С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 3 окт 2018, 12:41, 3573 прочитания

Tesla успя да изпълни производствената си цел, но има проблем с доставките

През септември са били произведени 53 хил. броя от Model 3

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Движение на акциите на Tesla в периода юли - септември

Увеличаване

Компанията за електрически автомобили на Илън Мъск Teslа най-накрая успя да произведе планирания месечен брой автомобили от седана Model 3. През тримесечието са били сглобени 52 хил. броя при предвиждания за между 50 и 55 хил. От компанията обаче предупредиха, че новото препятствие е да доставя в срок електрическите кори.

В изявление от вторник Tesla обяви, че през последните 7 дни производството се е увеличило драстично. По този начин тя е изпълнила целта си за тримесечието. Също така компанията, която се сблъсква с редица производствени проблеми тази година, заяви, че е увеличила с 50% продукцията на моделите S и X в сравнение с предходното тримесечие, пише Financial Times.



Изправена пред ново предизвикателство

От Tesla коментираха, че през септември са продадени общо 12 хил. превозни средства, като това е с 3 хил. по-малко от предходния месец. Това потвърждава твърдението на главния изпълнителен директор Илън Мъск, че компанията изпитва трудности с доставянето на автомобилите, въпреки че продукцията се е увеличила тази година. Tesla изпитва проблеми, свързани с производството на Model 3, още от пускането му на пазара миналата година. Поради тази причина Мъск беше под постоянно напрежение и се оказа принуден да измести целите на компанията с 6 месеца.

Tesla най-накрая постигна своята седмична производствена цел в края на юни, а сега изпълни и тази за тримесечието. Въпреки това производствените ѝ нива все още са само половината от обещаното от Мъск за 2018 г. Основните предизвикателства пред компанията бяха да стабилизира производството и доставките си, както и да запази постоянна бройката на произведените средства. Акциите ѝ обаче паднаха с 1.5% по време на търговията във вторник сутринта, като по този начин компенсираха по-високото си ниво от предишния ден. В началото на седмицата книжата на Tesla поскъпнаха със 17%, след като Мъск сключи споразумение с Комисията по ценните книжа и фондовите борси в САЩ (SEC), която го обвиняваше във "фалшиви и подвеждащи" твърдения, публикувани в Twitter профила му, че ще свали компанията от борсата.



Мъск все пак остава главен изпълнителен директор, но ще се наложи повече надзор и контрол над поведението му. Чрез туитовете си той предупреди Wall Street за нестабилността на доставките на компанията, смята Акшай Ананд, анализатор в Kelley Blue Book. "Съжалявам за трудностите при доставките на Tesla поради високия обем на производство! От решаващо значение е да докажем, че устойчивото от екологична гледна точка е също така и устойчиво финансово", пише в туита на Мъск. Преди време той сподели още, че компанията страда от недостиг на превозвачи, които да доставят превозните средства, без да уточнява допълнителни подробности.

Да се заложи на качеството

Според Ананд пазарът е очаквал добри новини за доставките. Той заяви, че по-важните въпроси за инвеститорите сега са свързани с рентабилността и качеството. "Отчетите за качеството досега винаги са били доста объркващи", добавя той. Според него въпросът е важен, тъй като Model 3 е първият опит на компанията, ориентиран към масовия пазар, затова има значение поведението на потребителите.

"Много сме близо до това да постигнем рентабилност и да докажем, че много хора грешат за нас", пише Мъск във вътрешен имейл до служителите. По този начин той доказва, че компанията е близо до това да изпълни целите си за третото тримесечие. От Tesla също така заявиха, че скокът на вносните мита в Китай в резултат на търговската война със САЩ ще се отрази на дейността.

"Като се вземат предвид разходите за транспорт през океана и вносните мита, Tesla се сблъсква с 55 до 60% повече разходи в сравнение с това просто да произведе същия модел автомобил, но в Китай", казва се в доклад на компанията. "Това създава предизвикателна конкурентна среда, тъй като Китай е най-големият пазар за електрически автомобили."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември)

Местните избори 2019 - с най-евтина кампания в медиите; guts&brainsDDB спечелиха две награди в конкурса "Effie Унгария"; Кои са финалистите в "Effie България" 2019 г.; Discovery иска да създаде собствена стрийминг платформа, Новата кампания на WSJ и др.

12 ное 2019, 362 прочитания

Екоинспекцията поиска ОВОС от фирми на Ковачки, за да горят RDF в Сливен Екоинспекцията поиска ОВОС от фирми на Ковачки, за да горят RDF в Сливен

Предлаганите инсталации са допълнителни към "Топлофикация", която има разрешение да използва алтернативното гориво

11 ное 2019, 956 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Публичното предлагане на Aston Martin оцени компанията на 4.3 млрд. паунда

Британският производител на автомобили дебютира на фондовата борса в Лондон

Още от Капитал
Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10