Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 3 окт 2018, 12:41, 3721 прочитания

Tesla успя да изпълни производствената си цел, но има проблем с доставките

През септември са били произведени 53 хил. броя от Model 3

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Движение на акциите на Tesla в периода юли - септември

Увеличаване

Компанията за електрически автомобили на Илън Мъск Teslа най-накрая успя да произведе планирания месечен брой автомобили от седана Model 3. През тримесечието са били сглобени 52 хил. броя при предвиждания за между 50 и 55 хил. От компанията обаче предупредиха, че новото препятствие е да доставя в срок електрическите кори.

В изявление от вторник Tesla обяви, че през последните 7 дни производството се е увеличило драстично. По този начин тя е изпълнила целта си за тримесечието. Също така компанията, която се сблъсква с редица производствени проблеми тази година, заяви, че е увеличила с 50% продукцията на моделите S и X в сравнение с предходното тримесечие, пише Financial Times.



Изправена пред ново предизвикателство

От Tesla коментираха, че през септември са продадени общо 12 хил. превозни средства, като това е с 3 хил. по-малко от предходния месец. Това потвърждава твърдението на главния изпълнителен директор Илън Мъск, че компанията изпитва трудности с доставянето на автомобилите, въпреки че продукцията се е увеличила тази година. Tesla изпитва проблеми, свързани с производството на Model 3, още от пускането му на пазара миналата година. Поради тази причина Мъск беше под постоянно напрежение и се оказа принуден да измести целите на компанията с 6 месеца.

Tesla най-накрая постигна своята седмична производствена цел в края на юни, а сега изпълни и тази за тримесечието. Въпреки това производствените ѝ нива все още са само половината от обещаното от Мъск за 2018 г. Основните предизвикателства пред компанията бяха да стабилизира производството и доставките си, както и да запази постоянна бройката на произведените средства. Акциите ѝ обаче паднаха с 1.5% по време на търговията във вторник сутринта, като по този начин компенсираха по-високото си ниво от предишния ден. В началото на седмицата книжата на Tesla поскъпнаха със 17%, след като Мъск сключи споразумение с Комисията по ценните книжа и фондовите борси в САЩ (SEC), която го обвиняваше във "фалшиви и подвеждащи" твърдения, публикувани в Twitter профила му, че ще свали компанията от борсата.



Мъск все пак остава главен изпълнителен директор, но ще се наложи повече надзор и контрол над поведението му. Чрез туитовете си той предупреди Wall Street за нестабилността на доставките на компанията, смята Акшай Ананд, анализатор в Kelley Blue Book. "Съжалявам за трудностите при доставките на Tesla поради високия обем на производство! От решаващо значение е да докажем, че устойчивото от екологична гледна точка е също така и устойчиво финансово", пише в туита на Мъск. Преди време той сподели още, че компанията страда от недостиг на превозвачи, които да доставят превозните средства, без да уточнява допълнителни подробности.

Да се заложи на качеството

Според Ананд пазарът е очаквал добри новини за доставките. Той заяви, че по-важните въпроси за инвеститорите сега са свързани с рентабилността и качеството. "Отчетите за качеството досега винаги са били доста объркващи", добавя той. Според него въпросът е важен, тъй като Model 3 е първият опит на компанията, ориентиран към масовия пазар, затова има значение поведението на потребителите.

"Много сме близо до това да постигнем рентабилност и да докажем, че много хора грешат за нас", пише Мъск във вътрешен имейл до служителите. По този начин той доказва, че компанията е близо до това да изпълни целите си за третото тримесечие. От Tesla също така заявиха, че скокът на вносните мита в Китай в резултат на търговската война със САЩ ще се отрази на дейността.

"Като се вземат предвид разходите за транспорт през океана и вносните мита, Tesla се сблъсква с 55 до 60% повече разходи в сравнение с това просто да произведе същия модел автомобил, но в Китай", казва се в доклад на компанията. "Това създава предизвикателна конкурентна среда, тъй като Китай е най-големият пазар за електрически автомобили."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 257 прочитания

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 841 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Публичното предлагане на Aston Martin оцени компанията на 4.3 млрд. паунда

Британският производител на автомобили дебютира на фондовата борса в Лондон

Още от Капитал
Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10