С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 4 окт 2018, 11:40, 3182 прочитания

Твърд Brexit ще намали производството на BMW и Toyota във Великобритания

Германската компания ще премести сглобяването на модела Mini, а японската очаква да преустанови временно цялата си дейност на Острова

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
С наближаването на предстоящото излизане на Обединеното кралство от Европейския съюз, въпросът за търговските договори с останалите страни от блока излиза на преден план в бизнес средите. В случай, че се стигне до така известния "твърд" Brexit, а именно оттегляне от единния пазар и нуждата от представяне на нови закони и спогодби за търговия, редица компании от различни отрасли ще се наложи да преосмислят напълно досегашните си модели и политики на действие.

На тази рамка автомобилните производители BMW и Toyota обявиха, че за тях това би значило намаляване на производството си за територията на Великобритания, като германската компания ще измести сглобяването на серията Mini към Холандия, а японската временно ще спре цялата си работа, пишат Reuters и The Independent. От изявления и на двете компании става ясно, че подобен развой на събитията е нежелан, но известни контрамерки са на дневен ред и ще бъдат взети предвид при фундаментална промяна от такъв вид.


Германската идея

По думите на изпълнителния директор на BMW Харалд Кругер към текущия момент компанията му вижда 50% шанс ситуацията да се развие по направлението "твърд" Brexit, което ще ги принуди да се преориентират към Холандия. "Казах на министър-председателя Тереза Мей и ЕС, че при твърд Brexit няма да има печеливша страна, ние няма да покриваме условията на търговските спогодби и така ще трябва да преместим производството на серията", коментира Кругер пред журналисти на автомобилното изложението в Париж. Засега почти всички автомобили Mini се произвеждат във Великобритания в Оксфорд, като за миналата година 60% от близо 380 хил. броя са произведени там. За производствения процес обаче, BMW разчитат до голяма степен на съставни части, внос от германските станции, и подобен сценарий ще внесе затруднения и накрая промени.

Подготовката за преместването личи, че е налице от известно време, като BMW подсилва холандския производител VDL Nedcar в опит да го направи главна база за Mini на мястото на завода в Оксфорд. За сравнение работниците в Холандия са нараснали от 4500 за миналата година до 7200 сега, като в същото време тези в Обединеното кралство са едва 4500 при все, че нивото на заетост е останало относително непроменено за периода. Проблемите за BMW не се ограничават само до Великобритания, като продажбите на автомобили в страната също са в определена стагнация, а новите по-стриктни стандарти WLTP за емисиите правят целия европейски пазар труден за работа. При все това компанията продължава да се развива, като продажбите в Китай са в двуцифрения интервал, и е готова да посрещне по-лошия сценарий в Европа.



Японските контрамерки

В случай на твърд Brexit Toyota би заела по-безкомпромисна позиция, като от компанията заявиха, че ще прекратят, дори и временно, цялата си продукция за страната. Президентът на Toyota за Европа Йохан ван Цил коментира, че подобна промяна ще породи смущение от огромна величина и заради това е трудно да се прогнозира колко точно би продължило спирането на производството.

По-крайната позиция е продиктувана от оперативния модел, който следва принципа "точно навреме" производство. Това значи, че на място има ограничено количество части и целият процес зависи от постоянната доставка на допълнителните части от други ЕС членки. В груби числа това се равнява на 50 камиона с доставки средно на ден. Към момента японската фирма дава работа на повече от 3000 служители в два завода на територията на Великобритания.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките" 6 "Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките"

Проучване на асоциацията показва отсъствие на сирене в традиционната бърза закуска

13 окт 2019, 3289 прочитания

Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса 1 Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса

Националният гаранционен фонд сключи първите споразумения по програмата за споделяне на риска, активни са ЕИФ и държавния Фонд на фондовете

13 окт 2019, 1020 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Карол" започва да продава взаимни фондове в Румъния

Българското дружество ще предлага инвестиционните продукти на Schroders

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм