Ryanair намали очакванията си за печалбата заради стачките и цената на горивото
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ryanair намали очакванията си за печалбата заради стачките и цената на горивото

През лятото авиокомпанията претърпя стачки в Европа - в Германия, Холандия, Белгия, Испания и Португалия

Ryanair намали очакванията си за печалбата заради стачките и цената на горивото

Ирландската авиокомпания ще намали зимния си капацитет, за да се справи с проблемите

3066 прочитания

През лятото авиокомпанията претърпя стачки в Европа - в Германия, Холандия, Белгия, Испания и Португалия

© Reuters


Най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа - ирландската Ryanair, намали прогнозата си за годишната печалба и предупреди, че в бъдеще е възможно тази тенденция да продължи. Решението се дължи на продължителните стачки на персонала, разходите за компенсация и цените на горивото. Ирландската група промени диапазона на очакваната печалба до 1.1-1.2 млрд. евро, докато последните предвиждания бяха за 1.25-1.35 млрд. евро.

Проблемите

След новината акциите ѝ паднаха в началото на търговията на фондовата борса в Дъблин, като цената им се понижи с близо 10% в сравнение с петък, пише Financial Times. Главният изпълнителен директор Майкъл О’Лийъри заяви, че двeте стачки в пет държави това лято са се отразили на броя превозени пътници, а от там и на прогнозата за печалба. Той заяви: "Съжаляваме за прекъсванията. Все пак в дните, в които е имало стачкуващи, сме изпълнили над 90% от програмата си."

Други причини, посочени в изявлението на компанията, са: по-нисък трафик заради стачките и по-ниски цени на билетите заради повече предварителни резервации, планирани от сега за празниците. Разходите за компенсация и по-високите цени на горивото също играят роля. В резултат клиентите са загубили доверието си, а това пак е проблем за превозвача.

Как ще се справи с проблемите

От компанията вече са изготвили план как да се справят с трудностите. В изявление, публикувано на сайта ѝ, се казва: "Както редица други европейски авиокомпании, решихме да намалим зимния си капацитет за 2018 г. (с 1%) заради по-високата цена на горивото и по-висока стойност на разходите за компенсация." Изготвени са съкращения за зимния сезон, влизащи в сила от 5 ноември. Авиокомпанията затваря базата си от 4 самолета в Айндховен, както и тази в Бремен, разполагащ с два самолета. В Нидерхайн в Германия ще броят на самолетите ще бъде намален от 5 на 3. Въпреки съкращенията повечето маршрути ще продължат да се изпълняват.

Битката със синдикатите

През лятото авиокомпанията беше ударена от стачки на персонала в Германия, Холандия, Белгия, Испания и Португалия. Авиокомпанията се съгласи да признае профсъюзите в края на 2017 г., след като други стачки доведоха до отмяната на хиляди полети.

В резултат тарифите за второто тримесечие паднаха с 3%, вместо да се увеличат с 1%, а за втората част на годината ще намалеят с 2%. Разходите за горива се очаква да се увеличат, достигайки 460 млн. евро, което е с 30 млн. повече от предишните години. Главният директор О’Лиъри признава: "Ryanair не може да заобиколи извънредните сривове за третото тримесечие. Това може да наложи по-нататъшно намаляване на годишните прогнози, както и не трябва да се пренебрегва по-малкия зимен капацитет."

Най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа - ирландската Ryanair, намали прогнозата си за годишната печалба и предупреди, че в бъдеще е възможно тази тенденция да продължи. Решението се дължи на продължителните стачки на персонала, разходите за компенсация и цените на горивото. Ирландската група промени диапазона на очакваната печалба до 1.1-1.2 млрд. евро, докато последните предвиждания бяха за 1.25-1.35 млрд. евро.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    wgdsgs avatar :-|
    wgdsgs

    Като не можеш да ги убиеш с конкуренция, убий ги със синдикати. Като се погледне къде са най-големите протести и най-големите конкуренти, можете лесно да си отговорите на всички въпроси около компанията.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK