Виетнам започва производство на собствена марка автомобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Виетнам започва производство на собствена марка автомобили

От Vingroup твърдят, че е групата е започнала да работи върху проекта преди малко повече от година и е инвестирала в него 3.5 млрд. долара

Виетнам започва производство на собствена марка автомобили

От следващия август VinFast ще предлага два различни модела коли, както и електрически скутери

3128 прочитания

От Vingroup твърдят, че е групата е започнала да работи върху проекта преди малко повече от година и е инвестирала в него 3.5 млрд. долара

© Reuters


Виетнам залага на автомобилното производство във времена, в които компаниите в сектора се сблъскват с по-ниски печалби заради конкуренцията на големите технологични фирми. Това обаче е шанс за страната да развие икономиката си и да се стреми да достигне нивото на Япония и Южна Корея, пише Reuters.

Бързи и яростни

VinFast, част от най-големия конгломерат във Виетнам - Vingroup, се очертава да се превърне в първия национален производител на автомобили в страната. Първите му модели ще са достъпни през август 2019 г. "Къде другаде по света можеш да направиш подобно нещо толкова бързо?", казва Шон Калвърт, вицепрезидент по производството във VinFast, който има предвид постигнатия напредък. Преди на мястото на фабриката е имало единствено море.

Новият завод на компанията е разположен върху острови в северния пристанищен град Хайфонг. Там ще бъдат направени и планираните два модела. За начало VinFast ще разполага с капацитет, който ще позволява на компанията да произвежда 250 хил. автомобила годишно през следващите пет години. Това се равнява на 92% от всички коли, продавани във Виетнам за миналата година, според данните на Асоциацията на производителите на автомобили във Виетнам (VAMA).


От Vingroup твърдят, че е групата е започнала да работи върху проекта за VinFast преди малко повече от година и е отделила около 3.5 млрд. долара за него. "Благодарение на нас вътрешният пазар на автомобили се разраства, така че сме твърдо решени да спечелим тук първото място", каза изпълнителният директор Джим Делука по повод започналото автомобилно изложение в Париж. По време на форума VinFast трябва да представи и първите си чужди пазари, на които ще започне продажби.

"Целта ни обаче е да се разширим както в рамките на Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (АСЕАН), така и извън нея", добавя той. Повечето автомобили, продавани във Виетнам, са от чуждестранни марки. Напоследък чрез редица споразумения за свободна търговия митата бяха намалени, а това отваря пазара. Също така тази година АСЕАН отмени данъка от 30% върху вносните автомобили от други страни.

Също и електрически скутери

Vingroup вече доминира на пазара на недвижими имоти във Виетнам с Vinhomes, навлязла е и в здравеопазването с Vinmec, управлява верига от супермаркети - Vinmart, и има сериозно присъствие на туристическия пазар чрез Vinpearl.

"Вероятно има 4 млн. потребители днес, които са свързани с Vingroup по един или друг начин. Това е огромна и амбициозна марка. Клиентите ѝ са готови за новия продукт, а именно VinFast", казва Делука.

В страна, в която мотоциклети се срещат на всяка улица, VinFast ще произвежда 250 хил. електрически скутера годишно, както и същата бройка автомобили. Амбициозната ѝ производствена цел е да ги увеличи до 1 млн. броя годишно отделно за двете категории.

VinFast е започнала да разработва и план за производство на електрически батерии с германската EDAG Engineering. "От гледна точка на инфраструктурата е много по-лесно да зареждаш скутер, отколкото автомобил", смята Делука.

Бързото развитие на проекта до голяма степен се дължи на партньорските отношения на компанията. Първите два модела на VinFast - SUV и малък седан, се правят върху шаси на BMW. Компонентите се проектират от канадската фирма Magna Steyr, докато за дизайна се разчита на италианската къща Pininfarina.

"Това ни дава възможност да се развиваме много бързо и накрая продуктът да е различен и 100% наш. Автомобилите ни няма да изглеждат като другите превозни средства, които може да видим по улицата", обяснява Делука.

Виетнам залага на автомобилното производство във времена, в които компаниите в сектора се сблъскват с по-ниски печалби заради конкуренцията на големите технологични фирми. Това обаче е шанс за страната да развие икономиката си и да се стреми да достигне нивото на Япония и Южна Корея, пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    messera avatar :-P
    Willy Messerschmitt

    Браво бе....а доскоро форумните русораби обясняваха как коли правели само аборигените!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK