Митата върху стоманата и алуминия ще намалят печалбата на Ford с 1 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Митата върху стоманата и алуминия ще намалят печалбата на Ford с 1 млрд. долара

Акциите на Ford паднаха с 0.7% до 9.39 долара по време на сутрешното търгуване в сряда

Митата върху стоманата и алуминия ще намалят печалбата на Ford с 1 млрд. долара

От Honda също заявиха, че рестрикциите биха увеличили разходите ѝ със стотици милиони долари

2124 прочитания

Акциите на Ford паднаха с 0.7% до 9.39 долара по време на сутрешното търгуване в сряда

© Цветелина Белутова


Митата върху стоманата и алуминия, наложени от администрацията на Тръмп, ще струват на Ford около 1 млрд. долара от печалбата. Това обяви главният изпълнителен директор на компанията Джеймс Хакет. В същото време японската компания Honda излезе с изявление, че по-високите цени на стоманата ще струват "стотици милиони долари" под формата на допълнителни разходи, пише Reuters.

"Това е днешната ирония. Колкото по-дълго продължава това положение в САЩ, толкова повече щети ще причини."

Джеймс Хакет, главен изпълнителен директор на Ford

"Тарифите за метали ще намалят с около 1 млрд. долара печалбата на Ford", заяви Хакет на конференция на Bloomberg в Ню Йорк. Той не уточни за какъв период от време става въпрос, но говорител на компанията обясни, че се имат предвид вътрешни прогнози, обхващащи 2018 г. и 2019 г.

Глобален ефект

По-високите цени на стоманата в САЩ означават загубата на "стотици милиони долари" в допълнителни годишни разходи, каза Рък Шостек, изпълнителен вицепрезидент на Honda, пред Комисията за финанси на Сената. Той добави и че това би довело до по-висока цена на местните суровини, въпреки че повече от 90% от продукцията за Съединените щати се произвежда на вътрешния пазар.

Honda няма да увеличи цените на автомобилите в САЩ в резултат на по-високите разходи, но "обмисля въпроса", заявиха от компанията.
Докато по-голямата част от стоманата и алуминия, която Ford използва за производството си в САЩ, се произвежда на вътрешния пазар, автопроизводителят обяви, че тарифите могат да доведат до по-високи цени на вътрешните суровини.

Какво би следвало

Акциите на Ford паднаха с 0.7% до 9.39 долара в средата на седмицата, след като компанията обяви новината. През март САЩ наложиха 25% мито върху вносната стомана и 10% върху алуминия на по-голямата част от страните.

Анализатори от IHS Markit смятат, че ако Тръмп реши да наложи 25% мита върху автомобилите и авточастите, внасяни от ЕС и други партньори, това би имало огромно влияние върху глобалната индустрия. Компанията оценява, че митата биха добавили между 1800 и 5700 долара върху цената на превозните средства и ще намалят продажбите на нови автомобили с около 2.2 млн. броя през 2020 г., както и броят им през тази година би бил 14.5 млн. вместо очакваните 17 млн. автомобила.


Също така новите тарифи също ще намалят работните места в автосервизи и заводи с 300 хил. в цялата страна и ще намалят икономическия растеж на САЩ с 1.1 % до 2.2 пр. пункта, добавят още от IHS.

Митата върху стоманата и алуминия, наложени от администрацията на Тръмп, ще струват на Ford около 1 млрд. долара от печалбата. Това обяви главният изпълнителен директор на компанията Джеймс Хакет. В същото време японската компания Honda излезе с изявление, че по-високите цени на стоманата ще струват "стотици милиони долари" под формата на допълнителни разходи, пише Reuters.

"Това е днешната ирония. Колкото по-дълго продължава това положение в САЩ, толкова повече щети ще причини."

Джеймс Хакет, главен изпълнителен директор на Ford

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    mtb04351246 avatar :-|
    Vladislav Bonev

    Абсурдно е да се смята че просто компаниите ще оберат разликите, накрая митата ще се отразят на крайните цени на стоките и оттам на джоба на американеца, дето е гласувал за Тръмп. Ама хората са казали, внимавай какво си пожелаваш.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK