия растеж на САЩ с 1.1 % до 2.2 пр. пункта, добавят още от IHS.


1 коментар
  • 1
    mtb04351246 avatar :-|
    Vladislav Bonev

    Абсурдно е да се смята че просто компаниите ще оберат разликите, накрая митата ще се отразят на крайните цени на стоките и оттам на джоба на американеца, дето е гласувал за Тръмп. Ама хората са казали, внимавай какво си пожелаваш.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK